!تحریم اقتصادی و ازدیاد درآمد نفتی ایران

اداره اطلا‌عات انرژی آمریکا اعلا‌م کرد که درآمد نفتی ایران در اکتبر سال‌جاری میلا‌دی 40 درصد افزایش یافت و ایران در 10 ماهه نخست این سال 59 میلیارد دلا‌ر درآمد کسب کرد. براساس این گزارش، ایران از نظر حجم درآمدهای نفتی دومین عضو اوپک طی 10 ماهه نخست 2010 بوده است. این کشور 59 میلیارد دلا‌ر از محل فروش نفت خام طی این مدت درآمد کسب کرد که این رقم نسبت به 12 ماهه سال گذشته شش میلیارد دلا‌ر بیشتر است. ایران در سال 2009، 53 میلیارد دلا‌ر از محل فروش نفت درآمد کسب کرده بود.

با خواندن خبر فوق سئوال زیر در ذهن خواننده نقش میبندد:

مگر نه اینکه تحریم های سازمان ملل و دول غرب بخصوص از نوع انرژی و اقتصادی آنها قرار بر پایین آوردن درآمد های نفتی جمهوری اسلامی هستند پس چگونه است که موجب بالا رفتن آن شده است؟

سه دهه قبل آنوقتی که سیاست دول جهانخوار ایجاب میکرد بی درنگ در کشورمان دخالت کردند و مملکتمان را از هم پاشیدند و این حکومت آخوندی دست نشانده خودشان را بما تحمیل کردند . در تمام این مدت سه دهه هم قدم به قدم این ملایان را هدایت کردند و برنامه کارشان را چه در امور داخلی و چه مربوط به امور خارجی کشور برایشان نوشتند تا حکومتشان را پایدار نگهدارند. در سال گذشته هم که نهضت آزادی خواه جوانان ایرانی در کشور بپا خواست در حالیکه متخصصین اداره اطلاعات انگلیس و امریکا تمام عقلشان را روی هم میریختند و سرکوب و کشتار جوانان ما را برنامه ریزی کرده و در اختیار رژیم ملایان قرار میدادند سیاستمداران دست نشانده کارتل های نفتی شان با کمکهای لجستیکی وسائل سرکوب جوانان ما را فراهم وبرای رژیم جنایتکار آخوندی میفرستادند.

اکنون مدت سی سال است که دول جهانخوار ایرانیان را به بازی گرفته اند و در حالیکه در ظاهر با فریب دادن مردم دنیا چنان وانمود میکنند که رژیم آخوندی را محکوم میکنند در پشت پرده حمایت کامل را از آنها بعمل میاورند. دها بار به حکومت آخوندی ایران التیماتوم های بی ارزش داده اند و مجددآ آنها را تجدید کرده اند این روند در تمام دوران شش رؤسای جمهور اخیر امریکا ادامه داشته است. تحریم های اقتصادی هم ترفندهای سرگرم کنننده ای بیش نیستند که توانسته اند در این سه دهه با استفاده از آنها بقول معروف سرملت ایران را شیره بمالند. از یک طرف ظاهرا خرید نفت از ایران را ممنوع اعلام میکنند ولی از طرف دیگر میبینیم که بسیاری از شرکت های نفتی دنیا هنوز در ایران حضور داشته و بکار خود ادامه میدهند و آب از آب هم تکان نمیخورد.

مماشات و بند و بست های پشت پرده دول غرب با رژیم جمهوری اسلامی تا آنجا پیش میرود که ریاست سازمان اپک در سال ۲۰۱۱ را به رژیم ملایان واگذار کرده اند, تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل. حقیقت امر اینستکه دول جهانخوارازوجود رژیم آخوندی بنفع خود استفاده میکنند. کشور های اروپایی بلحاظ غارت کردن منابع طبیعی کشورمان همواره ترجیح داده اند که سیاست های مماشات را با رژیم داشته باشد. ولی امریکا بالاترین سود را از رژیم اسلامی ایران داشته است، اول اینکه از سلاح تشیع رژیم اسلامی در تشکیل یک رژیم شیعه درعراق استفاده کرده است، دوم اینکه از رژیم اسلامی برای ایجاد یک توازن سیاسی در برابر اسرایئل استفاده میبرد و بدین ترتیب موفق شده است که از امیال جاهطلبی اسرایئل در منطقه تا حد زیادی بکاهد، باید این نکته را در نظر داشت که سیاست امریکا در برابر اسرایئل بخاطر از دست دادن محبوبیتش در جوامع عربی (اسلامی) تا حد زیادی چرخش داشته و بسان قدیم نمانده است. سوم اینکه با استفاده از حربه جمهوری اسلامی بعنوان یک مترسک سیاسی که میتواند موجب یک تهدید امنیتی برای منطقه باشد توانسته است که کشورهای همجوار عربی را تشویق به خرید سلاح های دفاعی در سفارشات بزرگ از کشورش بنماید. با در نظر گرفتن این نکات مسلم میگردد که انگیزه ای قوی برای دول غرب وجود نخواهد داشت که بخاطر آن بخواهند از شر این رژیم مذهبی راحت شوند بر عکس وجود این رژیم تا کنون بسیار هم برایشان منفعت آور بوده است.

اگرهم جنگی صورت بگیرد مساله از بین بردن رژیم در کار نخواهد بود بلکه توسط بمباران های هوایی منقطع طولانی مدت که ممکن است سالها بطول بیانجامد ایجاد یک جنگ فرسایشی خواهند کرد که ضمن از بین بردن و یا نا توان کردن مراکز هسته ای مردم را دچار نوعی خستگی جسمی و روحی کرده تا آنجا که عاقبت حاضر به انتخاب بین بد و بدتر شوند. این بدان معنای است که مردم ایران پس از طی سالیان دراز حاضر بداشتن آنچه خواند شد که اکنون در اختیار دارند و این فقط بخاطر ایجاد شرایط بسیار سخت ناشی از وقوع جنگ تحمیلی که از طرف دول جهانخوار و مزدورشان رژیم اسلامی ایران بر مردم ما مستولی میگردد خواهد بود. تنها آلترناتیو مردم ایران این خواهد بود که با یکدیگر علیه جمهوری اسلامی متحد شده و قبل از شروع اولین بمباران هوایی خودشان رژیم اشغالگر را از عرصه حکومت ساقط نمایند، با اینکار دست امپریالیسم را نیز از مملکتمان کوتاه میکنند.

Mansur Rastani, PhD

http://defendingiraniandemocracy.blogspot.com/

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!