مشګل بعضی از مسلمانان با بهاییان. بعضی از مسلمانان بهاییان را ساخته دست انګلیس و یا روسیه و یا هر دوی آنان میدادند می خواستم که

مشګل بعضی از مسلمانان با بهاییان. بعضی از مسلمانان بهاییان را ساخته دست انګلیس و یا روسیه و یا هر دوی آنان میدادند می خواستم که این موضوع بطور علمی مورد بررسی قرار بګیرد و از دوستانی که اطلاعاتی در این باره دارند اګر تمایل دارند در بحث شرکت کنند شاید بتوانیم که این مشګل را از سرراه برداریم و قربانیان بیشتری در این مورد نداشته باشیم. 

  مربوط به تعداد بهاییان و نیز عمل آنان است. و نیز مقایسه  ببینید در هر کشوری و در هر دینی و بین هر قومی بد خوب باهم هستند. این قانون و تربیت است که بایست اجازه ندهد که عملیات غیر انسانی انجام شود. متاسفانه نوع بشر توان بدی زیادی دارد و از بی تفاوتی جامعه سود میبرد و کسانیکه هم دلسوز جامعه باشند تنبیه میګردند. هرکسی کار خوب و بد هم ممکن است که انجام دهد یا در زندګی اشتباهاتی هم نماید.  هم ما بهایی بد داریم و هم مسلمان بد و باز متاسفانه استعمار و استحمار بین المللی از این افراد سو استفاده میکند.  مشګل این است که بایست بهمه آزادی داد و حرف من این است که ترس بیهوده ای از بهاییان غیر ضروری است بایست به آنان هم امکان حرف زدن و دفاع کردن بدهند.  در ضمن کسی که میخواهد در باره یک موضوعی ابراز نظر کند بایست مطالعه های وسیعی داشته باشد و بدون غرض باشد. شاید اګر به بهاییان در ایران اجاره رشد میدادند و اجاره فعالیت شاید هم اینقدر پیشرفتی که اکنون دارند نداشتند؟  شما که اهل تحقیق هستید کتاب ناتان عاقل اثر لسینګ نویسنده آلمانی را بخوانید که از دوره روشنګری آلمان است.  انسان بایست خودش بفهمد و خودش تصمیم بګیرد و خودش راهش را انتخاب کند منتهی بایست اجازه انتخاب و تحصیل برایش فراهم باشد. 

 نه زور ضرب دشنان فحش و کتک کاری و کشت کشتار.  بهر حال تا ما با عقاید مختلف و دین های مختلف و مذهب ها و قومهای ګوناګون متحد نشویم و هرکس بګوید من درست میګویم و دیګران نادرست وضع همین است که هست دیکتاتوری و تمامیت خواهی فساد و دزدی و غارتګری.  ما بایست تساهل و تعامل داشته باشیم و به دیګران هم مکانی برای عرض اندام بدهیم و اګر فکر میکنیم که اشتباه میکنند با دوستی به آنان تذکر بدهیم ما که همه عقل کل نیستیم  ما هم اشتباه میکنیم. در باره اطلاعات بیشتر راجع به بهاییان بایست به خود آڼان مراجعه کرد یا به منابع مستقل.

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!