فروغ فرخزاد را به یاد بیاوریم.

 

فروغ فرخزاد را به یاد بیاوریم. تاریخ تولد فروغ را گاه دیده‌ام که پنج ژانوییه  نوشته شده است ولی‌ چند روز قبل، در فیسبوک دیدم که تاریخ تولد اورا همین امروز فردا نوشته بود. مهم نیست. از تولدی مینویسم بیشتر از هفتاد و پنج سال پیش و از مرگی بیشتر از چهل و سه سال پیش.

اما وقتی اشعار فروغ را میخوانم، عطر همان زن جوانی را دارد که در مرگ هم نشان داد که حامی تولدهاست. چراکه نوشته شده که فروغ ماشین خود را منحرف کرد تا به اتوبوس مدرسه نخورد. پس چگونه باید از این شخص که اورا من میخواهم مادر تولدها نام گذارم یادبود کرد. مگر نه اینکه بسیاری از زنان در ایران صدای  خود را  بعد از خواندن شعرهای فروغ پیدا کردند. مثل این بود که دوباره متولد شدند. پس بهترین راه یادبود فروغ این است که ما مبتکر باشیم. شعری دربارهٔ او بنویسیم، ویدئو پست کنیم، شعری ترجمه کنیم. 

 میتوانید از یک خاطره که در مورد فروغ و اشعار او دارید بنویسید یا شاید مادر یا پدر شما فروغ را میشناخته و یا از اولین دوستداران فروغ، بوده است. در هر صورت، هدف یادبود فروغ است. در ضمن، آقایان هم حتما شرکت کنید، چرا که میدانم خیلی‌ از دوستداران او ، از مردان هستند.

 

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!