خاله زنک بازی دیپلماتها

از قرار کار دعوا بر سر لحاف ملا آنقدر گسترده شده که “دیپلمات های” نظام پر برکت هم افتاده اند به جان همدیگر و این وسط اسرار هویدا میشود.

آخرین نمونه ایندست دعوا، مصاحبه خاله زنکی اخیر “خبرگزاری فارس” با منوچهر متکی است بر سر حرفهایی که صادق خرازی راجع به او زده.

برای آنهاییکه نمیدانند، حاج آقا منوچهر خان متکی همان وزیر امور خارجه نظام پر برکت است که حین دیدار رسمی با رئیس جمهور سنگال؛ خبر اخراجش از وزارت را از او شنید.

حاج آقا سید محمد صادق خان خرازی، با عمویش حاج آقا کمال که سالیان متمادی وزیر امور خارجه بود اشتباه نشود، سفیر نظام پر برکت در سازمان ملل و فرانسه و مشاور “ارشد” حاج آقا محمد خاتمی و بیش از همه اینها مرد پشت لابی های ریز و درشت حضرات در اینجا و آنجاست و بد جوری خاطر خواه تشدید روابط با شیطان بزرگ.

ماجرا از این قرار است که حاج آقا صادق گفته بوده که:

“اگر نظام موفقیتی در عرصه سیاست خارجی داشته است مربوط به جای دیگر است، مربوط به عمق نگاه استراتژیک رهبری است. ایشان در تمام موضوعات سیاست خارجی، هسته‌اي، خاورمیانه، حزب الله، ایران و همسایگان نگاه ژرفی دارند و آن را ابلاغ مي‌کنند.

در دوره آقای متکی ارتباط خاص و غيرخاصی بین من و دستگاه دیپلماسی نبود.‌ در این دوره وزارت خارجه گرفتار نخبه‎زدايی شد و ای کاش در وزارت خارجه شایسته سالاری محقق مي‌شد. ،مسئوليت‌ها به کارشناسان ورزد و شایسته که در این نهاد فراوانند، سپرده مي‌شد. متکی تعلق حزبی و جناحی و سياسی داشت. تعلق به دوستانش در انجمن فارغ التحصيلان هند داشت و وام‌دار يک بخشی از جناح راست بود.”

حاج آقا منوچهر خان هم در پاسخ گفته:

“متاسفانه آقای خرازی از روزی كه فقط بر اساس تبار گرایی و بدون هرگونه دانش و تجربه دیپلماتیک در سال 1369 به وزارت امور خارجه تحمیل شد و بدون حتی يک روز كار در این وزارتخانه با عنوان سفیر راهی نیویورک گردید تا روزی كه به دلیل اتخاذ مواضع مخالف نظام در پاریس به تهران فراخوانده شد، در فهم مسائل سیاست خارجی تقریباً هیچ افزودنی نداشته است. در حقیقت صادق خرازی از سیاست خارجی صرفاً خالی بندی و التماس برای مذاکره با آمريكايی‌ها را مي‌داند.”

تبریک

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9001130040

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!