Kurdistan general strikes: developing news

Kurdistan general strikes: developing news
by Shifteh Ansari
05-May-2010
 

There is news that Kurdistan Province has started a general strike to protest the May 9 executions of Farzad Kamangar, Shirin Alam Hooli, Mehdi Hosseinian, Farhad Vakili, and Ali Heydarian at Evin Prison, four of whom were Kurdish activists. The abrupt and unannounced executions have created a wave of anger nationwide. It is likely that there will be show-downs and confrontations in that region as Kurdistan residents show their objection to the executions and IRI tries to restore order and establish control. There is little official news coming out of Iran about the tensions in Kurdistan and there is only chatter on unofficial blogs and Twitter or FriendFeed about the developments. If you hear anything, please post it here. Please help get the voices out of Iran. Please remain cognizant of separatist propaganda, as these are sensitive times for Iran, and we have to all act responsibly and stay together as a nation trying to overcome a difficult time. Please share the news. We are the media.

File photo from here.

Share/Save/Bookmark

more from Shifteh Ansari
 
Masoud Kazemzadeh

بیانیه جبهه ملی ایران - آلمان

Masoud Kazemzadeh


بیانیه جبهه ملی ایران - آلمان اعدام هموطنان در بند را شدیدا محکوم می‌کنیم صبح روز یکشنبه نوزدهم اردیبهشت 1389، پنج نفر از هموطنان در بند ما، با نام های فرزاد کمانگر ، شیرین علم هولی ، علی حیدریان، فرهاد وکیلی، و مهدی اسلامی که در دادگاههای فرمایشی دستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران به اعدام محکوم شده بودند ، در زندان اوین به دار آویخته شدند.

با انتشار گزارش این اعدام ها از همان دقایق نخست به نشانه اعتراض به این عمل وحشیانه، ایرانیان مقیم خارج از کشور با حضور گسترده خویش در مقابل سفارت خانه های جمهوری اسلامی و یا در دیگر شهرهای بزرگ اروپا این اقدام حکومت اسلامی ایران را محکوم کردند. فعالان مدنی و مدافع حقوق بشر در مناطق کردنشین از مردم خواسته اند با اعلام عزای عمومی، اعدام این پنج نفر را محکوم کنند.

از آنجا که قوه قضائیه ایران مستقل نیست ، مسئولیت این جنایات باشخص رهبر – حجت الاسلام سید علی خامنه ای- است که انتصاب رئیس قوه قضائی در دایره اختیار وی است. جبهه ملی ایران – آلمان از آنجا که هرگونه اعدام را جنایت میشمارد، ضمن محکوم کردن این اعدام ها، به خانواده های داغدیده این جنایات دولتی تسلیت میگوید و با آنان احساس همدردی می کند .

دوشنبه بیستم اردیبهشت 1389
روابط عمومی جبهه ملی ایران - آلمان
info@jmiran.de


Shifteh Ansari

Citizen reports: Bookan, Mariwan, Sanandaj, Mahabad, Divandarreh

by Shifteh Ansari on

اعتصاب سراسری در شهرهای کردستان؛ گزارش خوانندگان
//www.iranpressnews.org/source/076418.htm


Masoud Kazemzadeh

هیات اجرائی سازمانهای جبهه ملی در خارج

Masoud Kazemzadeh


هیات اجرائی سازمانهای جبهه ملی در خارج اعدام پنج تن از زندانیان سیاسی توسط جمهوری اسلامی را بشدت محکوم میکنیم صبح امروز حکومت جمهوری اسلامی بار دیگر جان پنج تن از مبارزین سیاسی که یک زن و یک معلم در میان آنها هستند را گرفت. معلم یاد شده فرزاد کمانگر است که همواره اتهامات وارده را رد کرده و شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران در آستانه روز معلم امسال، خواستار آزادی سریع و بدون قید و شرط وی و دیگر معلمان زندانی شده بود.

همه میدانند که هدف از اعدام ها ایجاد جو ترس در بین مردم در آستانه سالگرد انتخابات 22 خرداد است. رژیم ضد ملی و سرکوبگر که ناتوانی اش در حل مشکلات سیاسی، اقتصادی و بین المللی بیش از پیش آشکار شده و امروز خود را با نارضائی اکثریتی بزرگ روبرو می بیند، هنوز به عبث تصور میکند که اعدام و کشتار به ترس مردم و خودداری آنان از مقاومت خواهد انجامید و میتواند با توسل به این جنابات برای همیشه ادامه حیات خود را ممکن سازد.

سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور اعدامهای غیر انسانی و وحشیانه را بشدت محکوم مینماید و بار دیگر به سران این رژیم قرون وسطائی و جنایتکار هشدار میدهد که در پیشگاه مردم ایران هیچیک از این جنایاتشان بدون مجازات نخواهد ماند.

