زبان شیوا و زیبای پارسی زبان بین المللی

زبان پارسی زبان بین المللی شنیده بودم که قرار بود که زبان پارسی زبان بین المللی بشود و گویا در سازمان ملل متحد هم قرار بودکه مورد توجه قرار بگیرد؟ زیرا زبان پارسی بسیار ساده با قاعده ودستورکامل است و اگر شما آنرا با زبانهای دیگری مقایسه کنید نه خاتمه های صرفی دارد نه فعلهای بی قاعده و نه استثنای بیشمار.  خارجیانی که زبان پارسی می آموزند بسیار راحت با آن حرف میزنند و مشگلات عدیده ندارند.  تعداد زیاد فعلهای بی قاعده در زبان انگلیسی و یا فعلهای کمکی و منفی کردن فعل و حروف با صدا بی صدا و جمع های بی قاعده همه در پارسی نیست این است که یک خارجی اگر بخواهد زبان پارسی یاد بگیرد براحتی و بسادگی آنرا فرا میگیرد در صورتیکه مثلا زبان انگلیسی حتی برای خود آنانی که زبان مادریشان است باز مشگل است و اشتباهات زبادی میکنند یا در زبان آلمان از روی صرف فعل و یا بکار بردن لغات و یا اشتباهاتی دستوری براحتی می توان فهمید که طرف چقدر سواد دارد.  زبان دربار هند و پادشاهانان آن پارسی بوده و نیز سلطانهای عثمانی پارسی میدانسته اند و به آن زبان نوشتاری هم میکردند.  البته تمامی زبانهای ایران و توران شیرین وخوب هستند ولی زبان پارسی به مناسبت داشتن ستاره های درخشانی چون مولوی سعدی  حافظ عطار فردوسی  منوچهری نظامی … با مرور زمان زبان زیبایی شده است.

  مثلا دولت افغانستان سعی کرده است که زبان پشتو را جا بیاندازد و هنوز هم پشتو ها به زبان پارسی سخن میگونید و اگر کسی بخواهد زبان پشتو یاد بگیرد هیچ منابع مستقلی در دست نیست و یاد گیری آن بسیار مشگل تر از پارسی است در صورتیکه بسیار به پارسی مثل اردو  نزدیک است.  شاید مشگل زبان پارسی یکی لغت های فراوانی معرب است که برای دیکته مشگل میباشند و شاید هم خط آن که همه حروف مثل انگلیسی نوشته نمی شود. خارجیانی که پارسی را با خط لاتین یاد میگیرند در عرض چند ماه میتوانند حرف بزنند و اشتباهاتی هم نمی کنند.  ولی بطور کلی مشگل ما اکنون مشگل زبانی نیست وگرنه هر کودک میتواند همراه با زبان مادریش که گویشی از فارسی است و یا یکی از زبانهای ایرانی زبان پارسی را هم یاد بگیرد و نیز از بین زبانهای زنده دنیا یکی را انتخاب کند و یاد بگیرد کاملا داوطلبانه.  وگرنه واقعا زبان یک علم نیست که انسان را به پیش ببرد بلکه بیشتر وسیله است مثلا دانستن لغت آب به ده زبان هیچ معلوماتی برای شخص بجای نمی گذارد و او تنها یک ماده را می شناسد.  البته دولت مرکزی بایست برای همه زبانهای و گویشهای ایران یا فلات ایران ارزش قایل باشد و هرکه خواست آن زبان را یاد بگیرد امکانات در اختیارش بگذارد. ولی مشگل ما همانطوریکه گفتم فعلا مشگل زبانی نیست مشگل ما فساد تمامیت خواهی  زیادت طلبی رشوه خواری دزدی  بی انصافی سواستفاده از دوستی ها و اعتمادها نداشتن کار و دانشگاه کافی اعتیاد و غیره است. و زبانهای محلی متاسفانه اکنون بهانه ای برای تفرقه اندازان است که میخواهند ایران را از این هم کوچکتر کنند.  وگرنه اقوام ایرانی بهم جوش خورده و درهم شده اند کدام خانواده ای که مثلا فارس باشد و عروس آذری نداشته باشد یا  دختر کرد همسران مثلا فارس نداشته باشند و یا ترکمنها عروس فارس نداشته باشند. ملتهای ما درهم و مخلوط شده اند. حالا اگر کسی دوست داشته باشد که زبان مثلا بلوچی یا کردی و یا ترکی آذری را یاد بگیرد بایست امکانات آن فراهم باشد و به همه اقوام ایرانی فرصت داده شود که مدارسی که میخواهند در آن زبان بخصوصی را تدریس کنند آزاد باشند. مگر در آلمان کودکان آلمانی  انگلیسی و فرانسه را در دبیرستانها و دبستانها آموزش نمی بینند؟   

