باید سکوت کنیم

خانوم، آقا خیلی حواسمان را باید امسال جمع کنیم. حرام‌زاده‌های آمریکایی قرار است جنگ مذهبی و نژادی در ایران راه بیندازند. به آدم‌هایشان پول بدهند که بمب بگذارند و آدم بکشند و بعد هم یک سری گروه‌های قلابی مثلا سنی مذهب یا وهابی یا چمیدانم جدایی طلب عرب یا ترک یا کرد مسوولیت آنها را قبول کنند. می‌خواهند جوان‌های شیعه‌‌ی متعصب را بزنند بکشند تا بعد که آنها از روی حماقت و نادانی رفتند و مثلا انتقام گرفتند آرام آرام این پینگ پنگ خونین را شروع کنند و کل ایران را در عرض شش ماه تبدیل به بغداد کنند. شوخی ندارم و آنها هم ندارند.

هرکسی که اوضاع عراق را در این چند سال دنبال کرده باشد می‌داند که هدف چیست. آمریکا رسما و علنا دارد در تمام کشورهای شیعه‌نشین منطقه اختلافات قومی و مذهبی راه می‌اندازد تا بجای اینکه آنها با آمریکایی‌های اشغال‌گر بجنگند، تمام نیرویشان را صرف جنگیدن با همدیگر کنند. (فقط برای نمونه این گزارش قدیمی نیویورکر را بخوانید.)

قرار است شدیدا از اینترنت و حتی وبلاگ‌ها برای این مقصود استفاده کنند. شوخی نمی‌کنم. فکر می‌کنید چرا یک دفعه وزارت خارجه‌ی آمریکا صدهاهزار دلار پول برای مطالعه‌ی وبلاگ‌های ایرانی و روابط شبکه‌ای آنها خرج می‌کند؟ فکر می‌کنید چرا یک دفعه کلی وب‌سایت مذهبی عجیب و غریب و دوآتیشه‌ی ضد شیعه یا ضد عرب یا ضد سنی یا ضد هر مذهب و نژاد دیگر از زمین سبز می‌شوند؟ فکر می‌کنید چرا یک دفعه از چند ماه کامنت‌دونی وبلاگ‌ها پر شده از کامنت‌های شدیدا نژادپرستانه‌‌ی ضد عرب یا ضد شیعه؟ چرا بالاترین و یوتیوب و این طرف و آن طرف
پر شده از این جور ویدیوها و لینک‌ها و کامنت‌ها‌؟ فکر می‌کنید همه تصادفی است؟

کاری که ما باید بکنیم یکی سکوت است و دیگری سانسور کردن و گزارش دادن بی‌تعارف هرجور کامنت و مطلب و ویدیوی نژادپرستانه‌ای است که این طرف و آن طرف می‌بینیم. نباید به این نظرات میدان داد، چون می‌خواهند با آنها ما را به جان همدیگر بیندازند. حواسمان را جمع کنیم. آتش این جنگ فقط با شلوغ کردن وشایعه ساختن و یک کلاغ چهل کلاغ کردن شعله‌ور می‌شود و ما هم تا جای ممکن باید از بزرگ کردن این اخبار و منتشر کردن آنها و شایعات پیرامونشان پرهیز کنیم.

جمهوری اسلامی بهترین کار را می‌کند اگر به خبرهای این چنینی پوشش زیاد ندهد، چون برد آمریکایی‌ها در این بازی فقط با همین خبررسانی مداوم که جو کل مملکت را عوض خواهد کرد و آدم‌های هر دو طرف را عصبانی‌تر و خشمگین‌تر تامین می‌شود. خوب می‌کند که مثلا وب‌سایت‌های نژادپرستانه‌ی ضد عرب یا ضد ایرانی یا ضد شیعه و ضد سنی را فیلتر می‌کند. ما هم باید سعی کنیم با تماس گرفتن با آی.اس.پی‌ها و سرویس‌دهنده‌گان به آنها هرجور که شده نگذاریم اینترنت تبدیل شود به بهشت نژادپرستان جنگ‌طلب.

باید سکوت کنیم و بقول محمد سالمی مظلوم بمانیم. چون کوچکترین حرکت ما برای انتقام مقل یک گلوله‌ی کوچک برف آرام آرام پایین خواهد آمد و تبدیل به بهمنی خواهد شد که داروندار همه‌مان را نابود خواهد کرد.

آمریکایی‌ها و اسراییل‌ها شدیدا روی دو موضوع دارند سرمایه‌گذاری می‌کنند و جمهوری اسلامی هم بطرز احمقانه‌ای گاهی گول آنها را خورده است: یکی گوناگونی نژادی است و یکی هم گوناگونی مذهبی.

جمهوری اسلامی سر ماجرای هسته‌ای به نظر من زیادی احساسات ناسیسونالیستی ایرانی کوروش و داریوشی ایرانی‌ها را بالا برده است. جوری که در خیلی‌ها به طرز ترسناکی به نژادپرستی بخصوص ضدعرب تبدیل شده که واقعا برای امروز و آینده‌ی ایران خطرناک است.

از نظر مذهبی هم یک سری گروه‌های افراطی شیعه‌‌ هستند و حتی به کمک یا اغماض جمهوری اسلامی پاگرفته‌اند که به شدت تفکرات ضدسنی پیدا کرده‌اند. درست مثل انجمن حجتیه که من خودم در زمان مدرسه نیکان رفتنم خوب از نزدیک می‌شناسمشان و می‌دانم که چقدر می‌توانند خطرناک باشند.

همه باید به گفتمان خمینی برگردیم که خوب فهمیده بود که شکاف‌های سنی و شیعه در دنیال اسلام بزرگترین عامل تسلط آمریکا بر این منطقه است و اگر مسلمانان همه‌ی دنیا باهم متحد باشند دیگر اثری از استمعار در کشورهای مسلمان باقی نخواهد ماند. برای همین روز وحدت درست کرد. برای همین روز قدس راه انداخت. برای همین جلوی مراسم کثیف و نژادپرستانه‌ی عمرکشان و امثال آنها ایستاد. برای همین از آبرو و اعتبار خودش برای ماجرای سلمان رشدی مایه گذاشت. چون نقشه‌های آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها را از زمان جوانی‌اش خوب دیده بود و می‌دانست.

از همین نظر من با تاکیدهایی که احمدی‌نژاد بعضی وقت‌ها در زبان روی سمبل‌های مذهبی شیعه می‌کند مشکل دارم. (البته در عمل ایران خیلی بیشتر از دولت‌های قبل به کشورهای سنی‌نشین منطقه نزدیک‌تر شده و محبوب‌تر.) این کارها به ضرر منافع ملی ایران و به ضرر منافع تمام کشورهای مسلمان و به نفع آمریکایی‌ها است.

حواسمان باید جمع باشد. قرار نیست آمریکایی‌ها همیشه در نقش سنی‌ها یا عرب‌ها باز کنند و برای جنگ راه انداختن به شیعه‌ها و ایرانی‌ها بدوبیراه بگویند. بلکه خیلی آسان‌تر است که خودشان را ایرانی و شیعه جا بزنند و از آن راه اعتماد جلب کنند و آرام آرام زیر آتش را روشن کننند. حواسمان باید خیلی جمع باشد.

خواهش: درخواست می‌کنم اگر با این نکته موافقید، درباره‌اش در وبلاگ‌هایتان بنویسید. یا اینکه ابن نوشته را کپی کنید و در وبلاگتان بگذارید. یا اینکه به آن لینک بدهید. ولی شما را به هر چه می‌پرستید، این هشدار را به گوش همه برسانید.

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!