هیات اجرائی سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور
مهندس کامبیز قائم مقام ـ مهندس بهمن مبشری - دکتر همایون مهمنش

نوزدهم اردیبهشت 1389 برابر نهم مه 2010
info@iranazad.info
//www.iranazad.info/


Masoud Kazemzadeh

فراخوان روند سوسیالیستی کومه‌له (فراکسیون)

Masoud Kazemzadeh


فراخوان روند سوسیالیستی کومه‌له (فراکسیون) به اعتصاب عمومی در کردستان
مردم مبارز کردستان!
کارگران! زحمتکشان!

رژیم فاشیستی اسلامی ایران با اعدام پنج مبارز سیاسی، پنج رهرو پیگیر دیموکراسی و آزادی انسان، فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی، مهدی اسلامیان، علی حیدریان و فرهاد وکیلی، باری دیگر قصد ننگین خود برای درهم شکستن اراده انقلابی شما را به محک آزمایش گذاشته و با انجام این جنایت باردیگر به مصاف شما و دیگر مردم آزادیخواه ایران آمده‌ است.
شما در 31 سال گذشته و در نهایت استقامت و فداکاری، هیچگاه تسلیم رژیم و توطئه و سیاستهای سرکوبگرانه‌اش نشده‌اید. کوی و برزن شهر و روستاهای کردستان همواره صحنه فداکاری و مبارزه شما در مقابله با رژیم و خنثی کردن سیاستها و توطئه‌هایش بوده ‌است. در یک کلام، جنایت اینبار رژیم نیز برای وی و دست‌اندرکارانش آسان تمام نشده و قطعا از سوی شما بی پاسخ نخواهد ماند.
عزم شما در بمیدان آمدن دوباره و اینبار حضورتان در یک اعتصاب عمومی سراسری در کردستان، میتواند پاسخی سیاسی، مبارزاتی و جانبدار به جنایت اخیر رژیم باشد.
روند سوسیالیستی کومه‌له (فراکسیون)، توده‌های مبارز مردم در سراسر کردستان را به یک اعتصاب عمومی سراسری در روز پنج شنبه 23 اردیبهشت، فرا میخواند. بدون شک شرکت وسیع شما و موضع متحد سازمانها و احزاب سیاسی کردستان در جهت به انجام رساندن این اعتصاب عمومی، اتحاد مبارزاتی و همنوائی ما را در تقابل با رژیم اسلامی اثبات میکند.
از جانب دیگر، احتمال میرود که رژیم بخواهد با توسل به ترفندهای گوناگون از جمله برپایی نمایشات و برنامه‌هایی مختلف در صدد برهم زدن صفوف متحد شما برآید. لازم است چون همیشه با هشیاری کامل، با شرکت گسترده در اعتصاب عمومی روز پنچ شنبه 23 اردیبهشت و با تحریم و بایکوت هرگونه حرکتی از سوی رژیم، طرح و توطئه‌های احتمالی وی را با شکست روبرو سازید.
در پایان همه سازمانها و احزاب آزادیخواه در سراسر ایران را فرامی‌خوانیم تا به هر شیوه ممکن، در حمایت از آکسیون عمومی روز پنج شنبه در کردستان، تمامی امکانات خود را بکار گیرند.

متحد باد صفوف مبارزاتی توده‌های مردم آزادیخواه!
سرنگون باد رژیم فاشیستی اسلامی ایران!

روند سوسیالیستی کومه‌له (فراکسیون)
21 اردیبهشت 1389
11 مه 2010


Shifteh Ansari

Photos from Bookan and Mahabad

by Shifteh Ansari on


Shifteh Ansari

هرانا؛ آغاز اعتصاب عمومی در کردستان / گزارش اولیه

Shifteh Ansari


خبرگزاری هرانا - به دنبال انتشار فراخوان نهادها، تشکلات مدنی، احزاب و شخصیتهای سیاسی کرد مبنی بر اعتصاب عمومی به نشانه اعتراض به اعدام های نوزده اردی بهشت، و تلاش برای توقف روند اجرای حکم اعدام فعالین سیاسی و مدنی بازمانده، برای امروز پنج شنبه مورخ 23 اردی ماه بهشت ماه، اکثر شهرهای کردستان در اعتصاب هستند.
بنابه اطلاع گزارشگران هرانا، علی رغم اینکه صدها نیروی یگان ویژه از استان همدان و کرمانشاه برای برخورد با اعتراضات احتمالی به مناطق کردنشین انتقال داده شده اند؛ اعتصاب برگزار شده است.
برپایی اعتصاب در برخی از این شهرهای مانند سنندج ، اشنویه و مهاباد بسیار چشمگیر و در شهرهای دیگر مانند سقز ، مریوان، بوکان و کامیاران تا حدی روبه گسترش گزارش شده است.
Read the rest here: //hra-na.info/1389-01-27-05-25-54/1308-1.html


Masoud Kazemzadeh

اطلاعیه مشترک دو سازمان

Masoud Kazemzadeh


اطلاعیه مشترک دو سازمان در پشتیبانی از اعتصاب عمومی در کردستان!


