توضیح واضحات: حکومت ابله ها و پیامبر عشق

توضیح واضحات: حکومت ابله ها و پیامبر عشق

حتما این داستان ملا نصرالدین را شنیده اید که مردم اصرار داشتند که ملا روی منبر برود و برایشان وعظ کند. ملا هم هرچه که وی مطلبی ندارد که وعظ کند بخرج مردم نرفت که نرفت و اورا با زور به بالای منبر فرستادند ملا که هیچ مطلبی نداشت که ارایه دهد گفت ای مردم بروید خدا را شکر کنید که حضرت احدیت به فیل پرنداده است وگرنه وی که پرواز میکرد و مانند کبوتر ها و قمری سربامهای شما می نشست تمام بام برسر شما خراب میشد. حالا نقل ماست که برایمان مدیران بسیار ناشایست و طماع و دزد تهیه میکنند و اگر هم اعتراضی بکنی با مشت آهنین روبرو میشوی و همه اش بایست خوب بگویی و به به و چه چه بگویی و مثل اینکه هیچ مشگلی نیست.

دوستم میگفت هنگامیکه در آلمان درس پزشگی میخواند به مناسبت زبان خارجی و اینکه مردم به او با دیده بد نگاه میکردند و لاجرم اتاق اجاره نمیدادند و او مجبور بود که در فاصله زیادی از شهر دانشگاهی اش اتاقی اجاره کند و باز به مناسبت اینکه از خانواده ای ثروتمند نبود مشگل درسی داشت . و پروفسور او میگفت که شما شرقی ها از نظر فکر ناتوان تر از اروپایی ها هستیدو نمونه اش هم این است که اکنون شما از لحاط علمی و فنی بسیار عقب افتاده هستید و نتوانسته اید که با زمان پیش بروند. صرف نظر از ریشه های این مشگل آن چیزی که اکنون به نظر من میرسد مشگل عظیم خودخواهی و تمامیت خواهی و بی انصافی شاید ملل شرق باشد که با زور و خدعه مقامی را تصاحب میکنند و به هیچ وجهی هم حاضر نیستند قبول کنند که دانش و لیاقت و کاربری آن رشته و آن مقام را ندارند مثل کنه به آن موقعیت چسبیده اند و میخواهند که با زور و کلک و دزدی بقول خودشان پشت خودشان را ببندند. خوب اینها تمام توضیح واضحات است که ما بایست برای پیشرفت  علمی و اجتماعی خود کوشش کنیم.

دادگستری مثل ساعت کار میکند همه بازپرسان و مامورین و آقایان  قضات همه مترصد این هستند که چطور به کسی کمک کنند و باری از دوش مردم بردارند همه آنان با علاقه ای بیش از حد به ارباب رجوع گوش میدهند و سعی میکنند که قانونی و بسرعت مشگل مردم را حل کنند. نه بی تفاوت هستند و نه درخواست وجه نقدی میکنند. بلکه با تمام انسانیت به دنبال حل مشگلات مردم هستند. و اصلا کلمه بمن چه و یا برو وکیل بگیر را به زبان نمی آوردند. هیچوقت امروز فردا نمیکنند و اصلا نمیگویند برو فردا بیا. پرونده در دادگستری اصلا گم گور نمیشود و سیار هم نمیگردد بلکه دادرسان با وجدان و با شرف بسرعت به پرونده های مردم رسیدگی و مو را ازماست به نفع مظلوم میکشند.

آنان تمام مشگلات قضایی را با نهایت انصاف حل میکنند اجازه نمی دهند حق کسی زایل شود و یا دزدی و کلاهبرداری در دادگستری اجرا شود.

مامورین شهرداری هم با نهایت دقت و هشیار مواظب هستند که مشگلات شهر و راه بندان ها را حل کنند و اجازه ها بیخودی بکسی نمیدهند تا کسی مثلا در یک کوچه شش متری برج بسازد. آنان هم هیچ چشم داشتی ندارند و اصلا هم رشوه و یا هدیه های گرانقیمت قبول نمیکنند. بلکه به حقوق خو قانع هستند و بسیار با صرفه جویی زندگی میکنند زیرا از قانونی بنام از کجا آورده ای را دل نگران هستند و میگویند ما که اینقدر پاک هستیم و اصلا چشم داشتی نداریم چرا اوصولا این قانون را درست کرده اند.

