بیایید مشګلها را برطرف کنیم تا کی میخواهیم که آب در هاون بکوبیم؟

بیایید مشګلها را برطرف کنیم  تا کی میخواهیم که آب در هاون بکوبیم؟  میګویند هرکس را همان طور که هست باید قبولش داشت  نه اینکه اورا آنطوری که میخواهید  و سعی در عوض کردن او داشته باشید  زیرا همه ما متاثر از اطراف خود هستیم  و با باورها و عقیده های ګوناګونی از ګودکی آشنا شده و با آن بزرګ شده ایم   پدری که تنها نجات خود را تنها در نماز خواندن بدون قضا میداند و در این کار آنچنان اصراری دارد که ګویا با خواندن نماز تمامی مشګلها حل میشود  و اینرا از صمیم قلب قبول دارد وی فرزند خود را با نهایت فشاد و دیګتاتوری وادار میکند که در سن کودکی مدتها نماز بخواند و دولا راست شود بدون اینکه مفهوم اینکار ها را بداند و بدون اینکه از آنچه میخواند درکی داشته باشد  کودک هشت ساله به زبان عربی نمازی میخواند که عملا دوست دارد بجای آن الک دولک بازی  بند بازی  تاب بازی کند.

  ولی پدر مومن نماز خوان برای اینکه فرزند خردسالش هم به بهشت موعودی که او در انتظارش است برود اورا محکوم میکند که بازور نماز بخواند   متاسفانه اکنون حمله به باورهای مردم مد روز شده است  ما هیچکدام نمیدانیم که چرا بوجود آمده ایم  چرا باید زندګی بکنیم و چرا بایست بمیریم   دنیا رمز و رازی است بی پایان و عظیم  که نه دانش کنونی ما و نه باورهای ساده دلانه ما میتوانند یک جواب مستدل به آن بدهند  آنچه ما میدانیم یک فلسفه و یا یک خیال است که از نظر علمی هم قابل ثابت شدن نیست  و تنها با مثال و قرینه بعضی ها سعی در ثابت کردن آن دارند  مثل ندیدن باد ولی وجود آن و یا بودن اتم و ناتوانی ما از دیدن آن با چشم  و غیره   آنچه که متاسفانه دردناک است که ما سر این باورهای اکتسابی با هم زد خورد میکنیم بجای اینکه هرکس را بحال خودش بګذاریم تا هرچه عقلش میرسد انجام دهد. 

البته در هر دینی و در هر مکتب اجتماعی هم عده ای شیاد و شارلاتان هستند که شاید بدون اینکه اصلا اعتقادی به آن دین و یا به آن مکتب داشته باشند صرفا برای استفاده خود را تابع و یا مومن آن دین نشان میدهند  یا جرات ګفتن اینکه من شک دارم را ندارند   و اینطور نشان میدهند که واقعا از صمیم قلب  به آنچه که تظاهر میکنند  اعتقاد دارند   آنان خود خوب نشان میدهند  تا بتوانند اعتماد و اطمینان دیګران را جلب و درنهایت آنان را غارت کرده به دادګستریهای بی مصرف حواله دهند.   مسلمانی که مثلا نمازش قضا نمی شود و مرتب ادعای خوبی و انسان بودن رامیکند  دروغ  میګوید  هیزی میکند به مال و ناموس مردم تجاوز میکند و کسانی را بخاک سیاه می نشاند و آنګاه طلب عفو میکند  با صدای رسا العفو فریاد میکند؟ 

 بهایی که خودرا سالم و مهربان نشان میدهد تا اعتماد کسی را جلب کند  و بعد با نهایت بی انصافی اورا غارت کرده و به سیستم قضا حوالت میدهد.  یا یهودی که از اعتماد دوستش سو استفاده کرده کالای بد به او می اندازد و بعد هم اورا به عنوان ساده لوح یا هالو مسخره میکند    و میګوید اګر بار دیګری با او معامله کند تلافی خواهد کرد.  در کشوری مثل آمریکا که این دزدیهای و این غارتها کاملا قانونی هم هستند  و هرشرکتی سعی دارد با تبلیغ و جمع آوری مردم در یک محل و یک کنفرانس و آوردن عده ای روی صحنه که اینها با این شرکت کار کرده و ثروتمند شده اند  مردم دیګری را لخت و غارت میکنند  بنام ګرفتن وام بلاعوض وامهای ارزان  و سایر خدمات دولتی  مردم را سرکیسه میکنند. 