ایرانیان آزادیخواه!
روز پنجشنبه ٢٣ اردیبهشت روز اعتصاب عمومی در کردستان است. اعتصاب عمومی اقدامی است در اعتراض به اعدام فرزاد کمانگر، علی حیدریان، فرهاد وکیلی، شیرین علم هولی و مهدی اسلامیان؛ برآمدی است انسانی در نشان دادن همدردی با خانواده این جانباختگان تا که بدانند همه با آنانند؛ فراخوانی است شایسته در اعتراض به رژيم اسلامی که بداند هر جنایت را با یکپارچه تر شدن اراده ملی مردم و اعتراض سراسری جامعه پاسخ خواهد گرفت؛ و تدبیری سنجیده برای ابراز همبستگی ملی در کردستان و اعلام هم سرنوشتی امر رهایی کردستان از ستم ملی و برقراری آزادی و دمکراسی در+ ایران.
ما امضاء کنندگان مشارکت خود در اعتراض و اعتصاب عمومی روز پنجشنبه در کردستان را اعلام می داریم و با نگاهی امیدوارانه باور داریم که این فراخوان با اقبال وسیع مردم کردستان مواجه خواهد شد. روز پنجشنبه در سراسر کردستان، اساتید و آموزگاران شریف، دانشجویان و دانش آموزان شرافتمند کرد به حرمت این پنج جانباخته از حضور در سر کلاس درس امتناع خواهند کرد، کارگران، کارکنان موسسات دولتی و خصوصی انساندوست در تاثر از این جنایت حکومتی اجازه نخواهند داد که کارها جریان عادی به خود بگیرند، بازاریان و کسبه متعهد به رعایت حقوق بشر به احترام این پنج فرزند به خون خفته خلق کرد از خرید و فروش باز خواهند ایستاد، و همگان دست در دست هم کردستان را درسکوت اعتراض به کرد کشی و ایرانی کشی و انسان کشی خواهد نشاند. این سکوت ملی، رسا ترین فریاد اعتراض ملی علیه حکومت زور و تبعیض است.

آزادیخواهان ایران!
در هر کجا که هستیم از این حرکت پشتیبانی کنیم. کردهای مقیم تهران و دیگر شهرهای خارج ازمنطقه کردستان را که به شکل مقتضی به همراهی با این اعتصاب عمومی برخواهند خواست همیار و همراه باشیم. در خارج از کشور و به طرق ممکن در اعتراضی موازی با این اعتراض ملی کرد، به این روز همبستگی ملی جنبه فرا ملی بدهیم. در این روز همدردی خود با مردم آزادیخواه و مبارز کردستان را که در عزای فرزندانش نشسته است به نمایش بگذاریم.
و کمترین کار هر ایرانی آزادیخواه در این روز این می‌تواند باشد که با خبردهی حضوری، و یا از طریق تلفن، فاکس، اس.ام.اس، ایمیل و نیز استفاده از شبکه های اینترنتی و رسانه های عمومی و خصوصی به گوش هر ایرانی برسانند که روز پنجشنبه ٢٣ اردیبهشت ماه روز همدردی با خانواده جانباختگان کرد، روز اعتراض به اعدام این پنج مقتول به دست جمهوری اسلامی و روز همبستگی ملی است. به این روز بپیوندیم. با این روز باشیم. در این روز، آینده همبسته‌ای از ایران فردا را به تماشا بگذاریم . ایرانی، رها از حاکمیت فقه بر آن؛ ایرانی، بری از تبعیض؛ و ایرانی آزاد و آزادی در ایران.

سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران
سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)

٢٢ اردیبهشت ١٣٨٩ (١٢ماه مه ٢٠١٠)


Shifteh Ansari

Oshnovieh

by Shifteh Ansari on

مردم آزايخواه شهر اشنويه همگام با مردم ساير نقاط كردستان در اعتصاب شركت نمودند
مردم آزايخواه شهر اشنويه همگام با مردم ساير نقاط كردستان در اعتصاب عمومي روز پنجشنبه 23 ارديبهشت ماه شركت نمودند و از اين طريق نفرت خود را نسبت به موجوديت رژيم اسلامي ابراز داشتند.
علاوه بر بسياري از مغازه هاي سطح شهر، منطقه "دزي مه ر گه وه ر" تماما در اعتصاب و تعطيلي بسر مي برد.
//davidiranazad3.blogspot.com/2010/05/blog-po...