مسلمانان با خواندن نماز و روزه به پروردگار خود بسیار نزدیک میشوند و از تمامی کارهای زشت دوری مینمایند. همه کسانی که ظاهر دینی دارند آدمهایی بسیار خوب و مهربان هستند و همیشه با بیاد داشتن اینکه زندگی کوتاه است و بایست به آخرت نظر داشت سعی دارند که انسانهایی والا و بسیار درستکار باشد. این موضوع در مورد سایر ادیان هم صدق میکند. تمامی مومنان به ادیان آدمهایی بسیار مهربان صدیق راستگو و مردم دوست هستند و مرتب میخواهند که رضای حق را با خدمت به خلق او انجام دهند مهر و محبت در مسجد ها کلیسا ها کنیسه ها و معابد موج میزند. و همه آنان سعی در نیکوکاری و خدمت دارند و با هم تقریبا مسابقه گذاشته تا مردم همه در آسایش و راحتی بسر ببرند.

واقعا هم که ادیان الهی گل کاشته اند و تمامی کسانی که به ادیان الهی معتقد هستند بسیار خوب مبیاشند. هرگز دروغ نمیگویند دزدی نمیکنند فساد نمیکنند مال مردم را نمی خورند بینوایان را سرپرستی میکنند ثروتمندان عرب با کمال علاقه به ساختن بیمارستانها دانشگاهها مسجد ها و ایجار شغل و کار های علمی و صنعتی هستند و اصلا پولهایی که از فروش نفت به دست میآید در بانکهای اروپایی یا کشورهای دیگر به نام خودشان ذخیره نمیکنند.  بعضی از این شیوخ عرب حتی به نان شب هم محتاج هستند از بسکه بذل و بخشش کرده اند. نه مسجد ها باسیاست و پول پرستی آلوده شده است نه کلیسا ها و کنیسه ها و نه معابد سایر ادیان هیچ کدام از تشکیلات مذهبی نه بی تفاوت هستند و نه غارتگر بلکه تمام وجوهی که توسط مومنان به دست آنان میرسد صرف خدمت به عالم انسانی میشود و همه آنان جامع جمیع کمالات انسانی هستند و از هیچ انتقادی هم هراس ندارند چون راه الهی و خدایی را برگزیده اند.

آنان هیچوقت مخالفین خود را از بین نمیبرند بلکه با نهایت صلح و صفا و  با منطق و دلیل سعی می کنند گمراهان را به راه راست هدایت کنند وگرنه آنان نه در فکر ثروت هستند و نه در فکر غارت و دزدی. همه آنان به مولایشان حضرت مسیح که در نهایت فقر زندگی کرد تاسی میکنند و هیج در فکر پادشاهی حکومت و غارت نیستند. شیخ عرب هم به مدل مذهبی شان حضرت علی نگاه میکنند و هیچوفت بیت مال مسلمین را حرام و هرس نمیکنند بلکه از آن برای عظمت و پیشرفت مسلمین و اسلام استفاده میکنند و میخواهند تمامی جوانان مسلمان به تحصیلات عالیه برسند و در بالندگی از دیگران کم کسری نداشته باشند. آنان مثل حضرت علی بیل میزنند و با نهایت فقر زندگی میکنند. آنان ثروتهای نجومی ندارندو آنچه هم که دارند میخواهند در راه حفظ و حراست اسلام خرج کنند آنان میخواهند برای تمامی متعادان بیکاران و بی مدرسه ایی ها هم زندگی خوب دست پا کنند.

خوب ببنید که اگر اینان با این همه قدرت و ثروت میخواستند بد باشند وهمه مردم را بکشند چقدر اوضاع خیط میشد. مثل همان فیل که پرندارد. اینان پردارند ولی پرواز نمیکنند و نمی خواهند برای مردم درد سر درست کنند وگرنه با این قدرتی که دارند میتوانند تمامی مردم دنیا را نابود کنند ولی چون معتقد به خوبی هستند اینکار را نمی کنند. بلکه تلاش میکنند انسانیت و خوبی و نیکی را پایه گذاری کنند. گفتار نیک  رفتار نیک پندار نیک. با هم برادروار زندگی کنیم این شعار آنان است. آنان نه بنده ثروت هستند نه بنده شهوت و زیاده طلبی و تمامیت خواهی یا خود خواهی آنان میخواهند همه نوع بشر در صلح و سلام و آسایش بسر ببرد. زیرا آنان میدانندکه مرگ در کمین نشان نشسته و اگر بد باشند به آتش دوزخ مبتلی میشوند و دیگر خبری از فرشته ها و حوریان و غلمانان زیبا و همیشه دوشیره و همیشه محکم نیست. پس راه نیکویی را برگزیده اند.

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!