وای بر ایران

چکیده ای از اخبار و نوشته هایی که باید گفت وای  بر ایران
فضای مطبوعات ایران امنیتی است
فضای مطبوعات در ایران پس از انتخابات دور دهم و اعتراض های مردمی به نتیجه آن، بسته تر شده است. تعداد زیادی از رسانه های اصلاح طلب اخطارهای مختلفی از سوی وزرات ارشاد دریافت کرده اند و تعدادی از آنها نیز از انتشار منع شدند. کارشناسان و فعالان حوزه رسانه ها دولت ایران را ناقض حقوق مطبوعات و رسانه دانسته اند، اما این اتهامات از سوی دولت ایران رد شده است.
در آخرین موضع گیری دولت ایران، محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده هیچ سانسوری در مطبوعات وجود ندارد و قبل از چاپ هیچ نظارتی بر مطبوعات و نشریات نمی شود. اما بسیاری از فعالان عرصه مطبوعات این سخنان را غیر واقعی می دانند.
رضا ولی زاده روزنامه نگار در فرانسه می گوید که اگر در مطبوعات سانسور نبود، بازار رسانه های فارسی زبان خارج از کشور به طور طبیعی کساد می شد. او می گوید “امروزه یک رسانه آزاد که اخبار ایران را منتشر کند، از یک پادگان نیروی نظامی برای دولت ایران خطرناک تر است”.
نظام ضد توسعه
گذشت دیگر آن دوره که ایران خود را با ترکیه مقایسه و با آن رقابت کند. ایران حتی بزودی قادر به رقابت با عراق نیز نخواهد بود. «جمهوری اسلامی» با وضعیت موجودش – چنانکه ۳۰ سال گذشته نشان داد – نظامی ضد توسعه است. نظامی که دانشجو و استاد و نویسنده و روزنامه‌نگار، روزنامه و اینترنت و زنان تحصیل‌کرده و توانا و علوم جدید را برای بقای خود خطرناک می‌داند نمی‌تواند راهبر ملت و کشوری برای توسعه باشد. ایران با نظام ولایت فقیه‌اش از این پس باید مراقب باشد که از افغانستان نیز عقب نماند که چندان بعید نیست.
یک قراداد نفتی دیگر به روس‌ها واگذار شد
بالاخره پس از مذاکرات بسیارقرارداد طرح توسعه میدان نفتی آذر در روزهای پایانی امسال با یک کنسرسیوم‌ متشکل از شرکت‌های داخلی و خارجی امضا می‌شود.این میدان از سخت ترین میدان‌های نفتی و گازی ایران از نظر حفاری و یکی از پر چالش‌ترین طرح‌های صنعت نفت است.

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!