Shifteh Ansari

مانور نيروهاي سركوبگر همراه عکسهای جدید

Shifteh Ansari


بنا به آخرين گزارشهاي دريافتي از شهرهاي كردستان ، شهرهاي مريوان، سنندج ، سقز، بوكان، مهاباد ، شنو و ديواندره و شهر بيجار و ماكو و طبق خبرهاي موثق به طور كامل در اعتصاب بسر ميبرند.
More here: //www.iranglobal.info/I-G.php?mid=2-59040


Masoud Kazemzadeh

فراخوان کمیته مرکزی کومه‌له

Masoud Kazemzadeh


فراخوان کمیته مرکزی کومه‌له متحد و یکپارچه به دفاع از فرزندان خود به پا خیزیم مردم آزادیخواه و مبارزکردستان!
کارگران، جوانان، زنان و مردان آزادیخواه!

پنجشنبه23 اردیبهشت برابر با 13 ماه مه میلادی، روز اعتراض به اعدام 5 تن از فعالان سیاسی است، که در روز یکشنبه 19 اردیبهشت ناجوانمردانه از جانب حکومت اوباشان به قتل رسیدند. این روز روز اعتراض به رژیم کشتار و جنایت جمهوری اسلامی است که کردستان را عرصه تاخت و تاز وحشیانه خود قرار داده است و با مردم این سرزمین به مثابه اسرای جنگی رفتار می‌کند که هرگاه بخواهد برای زهر چشم گرفتن و پراکندن تخم رعب و وحشت در میان آزادیخواهان ایران و بخصوص برای به سکوت کشاندن فریاد اعتراض مردم کرد، به بهانه‌های واهی عده‌ای را در برابر جوغه اعدام قرار می‌دهد یا بر سر چوبه دار می‌کند. پنجشنبه 23 اردیبهشت را به روز گرامیداشت عزیزانی تبدیل کنیم که با خون خود بذر وحدت و یکپارچگی را در میان مردم ستمدیده پاشیده‌اند. این روز را به روز همبستگی و همدردی با خانواده این شهدا ، به روز اعتراض به بی حقوقی مردم کرد تبدیل کنیم.

آنان که اکنون در تهران بر اریکه قدرت تکیه زده‌اند، با اعدام 5 نفر انسان بیگناه نفرت و انزجار عمومی مردم کردستان و ایران را برای خود به ارمغان آورده‌اند. این نخستین بار نیست که حاکمان بر ایران بناحق خون فرزندان مردم کرد را وثیقه ادامه حیات و بقا حکومت خود می‌کنند، اما شاید نخستین بار باشد که جنایت رژیم در کردستان در چنین ابعادی خشم و انزجار وسیع مردم را در همه ایران علیه دارودسته حاکم برانگیخته باشد. اگر رژیم جمهوری اسلامی قصد دارد با اعدام فرزندان ما از دیگران زهر چشم بگیرد ما باید به همه نشان دهیم که یگانه راه نجات از کابوس سیاه استبداد دینی حاکم بر ایران مبارزه و ایستادگی در مقابل آن است.

مردم آزادیخواه ایران!
کردستان همیشه سنگر آزادیخواهی در ایران بوده است، این سرزمین در تمام طول این سه دهه مهد مبارزه علیه استبداد دینی و هواخواهی از دموکراسی بوده است. جای خود دارد که مردم کردستان و خانواده‌های داغدار این جانباختگان را در چنین روزهای سختی تنها نگذارید. جمهوری اسلامی همیشه ناقوس سرکوب وسیع و سرتاسری را در کردستان به صدا در آورده است. نباید به وی فرصت داد تا اینبار نیز موج دیگری از سرکوب و قتل عام را در ایران به راه بیاندازد. روز پنجشنبه در کنار مردم کردستان قرار بگیرید و علیه اعدام پنج تن از شهروندان ایران صدای اعتراض عمومی خود را همزمان با مردم کرد بلند کنید.

حزب کومه‌له کردستان ایران در هماهنگی با اکثریت نهادها و قشرهای جامعه و احزاب سیاسی پنجشنبه 23 اردیبهشت را به روز اعتراض عمومی اعلام کرده و از همه می‌خواهد فعالانه و بهر شکل ممکن از جمله تعطیلی مراکز کار، ادارات و بازار و مدارس و دانشگاه‌ها، روشن کردن شمع بر در خانه‌ها و بر سر کوچه‌ها و ... در این اعتراض عمومی شرکت کنند.

کمیته مرکزی حزب کومه‌له کردستان ایران
21 اردیبهشت 1389 برابر با
11 مه 2010


Shifteh Ansari

Salam Masoud!

by Shifteh Ansari on

Thank you!