چه مانعی دارد که کودکان مثلا فارس زبان ترکی هم یاد بگیرند؟ باید آموزش همه زبانها آزاد باشد و هرکه هر زبانی را که میخواهد یاد بگیرد بایست بتواند یاد بگیرد. فارسی شکر است  ترکی هنر است و زبان عرب هم زبان عرب است. میگویند که اسکندر مقدونی تصمیم داشت که ایران را با یونان یکی کند و از این جهت به سربازان یونانی خود دستور داد زن ایرانی بگیرند و باز شنیده ام که بسیاری از ایرانیان را به یونان کوچ داد تا آنجا با مردم یونان در هم شوند.  عربان هم که به ایران آمدند با ایرانیان مخلوط شدند وبسیاری از ایرانیان هم به کشور عربستان ایران رفتند که حالا عربستان سعودی است وقتی که مادر مامون خلیفه عباسی ایرانی باشد معلوم است که بسیاری از مردان عرب زن ایرانی داشتند و همچنین بسیاری از مردان ایران دختران عرب را گرفته بودند که خواهر هارون رشید همسر برمکی ها بود بنام عباسه . بدین ترتیب میتوان نتیجه گرفت که تمامی عربان حتی آنان که در عربستان سعودی امروزی که اسمی تازه هست هم زندگی میکنند بایست خون ایرانی داشته باشند.  و بقیه کشورهای عرب شده نظیر سوریه (که میګویند از اسم سیروس یا هما ن کورش ګرفته شده است )هم بایست از ملتهای دیگری مثل رومیان عربان و ایرانی ها تشکیل شده باشند. مگر تعداد عربان چند نفر بوده است : در زمانی که حضرت محمد ظهور کرد؟  اگر به چهره ها و یا شباهت های ملتهای خاورمیانه نگاهی بکنیم می بینیم که باهم بسیار شباهت دارند و این جز این نیست که همه باهم مخلوط شده اند. این است در دوره ای که دنیا دارد رو به اتحاد و وحدت میرود و اروپای متحد و ایالات ولایات متحده درست میشود که نسبت آنان باهم بسیار دور تر از نسبتهای ما از هم پس ما چرا بر طبل تفرقه بکوبیم؟ مثلا اگر در گذشته یک امیر ایرانی از یک دختر بسیار زیبای خوشش میآمد تنها بخاطر اینکه او عرب است اورا از خود نمی رانید. بهرحال گذشته ها گذشته است اکنون دوره اتحاد است و بایست نگذارد که سیستم بین المللی تفرقه بیانداز و غارت کن از این تفرقه های ساختگی سو استفاده کند.

 تفرقه بین گویش ها  قوم ها  زبانها و مذهب های ملتهای خاورمیانه به نفع سوداگران و دزدان و دلالان بین المللی است وبس. هنگامیکه آنان با هم متحد هستند پس ما چرا متحد نباشیم.  پس مشگل ما مشگل زبان نیست بلکه مشگل حسادت تمامیت خواهی زور گویی شهوت پرستی داشتن ثروتهای نامشروع نجومی و غارت و دزدی و فساد است که بایست ریشه کن شود و بجای آن وحدت دوستی مهربانی همکاری همیاری  احترام و محبت بهم جانشین شود و مذهب ها و باور ها و یا قومیت ها و زبانهای هم را محترم بداریم و به آنان عشق بورزیم ولو اینکه فکر میکنیم که مادرست فکر میکنیم ودیگران اشتباه میکنند؟ مثل شاهزاده پارسی با پدر بزرگ گرجستانی و مادر آذری و مادر بزرگ ارمنی یا کردی؟

 تصویر طاهره شاعر زیبای عهد قاجار که به دست ناصرالدین شاه قاجار کشته شد؟ شاهی که حرمسرا هشتاد زنه داشت و با شاید هشتاد مرد( خواجه ) بیضه بریده مامور حفظ ناموس شاه باز به او خبر دادکه میخواهد اورا عروس خود کند و با وی ازدواج نماید شاهی که بیش از هشتاد بار عروسی فرموده بود و طاهره این عروس زیبای و این تاووس مست که اولین زنی بود که کشف حجاب در ایران بعد از اسلام کرده بود ګفت   من ره رسم قلندری   توره رسم سکندری   اګر آن خوش است ترا رواست اګر این بد است مرا سزا. ناصرالدین شاه جلاد فرمود تا اورا خفه کردند  همانطوریکه فرموده بودتا فرزند رشید دیګر ایران را در حمام فین رګ زدند  امیر کبیر را؟ پادشاهی که بجای خدمت به مردم بیضه هایشان را می برد و زنانشان را میکشد و خفه میکند و مردانشان را دستور میدهد که رګهایشان را ببرند تا بمیرند؟  نمونه یک پادشاه عادل و دادګستر؟  

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!