ایران شده فلسطین مردم چرا نشستین؟ یا نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران؟

در این نوشته ضمن نشان دادن تشابه موجود میان مبارزه مردم ایران و فلسطین برای احقاق حقوق ابتدایی انسانی خود – پیشنهاد استفاده از بیان “ایران شده فلسطین مردم چرا نشستید ” بجای “نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران” در روز فلسطین و استدلال برای پشتیبانی از چنین پیشنهادی میشود. “روز قدس” که توسط خمینی چنین نام گرفت، به مبارزه ملی مردم فلسطین جنبه مذهبی داد. بر خلاف تصور بسیار از جمله خمینی، مبارزه مردم فلسطین شامل کلیه فلسطینی ها از جمله مسیحیان آن کشور است و ربطی به “قدس” ندارد. از این رو، نام این روز باید “روز فلسطین” باشد.

چطور حکومتی که با ملت خود آن می کند که اسراییلی ها با فلسطینیان ، می تواند داعیه دفاع از دیگران را داشته باشد؟ سال گذشته در آستانه روز فلسطین مطرح کردم که بهترین بیان شرایط ایرانیان در روز فلسطین “ایران شده فلسطین مردم چرا نشستین” است.

https://balatarin.com/permlink/2010/8/21/2162994

در روز فلسطین ، شعار “نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران” بود که بیشترین انعکاس را در رسانه ها یافت.

البته از آن تاریخ هر دو حکومت جنایات های دیگری نیز مرتکب شده.

بر خلاف شعار “نه غزه نه لبنان” که نمی داند مردم هر کجای دنیا که باشند اگر از حقوق ابتدایشان نمی شود دفاع کرد (چون ما مشکلات خود را داریم، و چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است) لااقل محکوم شان نیز نباید کرد. علاوه بر آن چگونه می توان از جامعه جهانی انتظار یاری داشت وقتی ما خود به این راحتی به مبارزات انسانهای دیگر نه می گوییم؟ از نظر من، شاید این شعار از طرف گروهی، به طور عکس العملی در مقابل حکومتی ریا کار که از اعمال هر گونه جنایات برای بقای خود کوتاهی نمی کند و در عین حال سنگ حقوق مردم فلسطین را به سینه می زند ابراز شد. ولی باید فراموش نکرد که جنایات وتجاوز اسراییلی ها بر ضدیت با حقوق ابتدایی فلسطینی ها – قدمتی ۶۰ ساله و قبل از تشکیل حکومت اسلامی در ایران را دارد. اگر حق وتو وجود نداشت، شاید تا کنون صدها بار بیش از آنچه شده حکومت نژاد پرست اسراییل در جهان محکوم و تحریم می شد و به سرنوشت آفریقای جنوبی دچار شده بود . در جنایات آخری که در طی ۳ هفته و ۲ سال پیش در غزه صورت گرفت جدا از بیش از ۱۳۰۰ کشته که شامل ۳۰۰ کودک نیز میشد(از آمار یک گروه اسراییلی خوا هان صلح )، آنقدر از زیر بنای غزه از خانه تا بیمارستان و مدرسه نابود شده که از آن خرابه ای بیش نمانده. سپس با حلقه محاصره ای امکان هر گونه باز سازی نیز از ساکنین گرفته شده. کشتی های صلح ترکیه و دیگر کشور ها (که از قضا از حکومت اسلامی نماینده ای نداشت) که آنگونه مورد تجاوز وحشیانه قرار گرفتند، حامل وسائل اولیه مانند سیمان و اقلامی از کمک های اولیه پزشکی و دارویی بودند که حتی حکومت اسراییل پس از حمله به کشتی ها و تخلیه آن، نتوانست صحبتی از کالاهای درون کشتی بنماید. چون آشکار شدن محتوی کشتی خود حکومت اسراییل را برای نوع تحریم و محاصره غزه بیشتر محکوم می کرد.

حکومت جنایت پیشه اسلامی نیز دوست خلف حکومت اسرایل است. که با تجاوز و شکنجه به جوانانی که جرمشان این بود که پرسیدند : “رای من کو؟” پاسخ داده، هر روز به وسعت سرکوب فرزندان ایران می افزاید .

از طرف دیگر گروه حماس که در بدو تشکیل آن و قبل از کمکهای حکومت ایران، خود مورد حمایت حکومت اسرایئل بود، در یک رای گیری که به گفته سازمان ملل و ناظران بی طرف از سالم ترین انتخابات انجام گرفته در خاور میانه بود با بیشترین رای –انتخاب– شد. ولی همانند حکومت اسلامی که از قبل از انتخابات نتیجه انتخابات را می دانست، اسرائیل هم به کسی جز محمود عباس که منتخب فلسطینی ها نبود راضی نشد. پس ایشان نزدیک به ۲ سال پس از پایان یافتن دوره اش با زور بر سر کار است. آیا تشابهی بین انتخاب رهبر برای ایران و اسراییل برای مردم فلسطین نمی بینیم؟

اگر اسراییل می خواهد با فشار بر فلسطینی بگوید راهی بجز فرار از فلسطین نداری، حکومت اسلامی نیز می خواهد القا کند که اگر زور و دزدی و خودی ناخودی بودن ما را قبول نداری و حکومت قرون وسطایی ما را نمی پذیری باید راهی خارج شوی و گرنه جایی جز زندان اوین برای جوان ایرانی وجود ندارد. راستی سرنوشت شکنجه و قتل همین محسن روح الامینی که پدرش وابسته به نظام هم بود، و گفتند عنقریب عاملان و امران شناسایی میشوند چه شد؟ مگر خود “رهبر” اعلام نکرد که در این مورد لااقل جنایت صورت گرفته؟ پس چرا مرتضوی روز به روز گردنش کلفت تر می شود؟ پس وقتی وابستگان نظام هم که معترض باشند براحتی سلاخی میشوند کماکان که ریچل کوری دختر آمریکای ۲۲ ساله که به تخریب خانه یک فلسطینی معترض بود،زیر همان بلدزر له شد و هیچ کس هم محکوم نشد!

پس تشابه ما و مردم فلسطین بسیار است. آنها از خانه خود بیرون میشوند ، ما هم به ترک خانه خود ناگزیر. آنها را از انتخاب و تعیین سرنوشت خود محروم می نمایند و حکومت اسلامی هم همین گونه ….

از این رو –ایران شده فلسطین مردم چرا نشستین –در روز فلسطین بیان حقیقت است به حکومت گران ایران که خود در کشتار و غارت دست کمی از حکومت اسراییل ندارند ودر اوج تظاهر و دروغ گویی می خواهند از شرایط اسفناک فلسطین سوء استفاده کنند. این بیان شرایط مردم ایران را به بهترین نحو به گوش جهانیان رسانده و در تاریخ ثبت می نماید.

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!