Shifteh Ansari

قطع خطوط تلفنی شهر بوکان و احتمال درگیری

Shifteh Ansari


یکی از خوانندگان: اقدام هماهنگ مردم بوکان حکومت را دچار وحشت کرده‌.. حکومت اسلامی از ترس پخش اخبار اعتصاب همه‌ی خطوط تلفنی شهر بوکان را قطع کرده‌ است. تمام میادین ونقاط حساس شهر از جمله‌ فلکه‌ی فرمانداری، بلوار کردستان، چهاررا‌ شهربانی، چهارراه مولوی، فلکه‌ی اسکندری، چهار راه استاد حقیقی، خیابان مولوی شرقی و غربی، به‌ کنترل نیروهای امنیت در آمده‌ است.. مدارس تمام مقطع تحصیلی تعطیل است. دانشجویان دانشگاه آزاد و پیام نور به‌ کلاسهای درس نرفته‌اند و عملا حکومت نظامی حکم فرماست . شهر ملتهب است و احتمال درگیری وجود دارد.
//www.iranpressnews.org/source/076431.htm


Masoud Kazemzadeh

فراخوان حزب دمکرات کردستان ایران

Masoud Kazemzadeh


فراخوان حزب دمکرات کردستان ایران همبسته و متحد اقدام به اعتصاب عمومی هموطنان مبارز!
مردم آزادیخواه کردستان!

رژیم ضدخلقی جمهوری اسلامی ایران همچنان به کشتار آزادیخواهان ادامه می‏دهد و آخرین قربانیان این کشتار تاکنون پنج جوان آزادیخواه بوده‏‏اند که در سحرگاه روز یکشنبه، 19 اردیبهشت‏ماه در زندان "اوین" تهران اعدام شدند. فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی، فرهاد وکیلی و علی حیدریان چهار جوان کرد مبارز بودند که گناهشان تنها کردبودن و تأکیدشان بر مطالبه‏ی حقوق مشروع ملت محرومشان بود.

آنها چهار تن از هزاران مبارز میهنمان بودند که قلبشان لبریز از عشق رهایی ملتشان از دست دیو جهل و نادانی بود و اكنون نيز شماری دیگر از هموطنان آزادیخواهمان در زندانهای شرم‏آگین رژیم، تحت شکنجه‏های مزدورانش منتظرند که چه وقت قلب مالامال از امیدشان با گلوله‏ی جلادان آزادی از طپش باز ايستد.

بدون تردید تا وقتی که مردم تنها با افسوس و فغان شاهد کشته شدن فرزندان شجاع و دلیر خویش باشند و مخالفت خویش را به صورت عملی در مقابل این همه ظلم و ستم نشان ندهند، در آینده‏ نیز روزانه شاهد این رویدادهای تلخ خواهیم بود، زیرا رژیم به هیچ حق‏طلب ایرانی و به‏ویژه حق‏طلبان کرد رحم نمیكند.

به همين سبب درخواست می‏نماییم، روز پنجشنبه، ۲۳ اردیبهشت، مطابق با سیزدهم‏ ماه مه ‏ی، به منظور ابراز نارضایتی و مخالفت نسبت به اعدام این جوانان آزادیخواه و متوقف نمودن اعدام سایر آزادیخواهان کرد، بصورت همبسته و متحد اقدام به اعتصاب عمومی نمایند. در این روز، دانش ‏آموزان، دانشجویان و معلمان به مدارس نروند، کارمندان در محل کار حضور پیدا نكنند، بازاریان، بازار و مغازه‏ها را تعطیل و کارگران بر سر کارهایشان آماده نشوند. لازم است در این روز مردم از خانه‏ های خود بیرون نیامده و خیابان و کوچه‏های شهر و شهرکها را از جمعیت خالی کنند. بدین شیوه به رژیم و خانواده‏های این جمع از شهدای اخیرمان اعلام نماییم که شهیدان و فرزندان شجاع و آزادیخواه داخل زندانها، فرزندان عزیز همه‏ی ملت کرد هستند، از سوی دیگر با این سکوت، نفرت و انزجار خویش را علیه جمهوری اسلامی نشان بدهند.

بدین امید که هموطنان مبارزمان با این اعتصاب که مبارزه‏ای مدنی و مترقیانه است، روز پنجشنبه 23/2/1389 را به عنوان روز تاریخی و پرافتخار دیگری از روزهای مبارزه با جور و استبداد رژیم جمهوری اسلامی به ثبت برسانند و از این طریق صدای اعتراض خویش را به گوش حاکمان رژيم، ملتهای تحت ستم ایران و همه‏ی جهانیان برسانند.

