Iran bans weekly critical of President Ahmadinejad

TEHRAN (Reuters) – Iran has closed down a prominent reformist weekly which has often criticised the policies of conservative President Mahmoud Ahmadinejad , media said on Sunday.

Iran’s Press Supervisory Board sent a letter on Saturday to the Shahrvand-e Emrouz (Today’s Citizen) weekly formally informing it of the decision, the Kargozaran newspaper said.

It was banned because of content which was “contrary to the previous commitments of the publisher,” Kargozaran said, without giving specific details.

Since 2000, the Press Supervisory Board and Iranian courts have closed some 100 publications, condemning many as “pawns of the West” and accusing them of trying to undermine Iran’s system of clerical rule.

The semi-official Fars News Agency last week said Shahrvand-e Emrouz, which was first published in March 2007 and employs many journalists who used to work for pro-reform dailies now closed down, had misrepresented some of the government’s actions.

There was no immediate comment from Sharvand-e Emrouz, which in the past has published articles critical of Ahmadinejad , who is widely expected to stand for re-election in a June 2009 presidential election.

In its latest issue published on Saturday, the weekly carried a front-page photograph of a smiling U.S. President-elect Barack Obama with one of his daughters.

“Why does Iran not have an Obama?” it asked in an editorial.

Ir… >>>

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!