پروژه سینمایی مل گیبسون درباره اعدام بهائیان

 

زندگی مونا محمودنژاد، دختر ۱۷ ساله بهائی که در سال ۱۹۸۳ همراه با ۹ زن بهائی دیگر در شیراز به دار آویخته شد، دست‌مایه فیلمی شده‌است که جک لنز آن را برای مل گیبسون بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده نامدار هالیوود کارگردانی می‌کند.
این فیلم، رؤیای مونا نام دارد و پروژه‌ای ۱۰ میلیون دلاری است که کمپانی آیکون پروداکشن که متعلق به مل گیبسون است آن را تهیه می‌کند.

فیلمبرداری این فیلم که مقدمات تهیه آن از ماه مه شروع شده، قرار است در ماه اکتبر انجام شود و تا مارس ۲۰۰۹ تولید شود.

جک لنز موسیقی‌دان و فیلمساز کانادایی است که پیش از این فیلم کوتاه ویدئویی پنج دقیقه‌ای در باره مونا ساخت و در سراسر دنیا پخش کرد. او موسیقی این فیلم را نیز می‌سازد. جک لنز همان آهنگسازی است که ابتدا قرار بود موسیقی فیلم مصائب مسیح را برای مل گیبسون بسازد اما بعد از پروژه کنار رفت و جان دنبی جایگزین او شد و موسیقی آن فیلم را ساخت.

جک لنز گفته‌است که داستان این دختر شجاع که تا آخر مقاومت می‌کند و ایمانش را از دست نمی‌دهد برای او جذاب بوده و انگیزه قوی‌ای برای ساختن این فیلم به او می‌دهد.

بنا بر منابع بهائی اتهام مونا و زنان اعدام‌شده تدریس در کلاس‌های کودکان بهائی بود. از دیگر جرم‌های این زنان عدم پذیرش تغییر دین بود. مونا محمودنژاد مدتی را در زندان عادل آباد شیراز گذراند و در ماه ژوئن ۱۹۸۳ در میدان چوگان شیراز به دار آویخته‌شد. جزئیاتی در مورد زندگی و مرگ او در کتاب «داستان علیا» به نقل از هم‌سلولیان او چاپ شده‌است.

درباره مونا محمودنژاد در ویکی‌پدیای فارسی

فیلمبرداری رؤیای مونا به جای شیراز در کشور جزیره‌ای مالت در جنوب اروپا انجام می‌گیرد.
در این فیلم کیشا کسل هیوز ،در نقش مونا، شهره آغداشلو در نقش فرخنده مادر مونا، کِس انوار در نقش خالد بازجوی مونا و نازنین افشین جم (خواننده و دختر شایسته کانادا) در نقش طاهره، یکی دیگر از زنان اعدامی، بازی خواهند کرد.

http://question.bahai.org/004_1.php

—>

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!