پيروزباد مبارزات آزادیخواهانه ى همه مردم ايران
حزب دمكرات كردستان ايران
دفتر سياسى
21ى اورديبهشت 1389شمسى
برابر با 11-05-2010 ميلادى


Shifteh Ansari

مراسمي در سكوت براي زندانيان سياسي اعدام شده در مريوان

Shifteh Ansari


به گزارش خبرنگارآژانس ايران خبـــــــراز مريوان روز دوشنبه 20ارديبهشت تعدادي از جوانان مريوان به صورت خودجوش مراسم كوچكي در يادبود زندانيان سياسي اعدام شده فرزاد كمانگر, شيرين علم هولي , علي حيدريان, فرهاد وكيلي و مهدي اسلاميان برگزار كردند و جلوي ساختمان پيش دانشگاهي شهر مريوان تجمع كردند .
به دليل تدابير امنيتي فراوان اين مراسم در سكوت و بدون هرگونه تبليغاتي برگزار شد.
//iranazad-davod.blogspot.com/2010/05/blog-po...


Shifteh Ansari

Twitter: کردستان در اعتصابی سهمگین

Shifteh Ansari


تمام کردهای غرب کشور در اعتصاب هستن - کوچکترین مغازه‌ای باز نیست - بازار بالکل تعطیل است - امروز
همه فرزاد کمانگر هستند


Shifteh Ansari

تازه ترین خبر دریافتی حاکی است شهر کامیاران یکپارجه تعطیل است

Shifteh Ansari



Shifteh Ansari

اعتصاب در مهاباد، سنندج، سقز، بوکان، کامیاران، اشنویه، مریوان

Shifteh Ansari



Shifteh Ansari

اطلاعيه شماره ٥: آغاز اعتصاب عمومي در شهرهاي کردستان

Shifteh Ansari


بنا به اخبار دريافتي مردم کردستان از فراحوان اعتصاب عمومي استقبال کرده و در بسياري از شهرها مردم به اين اعتصاب عمومي پيوسته اند.
طبق اخبار دريافتي در شهر کامياران ٬بوکان٬ سقز٬ مهاباد٬ بخشهاي زيادي از مريوان و سنندج اعتصاب عمومي آغاز شده است. مغازه ها تعطيل است و بچه ها به مدرسه نرفته اند. نيروهاي سرکوبگر در اطراف منزل فرزاد کمين کرده و ميخواهند مانع تجمع مردم شوند. خانواده فرزاد کمانگر از تهران به کامياران رفته اند.
//rowzane.com/fa/annonce-archiev/62-edam/2277...


Shifteh Ansari

Sanandaj

by Shifteh Ansari on

خبري كه هم اكنون به دست ما رسيده حاكي است نيروهاي انتظامي و ماموران اداره اماكن رژيم كسبه و مغازه داران سطح شهر سنندج از جمله در خيابان هاي فردوسي و ششم بهمن را زير فشار گذاشته اند تا اماكن كسب خود را بازگشايي نمايند. ماموران رژيم تلاش دارند فضاي را به خشونت كشيده و اعتصاب را با شكست مواجهه سازند ليكن مردم انقلابي سنندج با مقاومت در برابر فشارها و دسيسه هاي مزدوران رژيم به اعتصاب خود ادامه مي دهند.
//friendfeed.com/libertebalatarin/6333f88f/fw...


Shifteh Ansari

Dehgolan

by Shifteh Ansari on

اوج گيری اعتراضات مردمی و تير اندازی در دهگلان
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی
بنا به گزارشي كه از شهر دهگلان به ستاد خبري كمپين رسيده ، تعداد زيادي از جوانان و مردم شهر دهگلان به خيابانهاي اين شهر ريختنند و در حركتي
غرور افرين اعدام جوانان كرد را محكوم نموده اند كه نيروهاي سركوبگر رژيم با تير اندازي و ايجاد فضاي رعب و وحشت با تضاهرات كنندگان درگير شده اند
//www.iranpressnews.org/source/076432.htm


Shifteh Ansari

موج عظيم اعتصاب عمومی در كردستان آغاز شد

Shifteh Ansari


گاردويژه و اطلاعات با آوردن نيروهاي بسيار زيادي از ديگر جاهاي كشور در سراسر شهرهاي كردستان مستقر شده و از ترس هرگونه تنشي فضاي امنيتي مناطق مذكور را تشديد نموده اند. حكومت نظامي اعلام نشده اي در كردستان حاكم شده است.
Read the rest here: //www.enghelaab.com/index.php?option=com_cont...


Shifteh Ansari

24 Photos of Mahabad

by Shifteh Ansari on

اعتصاب سراسری در کردستان ,٢٤ تصویراز اعتصاب عمومی در مهاباد
//picasaweb.google.ca/104752788997092216575/z...


