باید از بازار حمایت کرد

بازار به جنبش اتحاد ایرانیان که از دیکتاتوری ، بی تدبیری این حکومت به ستوه آمده اند خوش آمدی – رفراندم تنها نجات مردم

اضافه شدن بازاریان به صف معترضین به حکومت کودتا را باید تبریک گفت. در شرایط موجود که به دلیل جهالت حکومت، از یک طرف کشورمان آماج تحریم های اقتصادی کمر شکن و تهدید هایی که یاد آور شرایط صدام و سقوط آن کشور است. از طرف دیگر، حکومت کودتا با سیاست های غلط اقتصادی ، بی برنامگی ، ناشایسته سالاری موجب بالاترین ارقام بی کاری و تورم گشته . در این میان بهترین فرزندان این سرزمین در زندان ها هستند یا وادار به فراراز کشور و یا بی کار.

در چنین شرایطی سیستم ولایت فقیه درکلیه آزمون ها یکی پس از دیگری مردود شده و در عمل ناتوانی خود را از یافتن راه حال های خردمندانه برای بحران هایی که با آن روبرو شدیم ثبت کرده و شکی نیست که بی بصیرتی نظام ولایت در بحران های بسی حاد تر پیش رو هم رفوزه خواهد شد . دوران شعار های پوچ و تو خالی، اعلام تو دهنی زدن و عربده کشی به سر رسیده. مهم ان زمان ولی سرنوشت صدام نبود ، ولی سرنوشت مردم عراق بود که با جهالت او کشور و مردمش به این روزافتادند.

در روز های اخیر شاهد اعتراضات گسترده بازاریان که از ستونهای اصلی انقلاب مشروطیت و انقلاب ۵۷ بودند هستیم. آنها نیز مانند هر گروه و صنفی خواهان قانون مند بودن رابطه خود با حکومت هستند. اخذ مالیات لازمه فعالیت و کارایی هر دولت — پاسخگو و قانون مند است. ولی وقتی بجای “دولت” تبدیل به “حاکم” شد، و بجای پاسخگویی خواهان توپ بستن مجلس شد، و وقتی حکومتی از اعلام اینکه چه بر سر ملیارد ها در آمد نفت و گاز و صد …. سر باز زد،از پرداخت مالیات که هیچ از پرداخت قبض آب و برق هم باید سر باز زد. ایران در خطر است و این کور دلان را یاری حل عاقلانه مشکلات نیست.

پس باید از بازار حمایت کرد و این اعتراضات را تبدیل به درخواست یک رفراندم سرا سری کرد. او را که حساب پاک است از محاسبه چه باک؟ اگر دولت کودتا هنوز داعیه منتخب بودن دارد، مگر در تمام دمکراسی های جهان اینطور نیست که دولتدر شرایط بحرانی باید رای اعتماد بگیرد؟ دیگر از این شرایط بحرانی تر چه؟ و البته این رای اعتماد برای موثق بودن فقط از جانب آرای عمومی مردم ایران می تواند صورت گیرد.

تنها راه نجات ایران رفراندم

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!