کودتای نرم

بر خلاف تصور عموم، برنامه ریزی کودتا بسیار دقیق انجام شده است. برای ابقای ا.ن دو راه بیشر وجود نداشت

ابقای او با حکم حکومتی و تعطیل انتخابات که عواقب نا معلوم در پی داشت.

دزدی آراء مردم.

دروغ بزرگ را راحت تر می تواند قبولاند

محقق شدن این منظور آراء زیاد مردم را نیاز داشت. بدون آراء زیاد و با برنامه ریزی که گروه های اصلاح طلب از ماه ها قبل انجام داده بودند به احتمال بسیار بالا انتخابات به دور دوم کشیده می شد. این خود احتمال پیروزی احمدی نژاد را کاهش داده تقلب در انتخابات را سخت تر می نمود. ضمنا به فرض تقلب و پیروزی ا.ن، تعقیب و پاکسازی نیروهای اصلاح طلب پس از شکستی آرام در یک انتخابات معمولی توجیه نداشت.

برنامه ریزی برای کودتا

از روز ها قبل از انتخابات زمزمه تقلب در انتخابات بر لب ها جاری شد. اخبار ضد و نقیض در این باره به بیرون درز می کرد. اما شعله احساسات عمومی پس از مناظره جنجالی موسوی – احمدی نژاد داغ شد. لحظاتی پس از این مناظره و توهین ا.ن. به انواع شخصیت ها بود که مردم خشمگین به خیابان ریختند.

همه آنهایی که تا پیش از آن دودل بودند تصمیم خود را گرفتند. موسوی قهرمان شب مناظره گشت. مناظره های بعدی همه تحت تاثیر این مناظره ادامه یافتند.

اقدامات دیگر نیز بطور موازی صورت می گرفت. آزادی مردم در تجمع در خیابان، و شعار علیه رئیس دولت حاضر امری بی سابقه در تاریخ جمهوری اسلامی بود. بالا رفتن حقوق بسیاری از مواجب بگیران، بازنشستگان و دیگر اقدامات همه باعث شد موافقان و مخالفان احمدی نژاد در تصمیم خود برای شرکت در انتخابات راسخ تر شوند.

تقلب گسترده،

حضور گسترده مردم در انتخابات مشهود بود، و این تنها چیزی بود که کدتا چیان به آن نیاز داشتند، بقیه را خود به دقت برنامه ریزی کرده بودند.

· راه ندادن ناظران انتخاباتی بر سر حوضه های رای گیری.

· تعویض صندوق های رای.

· انداختن رای های تقلبی.

· اتمام برگه های رای گیری در بسیاری از حوضه ها.

· اعلام نتیجه ای از پیش تعیین شده.

· و در آخر تایید فوری انتخابات از سوی رهبر.

از شب قبل از انتخابات خدمات اس ام اس قطع شد، درساعات پایانی رای گیری و زمانی که دیگر به رای دهنده های زیادی نیازی نبود حضور گسترده نیروی های امنیتی که مردم مدتی دل شان برای آنها تنگ شده بود همه نشان از مرحله بعدی کودتا داشت.

سرکوب گسترده

روز شنبه مردم ایران شوک زده با نتیجه ای غیر قابل باور انتخابات از خواب بیدار شدند. ساعاتی بعد درگیری ها در تهران شروع شد و روز های بعد ادامه پیدا کرد. کم کم با گسترش درگیری ها فرصتی برای هضم واقعه به مردم داده شد. در این فرصت کوتاه بود که مردم توانستند در چند تظاهرات سکوت که معمولا در آخر به خشونت کشیده شد شرکت کنند. و پس از آن دستگیری های گسترده تر و سرکوب بیشتر.

استقرار رژیم جدید

اکنون که بیش از یک ماه از کودتا می گذرد، و احمدی نژاد رسما مقام خود را باز پس گرفته است. مرحله جدید کودتا آغاز شده . با برگزاری دادگاه جنجالی و نمایشی افکار عمومی از انتخابات و ریاست جمهوری به سمت دادگاهی سوق داده می شود که در آن افراد بیگناه با اتهامات واهی محاکمه می شوند. چاشنی این دادگاه حضور کارمندان سفارت و اتباع خارجی در دادگاه است تا حتی رسانه های جهانی نیز متوجه دادگاه شود.

امروزه دیگر کسی به دولت احمدی نژاد کاری ندارد بلکه همه نگران سرنوشت بازداشتی ها، نتیجه دادگاه و موضوع زندان کهریزک هستند. از سوی دیگر با داغ تر شدن ماجرای دادگاه و گمراهی افکار عمومی، بازداشت و محاکمه یا خانه نشین نمودن سران اصلاحات کار سختی نیست.

بدون شک، دادگاه با چند حکم شدید اعدام، یا زندان طولانی مدت برای برخی رهبران یا کسانی که به جاسوسی اعتراف نموده اند و آزادی بقیه پایان یافته. دیپلمات های خارجی خوشحال از چانه زنی خود برای آزادی کارمندان و اتباع خود به خانه برگشته و عده ای هم در دادگاه های غیر علنی برای اداره بد بازداشتگاه کهریزک محاکمه خواهند شد.

نتیجه کودتا: پاکسازی گسترده رژیم، کوتاه کردن دست اصلاحات تا زمان نا معلوم، استقرار دولت ا.ن و گروه های حامی او.

فراموش نکنید که درآمد کشور نه از کار مردم بلکه از فروش نفت به دست می آید. تیم کودتا نیز سر شیر نفت را در دست دارد به راحتی آن را تحویل دیگری نخواهد داد.

www.sourceiran.blogspot.com

www.youtube.com/iransource

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!