Shifteh Ansari

شهرستان اشنویه در اعتصاب مطلق (100%) به سر می برد

Shifteh Ansari


مردم شهرستان اشنویه با وحدت کامل و دلی یک رنگ در اعتصاب عمومی بسر می برند. شهر به شهر ارواح تبدیل شده است. حتی یک مغازه برای نمونه باز نیست. امروز حتی قادر نخواهید بود برای نمونه یک نخ سیگار بخرید، چون حتی آن دکه سیگارفروشی سر خیابان هم تعطیل است. به این می گویند قدرت مردم. به این می گویند وحدت و یکدلی مردم. رژیم جمهوری اسلامی به شدت هراسان شده است، اما نمی تواند هیچ غلطی بکند. این اعتصابات نمونه هایی از تمرین دموکراسی در کردستان است. مطمئن باشید این مردم دولت را شکست خواهند داد. اعتصابات عمومی و گسترده در کردستان می تواند تجربه ای نوین و تمرین پیشرفته ای برای شروع اعتصابات در سراسر کشور باشد. این اعتصابات را مورد مطالعه قرار دهید که چگونه مردم کردستان به این هماهنگی رسیدند. چگونه یک دل و یک صدا شدند.
//fermesk.wordpress.com/2010/05/13/%D8%B4%D9%...


Shifteh Ansari

Video: closed shops in Kurdistan

by Shifteh Ansari on


Shifteh Ansari

Baneh

by Shifteh Ansari on

بسياري از اماكن كسب و كار در بانه تعطيل است
مردم و جوانان مبارز شهر بانه در راستاي ابراز انزجار و نفرت همگاني نسبت به موجوديت رژيم اسلامي و جنايت ارتكابي آن در اعدام پنج زنداني سياسي به اعتصاب عمومي مردم كردستان پيوسته اند.
خبري كه اينك به دست ما رسيده حاكي است بسياري از اماكن كسب و كار در اين شهر تعطيل است. مدارس شاهد عدم حضور گسترده دانش آموزان در كلاس هاي درس مي باشند و كارگران نيز از حضور در محل هاي كار خود سر باز زده و در اعتصاب مشاركت نموده اند.
//davidiranazad3.blogspot.com/2010/05/blog-po...


Shifteh Ansari

درگيری شديد مردم با نيروی انتظامی در نوسود

Shifteh Ansari


گزارش دریافتی: بدنبال ضرب و شتم يك پيرمرد در محله شوشمي شهرستان نوسود درگيري گسترده اي بين مردم و نيروي انتظامي حادث شده كه همچنان پس از 2ساعت ادامه دارد . چون ترخيص گمرك مرزي فقط در روزهاي 5شنبه صورت ميگيرد كسبه بازار مرزي تنها براي 10دقيقه اجناس را تحويل گرفته و كركره ها را در حمايت از اعتصاب پايين كشيدند كه با مقاومت و فحاشي پليس روبه رو شدند اما درپي بي اعتنايي كسبه به هشدار پليس و پس از ضرب و شتم يك پيرمرد ناتوان توسط پليس درگيري آغاز و شهر به خشونت كشيده شد . هم اكنون محله شوشمي در دود و صداي تيرهوايي است و ساير نقاط شهر هم صحنه جنگ و گريز مردم و ماموران ميباشد . درصورت قطع نشدن اينترنت اخبار تكميلي را ارسال خواهم كرد
//www.iranpressnews.org/source/076427.htm


Shifteh Ansari

Photos from Mahabad general strikes

by Shifteh Ansari on

اعتصاب سراسری در کردستان ... مهاباد، بوکان، سقز، اشنویه، کامیاران در اعتصاب کامل... تصاویری از اعتصاب عمومی در مهاباد
//friendfeed.com/diyalog/17b68ac4