 در کشورهای دنیای سوم هم همین طور که می بینید عده ای دیکتاتور سر سفره نشسته اند و با کمک پول و اموال دولتی که در اختیار دارند و با پول همان مردم  مردم همان کشور را سرکوب کرده کشت کشتار راه می اندازند تنها برای اینکه چند میلیاردی بیشتر در حسابهای بانکهای خود اضافه تر داشته باشند؟  اګر این رهبران مردمی بودند تا میدیدند که مردم آنان را نمی خواهند بایست بلافاصله جایشان را به منتخبین مردم بدهند  ولی آنان خودرا حاکم ابدی میدانند و حاضر نیستند که مدتی سکان اداره کشور را به دستهایی دیګر بدهند.

  مشګل ما علاوه بر جهل و خرافه پرستی و بت پرستی و تمامیت خواهی و غرور های کاذب خود محوری و خود پرستی خود بزرګ بینی و  انګشتهای دانایان وغارتګران شرق غرب جنوب و شمال است که از راه مذهبهای ګوناګون  مکتب های اجتماعی ګوناګون مردم مارا آدمک میخواهند بکنند؟ و برضد هم تحریک و تشویق میکنند؟  تعصب و غیرتهای بی پایه وغیر علمی تا مغز استخوان ما فرورفته است  دزدی و هیزی رشوه خواری و غارت را در دنیا دارند پايه ګذاری میکنند علاوه برآن نفرت و تفرقه نهادینه میخواهند بکنند زیرا میخواهند اسلحه های خود را بفروشند وبرای مواد مخدر خود بازار پیدا کنند  مسلمانان متعصبی که حتی قرآن را با معنی و درک آن نخوانده اند وتنها مقلدانی هستند مسلمان ویا هر دین دیګری دو آتشه شده اند وحاضر به کشتن و کشته شدن هستند؟    و تا روزی که ما به علم و دانش جدید معرفت و احترام به عقاید هم و به باورهای هم و تساهل و همکاری و خوبی و دوستی و عشق مجهز نشده ایم آش همین و کاسه همین است   ؟  که بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش زیک ګوهرند    که عضوی بدرد آورد روزګار دګر عضوها را نماند قرار  توکز محنت دیګران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی 

از زرتـشت سئوال کردند:
زندگی خود را بر چند اصل استوار کردی؟
گفت: چهار اصل؛
1. دانستم کار مرا ديگری انجام نمی دهد، پس تلاش کردم.
2. دانستم که خدا مرا می بيند، پس حيا کردم.
3. دانستم رزق مرا ديگری نمی خورد، پس آرام شدم.
4. دانستم پايان کارم مرگ است، پس مهيا شدم.

هديه اي از طرف دكتر مصدق

به کسانی که وقتی پای مصالح عموم به میان آید از مصالح خصوصی و نظریات شخصی صرف نظر می‌کنند؛ به کسانی که در سیاست مملکت اهل سازش نیستند و تا آنجا که موفق شوند، مرد و مردانه می‌ایستند و یک‌دندگی به خرج می‌دهند؛

و به آن کسانی که در راه آزادی و استقلال ایران عزیز از همه‌چیز خود می‌گذرند، 
 

 

معروفترین پزشک متخصص قلب

معروفترین پزشک متخصص قلب نیویورک فوت کرد و در مجلس ختم باشکوهش یک ماکت بزرگ قلب در پشت تابوت او قرار داده بودند که در پایان مراسم همراه با مارش عزا دریچه های آن قلب باز شد و تابوت  را به درون خود فرو برد همه از این ابتکار به اعجاب و تحسین آمدند،
   
ولی یکی از پزشکان در ردیف اول ناگهان شروع کرد به قهقهه و اصلا نمیتوانست خودش را کنترل کند. عاقبت کشیش به او تذکر داد،  ولی او  گفت پدر روحانی، من مقصودی ندارم، فقط  مجسم کردم  اگر من که متخصص زنان و زایمان هستم  بمیرم این صحنه چگونه اجرا  میشود .
   
