Out of a fairy tale

San Miguel de Allende is a historic town in the state of Guanajuato, in central Mexico. The town was founded in 1542 by the Spanish and has yet preserved its historic sites and colonial architecture, that combined with the sunny location and the mild Mexican climate, has created a combination of a town out of a fairy tale. It has become an attractive tourist destination for wealthy Mexico City residents, as well as a large American and Canadian expatriate community, mostly retirees, as well as artists and small scale designers and non-profit activists. (Extracted online, mostly from Wikipedia)

سن میگل آینده شهری تاریخی در استان گوآناهوآتو در مرکز مکزیک است. منطقه گوآناهوآتو جزو اولین مناطق مکزیک بود که در سالهای ١٥٢٠ به تصرف اسپانیایی ها درآمد و آثار معماری کلونیال اسپانیایی آن دوران در این منطقه به خوبی حفظ شده است. شهر سن میگل یکی از معروف ترین نمونه های این معماری است. این شهر توسط اسپانیایی ها در سال ١٥٤٢ بنا نهاده شد و از آن زمان تا کنون بناها و مراکز تاریخی اش به خوبی و به همان شکل حفظ شده است. شهر همچنین یک منطقه حفاظت شده است که صومعه مرکزی آن در لیست بناهای ثبت شده یونسکو است.

به دلیل همین معماری و حال و هوای قدیمی, علاوه بر تعداد زیادی توریست که همواره به این منطقه می آیند, این شهر محبوب بسیاری از پایتخت نشینان مکزیکوسیتی است که صاحب ویلاهای قدیمی در این منطقه هستند و تعطیلاتشان را اینجا میگذارنند. شهر همچنین مقصد صدها شهروند آمریکایی و کانادایی است که به اینجا مهاجرت کرده اند, تعدادی هنرمند و تعدادی در کسب و کار گالری و فروشگاه های هنری هستند, تعداد زیادی رستوران و کافه و هتل های کوچک و زیبا مطابق با حال و هوای شهر, و تعدادی هم صرفا اوقات بازنشستگی شان را در این شهر میگذرانند.

به خاطر بناها, به خاطر رنگهای تند مکزیکی زرد و نارنجی و قرمز, به خاطر کلیسای قدیمی و صومعه تاریخی مرکز شهر, کلا به خاطر حال و هوای قدیمی اون دوران و مردمی که از قدیم در این شهر زندگی میکنن, سن میگل این حس رو به آدم میده که نه تنها کلی به عقب برگشته, بلکه پا به یک کتاب قصه قدیمی گذاشته… در اون چند روزی که با صبا در سن میگل مهمون کیتی بودیم آدمهایی هم که دیدیم و اتفاقات عجیبی هم که برامون افتاد همه مال همون کتاب قصه بودن…

 

123 next › last »

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!