چگونه افراد تحت شنود قرار میگیرند؟

و اما داستان …
توی تالیا که کار میکردیم ، خبری از سیستم شنود و اطلاعات نبود.. بعد از گذشت بیشتر از یکسال ، تالیا چیزی حدود یک میلیون و پانصد هزار دلار پولی که به شرکت زیمنس بدهی داشت را نپرداخت و زیمنس هم ساپورت را قطع کرد و تالیا به همان وضعی دچار شد که همه بهتر از من میدانید. حدود 6 ماه پیش هم تمام سهام شرکت تالیا به یک شرکت لبنانی واگذار شد که وابسته به حزب الله لبنان است.
بعد اکثرمون به پروژه ی ایرانسل منتقل شدیم؛ اونجا از همان ابتدای کار کم کم زمزمه های سیستم شنود یا همون LIMS که همان Lawful Interceptionهست را شنیدیم. سیستمها با نظارت دقیق و لحظه به لحظه ی سربازان گمنام نصب ، چک ، راه اندازی و بازبینی شد. هیچ سایتی راه اندازی و به قول موبایلی ها OnAir نمیشد مگر اینکه سیستم Interception و شنودش به طور کامل مشغول کار بود.. اوایل ، License دستگاههای شنود برای تعداد کاربرانی که به صورت Online تحت شنود قرار میگرفتند ، کم بود؛ چیزی حدود 50000 مشترک به صورت آنلاین قابل پیگیری و شنود بودند. کم کم که بحث GPRS و اینترنت و MMS و سیستمهای جدیدتر توی ایرانسل مطرح شد ، سیستمی به نام iGMLC از نوکیا خریداری شد که کارش پیدا کردنLocation مشترکان موبایل با استفاده از سیستمهایی نظیر GPS و غیره بود. شایان ذکر است که خطای Locating این سیستم جدید ، با شعاع حداکثر 40 متر بود. یعنی اگر سربازان گمنام قصد Trace کسی را داشتند ، از روی اطلاعاتی نظیر آخرین BTS ای که موبایل طرف به اون Location Updateفرستاده بود ، با خطای حداکثر رادیوس 40 متر ، طرف قابل پیگیری بود. ضمنن بعد از راه اندازی این سیستم جدید ، License به 500000 (پانصد هزار) کاربر افزایش پیدا کرد. این یعنی در آن واحد ، پانصد هزار کاربر قابل پیگیری و شناسایی بودند. بعد از ماهها هم ، شرکت ایرانسل قراردادش رو با نوکیا زیمنس کنسل کرد و با شرکت چینی Huawei شروع به همکاری کرد که از بد حادثه ، چینی ها هم استاد سیستم های شنود اطلاعاتی هستند و معلوم نیست چه سیستمهای شنودی را الان در ایران برای خودشیرینی و چاپیدن دولت ایران ، راه اندازی کرده اند.
من خوشبختانه توی پروژه ی همراه اول همکاری نکردم هیچوقت اما با دوستان ایرانی ام در شرکت مخابرات و همراه اول (ارتباطات سیار سابق) هر از چند گاهی در ارتباطم و اخبار مهم را از آنها پیگیری میکنم. متاسفانه ، همراه اول یا همون ارتباطات سیار سابق که وابسته ی تام الاختیار اطلاعات ایران است ، در پروژه ی جدید خود که ماهها پیش به اتمام رسیده است ، حدود 70 درصد سایتهای اصلی خود در شهرهای بزرگ را مجهز به سیستم LIMS متعلق به شرکت NSN یا همون نوکیا زیمنس کرده است. تا جایی که من خبر دارم ، License این سیستم هم 500000 کاربر به صورت پارالل هست. همچنین طبق آخرین اخباری که دارم ، به دستور وزارت اطلاعات ، پس از اغتشاشات و کودتای اخیر ، بسیاری از شهرهای ایران در کمتر از یک هفته مجهز به سیستم مذکور شده اند تا شب اندیشان و تاریکی پرستان ، نفسهای مردم را نیز یارای شمردن یابند ، مبادا که سایه ای بر زیر کشاندشان!
برای اطلاعات بیشتر ، به این صفحه مراجعه کنید.
و اما در مورد LIMS و سیستم های شنود مخابراتی بیشتر بدانیم:
این سیستمها به این صورت کار میکنند که یک نسخه از مکالمات ، اس ام اس ، صفحاتی که طرف با استفاده از GPRS گوشی روی اینترنت به آنها دسترسی داشته است ، تمام پسوردها و اطلاعاتی که در صفحات اینترنت با استفاده از WAP وارد کرده است ، Phonebook شخص و نیز تمامی SMSهای ذخیره شده ی طرف را بسته به نیاز سربازان گمنام ، در سرور LIMS ذخیره میکند. همچنین با استفاده از این سیستم شنود ، میتوان برای مثال کلمه ای را در Filter List قرار داد تا اگر این کلمه در SMS های ارسالی افراد وجود داشت ، یک نسخه از آن SMS در سرور ذخیره شود. شاید دوستان مطلع باشند که در سیستم