طنین آبی رنگ – نمایشگاهی از آثار هنرمندان معاصر ایران – از تهران

– طنین آبی رنگ، نمایشگاهی از آثار نقاشی هنرمندان معاصر ایرانی، منظره ای روشن و تفکر انگیز از زندگی در چهار چوب جمهوری اسلامی پدید میاورد. تنظیم شده توسط هما تاراجی با همکاری دکتر علی رضا سمیع آذر، مدیر سابق موزه هنرهای معاصر تهران و مشاور سازمان حراج هنری کریستی، این نمایشگاه حاوی کارهای ۱۰ هنرمند معاصر است که اکنون در ایران زندگی و کار میکنند. هدف نمایشگاه آشنا کردن جامعه آمریکایی با هنر معاصر ایران است.

با اینکه حکومت ایران مانع از اینست که هنرمندان روی سوژه های مذهبی و سیاسی کار کننند، طنین آبی رنگ به وضوح نمایشگر مشکلات زندگی درزیر حکومت یک انقلاب تمام نشدنی میباشد. تیتر نمایشگاه از یک شعر فروغ فرخزاد، شاعره  معروف ایرانی، الهام گرفته شده. در این شعرفروغ از طنین کاشی آبیرنگ در اصفهان یاد میکند، شهری با صد ها بنای تاریخی که از کاشی آبی ساخته  شده اند.

به گفته تاراجی، “زمان آن رسیده است که هنر معاصر ایران به بیننده گان بین المللی عرضه شود تا آنها بدانند که علیرغم فشاری که روی زنان و هنر وارد میاید، هنرمندان از زن و مرد به طرز چشم گیری شکوفا شده اند.”

ازسال ۲۰۰۶ ، کارهای مدرن و معاصر ایرانی جایگاه بسیار بزرگی در بازار جهانی هنر پیدا کرده است. در حراج های هنری که به وسیله کریستی، سا ته بیز، و بونامز برقرار شده، کار هنرمندان ایرانی بیشترین محبوبیت را پیدا کرده و با قیمت های رکورد به فروش رسیده است. این جنبش، هنرمندان ایرانی را به سطح بین المللی کشانده و گرد آوری کار آنها سرمایه  گزاری جذابی شده است.

تداوس روکا، گالری دار و معا مله گر بزرگ اتریشی، میگو ید  ” من ۳۵ سال است که گالری دار هستم. من سعی میکنم که  هنرمندان جوان، مانند ایرانیها را در سطح جهانی رشد دهم.  من شانس داشتم که  با ۵ نفر از آنان قبل از اینکه معروف شوند قرار داد ببندم.  د نیا ی  هنر ایران بسیار هیجان انگیز شده است .”

در اینجا چند نمونه از کار ها را بر رسی میکنیم:

حسین  خسرو جردی که در سال ۲۰۰۳ در بیینال ونیز شرکت کرده، آدمهای بی هویتی را تصویر میکند که سعی میکنند هویت ایرانی خود را که با قوانین سیستم اسلامی مغایرت دارد حفظ کنند. امیرحسین  زنجانی خرابه هایی را میکشد که زمانی بناهای عظیم تاریخی بوده اند. این سمبل فرهنگ غنی ایرانی است که تحت فشار قوانین اسلامی رو به نابودی است.  ا حمد  مرشدلو آدمهایی معمولی را میکشد که به نظر میاید در انتظاری همیشگی به سر میبرند. تسلیم شده، بی تفاوت و بی حوصله، پر از دل زدگی، آنها فقط منتظرند در این نمایشگاه آثار زیبای آبستره و مدرن دیگری وجود دارد که بازتاب این فرهنگ غنی و نشان دهنده درگیری های موجود زندگی در ایران است.

ساعات کار: سه شنبه تا شنبه 11 صبح تا 6 بعد از ظهر، یکشنبه 12 ظهر تا 5 بعد از ظهر، دو شنبه با قرار قبلی. برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 310-746-5429 ماس حاصل فرمائید.   James Gray Gallery – Bergamot Station
2525 Michigan Avenue, #D4
Santa Monica, CA

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!