بی اعتباری وضع موجود


Share/Save/Bookmark

daijan245
by daijan245
25-Jul-2009
 

چگونه اتفاق افتاد؟ چگونه "وضع موجود" ناگهان تا اعماقِ جامعه بی اعتبار شد؟ اگر تا همین چندی پیش تنها فعالانِ سیاسی و اجتماعی( زنان، کارگران، دانشجویان، فرهنگیان، نویسندگان، روزنامه‌نگاران و...) ناراضی بودند و برای احقاقِ حقوق خود و دیگران مبارزه می‌کردند و دستگیر و شکنجه و حتی کشته می‌شدند؛ و حداکثر عده‌ای هم در اطراف آنان می‌چرخیدند و زیر لبی انتقادهایی می‌کردند؛ یا گاهی می‌دیدی که مردم در تاکسی و بانک و صف‌ها، از گرانی و نابسامانی می‌نالند، چه شد که با فاصلۀ زمانی بسیار کوتاهی، گروه‌هایِ هر روز بیش‌تر و بیش‌تری نارضایتی خود را از وضع موجود فریاد می‌زنند؟

چه اتفاقی افتاد که گروه‌های میلیونی؛ مخصوصاً دختران و پسران جوان، همان‌هایی که در همین جمهوری زاده و بزرگ شدند، جان خود را کف دست می‌گیرند، بی سلاح و کاملاً مسالمت آمیز، پا به خیابان‌ها می‌گذارند و دلاورانه رو در روی بسیجی‌ها و نیروهای ویژۀ تا دندان مسلح، نارضایتی خود را از وضع موجود فریاد می‌زنند؟

من می‌گویم اول دروغ و تقلبِ آشکار و دوم قساوت و بی رحمی در سرکوب معترضان به تقلب.

اکنون کار به جایی رسیده که وضعیتِ به وجود آمده، ناپایدار و بحرانی است. امکان زندگی آرام و مسالمت آمیز بین دروغ‌گویانِ متقلب و مسلح، در کنار معترضین وجود ندارد. نه مردم کوتاه می‌آیند و از حق خود می‌گذرند و نه آنانی که دستشان به خون بی گناهان آلوده شده از مواضع خود عقب‌نشینی می‌کنند.

لاجرم مبارزه آن‌قدر ادامه می‌یابد تا ...

بیایید همه با هم، دروغ را از سرزمینمان برانیم!


Share/Save/Bookmark

more from daijan245
 
Farah Rusta

دروغ چیز تازه‌ای نیست

Farah Rusta


در سرزمین ما دروغ سابقه چند هزار ساله دارد. بی‌ خود نبوده که داریوش (و بقول بعضی‌ زرتشت) دعا یش  این بوده:

اهورامزدا اين کشور را از دشمن، خشکسالی و دروغ محفوظ بدار

FR