Shifteh Ansari

Bookan

by Shifteh Ansari on

اطلاعيه شماره۸ بوکان در اعتصاب عمومي بسر ميبرد. مردم به ديدار خانواده فرزاد کمانگر ميروند.
اطلاعيه شماره۸
بوکان در اعتصاب عمومي بسر ميبرد.
مردم به ديدار خانواده فرزاد کمانگر ميروند.
بوکان : همه مغازه ها و بازار شهر تعطيل است. مواردي که مغازه ها باز بود٬ نمايندگاني از طرف مردم به مغازه داران مراجعه ميکنند و دعوت ميکنند که آنها مغازه هايشان را ببندند که در ادامه اين صحبتها مغازه ها تعطيل ميشود.
طبق اخبار رسيده به کميته کردستان نيروهاي سرکوبگر به مغازه داران مراجعه ميکنند و ميگويند مغازه را باز کنيد. اما در خيابانها کسي براي خريد نمي آيد و شهر در حالت اعتصاب عمومي کامل است. مادر فرزاد کمانگر و افراد خانواده فرزاد در کامياران هستند و مردم از سنندج و کاوانه و ديگر شهرها براي ديدار و ابراز همدردي نزد خانواده فرزاد ميروند.
در سنندج محله غفور و تمام اماكن كسب و كار واقع در بلوار كردستان در سنندج به تعطيل کشيده شده و يكپارچه به اعتصاب پيوسته اند. نيروهاي امنيتي شهر نيز در سطح شهر پراكنده شده اند.خبري كه هم اكنون به دست ما رسيده حاكي است نيروهاي انتظامي و ماموران اداره اماكن رژيم كسبه و مغازه داران سطح شهر سنندج از جمله در خيابان هاي فردوسي و ششم بهمن را زير فشار گذاشته اند تا اماكن كسب خود را بازگشايي نمايند.
ماموران رژيم تلاش دارند فضا را به خشونت كشيده و اعتصاب را با شكست مواجهه سازند. ليكن مردم انقلابي کردستان با مقاومت در برابر فشارها و دسيسه هاي مزدوران رژيم به اعتصاب خود ادامه مي دهند. کردستان به فراخوان اعتصاب عمومي پاسخ مثبت داد و تا همين ساعت٬ يک پيروزي بزرگ در مبارزه مردم کردستان عليه جنايتکاران اسلامي به ثبت رسيد.
کميته کردستان حزب کمونيست کارگري ايران
۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۹
//kurdestan6.blogspot.com/2010/05/blog-post.h...


Shifteh Ansari

Mahabad, Mariwan, Miandoab

by Shifteh Ansari on

اطلاعيه شماره ۹ مهاباد ٬ مريوان و مياندوآب يکپارچه در اعتصاب بسر ميبرند.
بسياري از مغازه هاي مياندوآب و روستاهاي اطراف به تعطيلي کشانده شد. در پيرانشهر بسياري از اماکن کسب و کار در اين شهر تعطيل شد. مردم مبارز اين شهر به تهديدات رژيم وقعي ننهاده اند. تمام اماکن کسب و کار در شهر مريوان تعطيل است. از جمله در پاساژها و مجتمع کردستان٬ احمد نجار٬ حمه چاوه٬ حاجي ويسي٬ زاگرس و مولوي و ميلاد شبرنگ به سمت دارسيران ٬ چهار راه بايوه ٬ بازار اوراميها بطور کلي تعطيل هستند.
نيروهاي اماکن و امنيتي در شهرهاي کردستان در حال فيلمبرداري از مردم و مغازه هايي هستند که تعطيل شده اند. مردم را تهديد ميکنند که بايد فردا جوابگو باشيد.مردم به اين تهديدات وقعي نمي نهند.
بازار و تمام مغازه ها در مهاباد تعطيل است. مردم حتي امروز به ادارات دولتي براي هيچ کاري مراجعه نميکنند . خيابان جام جم ٬ فلکه هژار ٬ کل بازار خريد و فروش ميدان استقلال باغ شايگان ٬ مغازه هاي چهار راه آزادي تا ميدان استقلال در مهاباد کاملاتعطيل است.
//kurdestan6.blogspot.com/2010/05/blog-post_1...


Shifteh Ansari

Mahabad and other cities + photos

by Shifteh Ansari on

موج عظيم اعتصاب عمومي در كردستان آغاز شد
موج عظيم اعتصاب عمومي در كردستان آغاز شد
طبق تازه ترين خبرهاي رسيده ، اكثريت شهرهاي كردستان تا لحظه تنظيم اين خبر در اعتصاب عمومي بسر ميبرند. شهرهاي سنندج، سقز، مريوان، كامياران، ديواندره، بوكان و مهاباد، اشنويه و پيرانشهر تاكنون بازار و مراكز كاري خود را تعطيل نموده و به موج عظيم اعتصاب عمومي در كردستان پيوسته اند. مدارس باز هستند اما دانش آموزان از رفتن به مدارس خود داری کرده اند. ادارات به حالت نیمه تعطیل در آمده اند.
در سنندج میدان آزادی کلا تعطیل است . خیابان فردوسی وبازراچه ها وپاساژها همه تعطیل است .خیابان ششم بهمن و شریف اباد تعطیل است . خیابان انقلاب و خیابان شاهپور ( خمینی ) تعطیل است خیابان وکیل خیابان آبیدر تعطیل است ، شهرک صنعتی وفلزکاران یک نفرهم مغازه بازنکرده است. پاساژهای عمومی وتجاری همه تعطیل اند. بازار وگذر قدیمی اصف و براتیان وهمه مغازهای تابعه تعطیل هستند. تنها ادارات دولتی باز کرده اند نیروهای امنیتی وانتظامی با ماشینهایشان آمد ورفت میکنند و کنار بانک ها و ادارات دولتی گروه گروه ایستاده اند. تا این مرحله به شهرم سنندج درود می فرستم که اعتصاب کرده اند.
more here: //darbaremasahelemelli.wordpress.com/2010/05/...