های Voice ، بخش اعظمی از صدای افراد ، Simulate میشود که قصد توضیح درباره ی آنرا ندارم. منظور از گفتن این مطلب ، این بود که بدانید به همین دلیل ، فیلتر کردن مکالمات و صدای افراد نیز کار چندان سختی نیست و به راحتی با استفاده از سیستمهای شنود میتوان مکالمات افراد را فیلتر کرده و برای مثال اگر از کلمات خاصی به تعداد دفعات خاص در آن مکالمات استفاده شد ، سیستم به صورت اتوماتیک یک نسخه ی آنلاین از آن مکالمه را در سرور شنود اطلاعات ذخیره میکند. نیازی به گفتن نیست که با داشتن شماره ی سیم کارت شما ، دسترسی به شما و اطلاعات شخصی تان کار چندان سختی نیست! این مسئله با در نظر گرفتن اینکه اطلاعات ایران ، به راحتی با داشتن عکس و فیلم افراد ، اقدام به دستگیری و زندانی و شکنجه و اعترافگیری های کذب از آنان میدارد ، دیگر نیازی به اثبات بیشتری ندارد.
و اما آخرین کلام: چگونه افراد تحت شنود قرار میگیرند؟
دو راه برای اینکار وجود دارد.
یکی اینکه اطلاعات ایران فرد خاصی را تحت نظر داشته باشد. شماره و دیگر اطلاعات مورد نیاز طرف در Black List سرورهای شنود مخابرات قرار میگیرد و از آن پس به راحتی تمامی مکالمات ، اس ام اس ها و اطلاعات و دیتاهای آنلاین طرف در صورت استفاده از اینترنت با گوشی ، در سرور ذخیره میشود.
دوم اینکه در Filter List سرور ، یک Database از کلمات و اطلاعات مورد نظر سربازان گمنام ایجاد میشود. برای مثال کلمه ی khamenei؛ از آن پس اگر در مکالمه یا اس ام اسی ، این کلمه به دفعات مورد نظر وجود داشته باشد ، آن شماره تحت شنود قرار میگیرد.
راهکار چیست؟
اولین راه شناخت هر پادزهری ، شناخت زهر است. پس ، اگر در طول مکالمات خود به موارد زیر برخورد کردید ، حداقل به شک بیفتید:
· مکالمات دارای اکوی بیش از حد هستند و صدای شما یا طرف مقابل اکو میشود.
· صدایی مانند صدای باد یا خش خش در مکالمه به گوشتان میخورد.
· بیش از چندین بار دچار خطای به اصطلاح خط رو خط شدن میشوید.
· اس ام اس هاتان به مقصد نمیرسد یا اگر میرسد ، شما Delivery دریافت نمیکنید.
اینها ، تمامی نشانه های یک شنود غیرقانونی نیستند ، اما بسیاری از مکالمات تحت شنود گاهن دچار این اختلالات میشوند (البته فقط در ایران!)؛
بهترین راهکار ، تحریم اس ام اس اپراتورهای ایرانی (چه همراه اول و چه ایرانسل ) است؛ اگر نمیتوانید تحریم کنید ، استفاده نکردن از کلمات و حرفهای مورد نظر سربازان گمنام در مکالمات و اس ام اس ها را جدی تر بگیرید. همچنین اگر گوشی تان قابلیت Encryption برای اس ام اس را دارد ، حتمن آنرا فعال نمایید.
قصدم از نوشتن این نوشته ، به هیچ عنوان هراس افکنی و ارعاب و دامن زدن به ترسی که مقصود این رژیم پلید است نبود. هدف فقط و فقط روشنگری دوستان بود تا به خاطر رعایت نکردن مسائل بسیاری ساده و پیش پا افتاده ، زبانم لال دچار مشکل و درد و عذاب نشوند.. همه بهتر از من میدانند که این روزها ، نفس کشیدن و حق حیات طلب نمودن نیز جرم است در این حکومت … حاکم بر ایران. گر چه همه مان فرزندان کاوه و سیاوشیم و ما را با ترس و هراس کاری نیست ، لیک شرط اول هر نبردی ، عقل و تدبیر است و احتیاط و گوش به زنگ بودن. تمامی این نوشته را به حساب همین شروط بگذارید و لا غیر.
ضمنن ، خواندن حداقل یکبار رمان “1984” به قلم “جورج اورول” را فراموش نکنید. یکی از روشنگرانه ترین کتابهای عهد حاضر در مورد انقلاب و کودتاست. 270 صفحه کتاب خواندن ، ذهن و دلتان را بیمه میکند در برابر دروغها و تزویرهای سیاسیون و دیکتاتورهای حکومتهای …ی نظیر ایران …
پاینده ایران و ایرانی …
پیروز باشید و سربلند و سبز …

هر ایرانی یک رسانه است لطفا به دوستان خود کمک کنید تا از جریان آزاد اطلاعات استفاده کنند                             Important Info from Nokia/Siemens:
http://blogs.nokiasiemensnetworks.com/news/2009/06…

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!