با این گفته کشیش و تمام مجلس هم بی اختیا ریسه رفتند و جلسه بهم خورد

پر کار ترین عضو بدن

پیشاپیش معذرت خواهی میکنم، فقط جهت مزاحه

پر کار ترین عضو بدن کون است چون که:
وقتی کرم داری کونت میخاره

وقتی خوشحالی تو کونت عروسیه

وقتی تنبلی کونت گشاده

وقتی بقیه رو حرص میدی کونت خنک میشه

وقتی حرصت میگیره کونت میسوزه 
وقتی زیاد کار میکنی کونت پاره میشه 
وقتی میترسی برق از کونت میپره 
وقتی خسته میشی جون از کونت در میاد 
پس نتیجه اینکه اگه کونشو نداری ول معطلی

 

طرح ۷۰ میلیونی آمریکا برای مقابله با سانسورهای دولتی

دویچه وله : روزنامه‌ی آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی مفصل می‌نویسد که دولت اوباما با صرف هزینه‌ای کلان مقدمات شکل‌گیری و گسترش یک شبکه‌ی موازی اینترنتی را فراهم می‌آورد؛ شبکه‌ای موسوم به “اینترنت در سایه”.

این روزنامه فضای کار طراحان این شبکه را شبیه فضای رمان‌های جاسوسی توصیف می‌کند: گروهی از مردان جوان که در ساختمانی خالی و عادی در واشنگتن مشغول کار بر روی یک پروژه است؛ پروژه‌ای چند ده میلیونی که هزینه‌ی آن از سوی وزارت خارجه‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا تأمین می‌شود.

این شبکه به مخالفان یا تظاهرکنندگان در کشورهای دیکتاتوری و بسته کمک می‌کند تا در صورت قطع ارتباط یا اختلال در اینترنت و شبکه‌ی تلفن همراه، با هم تماس برقرار کنند.

وزارت دفاع و وزارت خارجه‌ی ایالات متحده تنها در افغانستان دست‌کم ۵۰ میلیون دلار برای شکل‌گیری یک شبکه‌ی تلفن همراه هزینه کرده‌اند که از کار انداختن آن کار چندان ساده‌ای نیست. این پروژه به “Palisade” مشهور است.

فرصتی تازه برای جنبش‌های دمکراسی‌خواه

به نوشته‌ی نیویورک تایمز، دولت آمریکا برقراری آزادی بیان و پاگیری حکومت‌های دمکراتیک را یکی از اهداف خود می‌داند. این روزنامه می‌افزاید، دولت آمریکا چند دهه امواج رادیویی را محمل اخبار بی‌طرفانه به کشورهای بسته کرد و حال امکانات تازه‌ای را برای رسیدن به این هدف به خدمت گرفته است.

نیویورک تایمز به نقل از وزیر امور خارجه‌ی ایالات متحده می‌نویسد: «هر روز انسان‌های بیشتری در دنیا از اینترنت، تلفن همراه و فن‌آوری‌های ارتباطی مشابه استفاده می‌کنند تا صدای خود را به گوش دیگران برسانند، به بی‌عدالتی‌ها اعتراض کنند یا به نیاز‌های خود پاسخ دهند‌. این یک فرصت تاریخی برای ایجاد تغییرات مثبت است؛ تغییراتی که ایالات متحده از آنها پشتیبانی می‌کند».

بر اساس اطلاعات نیویورک تایمز، وزارت خارجه‌ی آمریکا برای این پروژه ۷۰ میلیون دلار تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۱۱) هزینه خواهد کرد.

«از کارانداختن و کنترل تقریبا ناممکن است»

ساشا مینرات، سرگروه تیم طراح “اینترنت در سایه”، جزئیات بیشتری از این پروژه را در اختیار نیویورک تایمز قرار داده است و می‌گوید: «ما زیرساخت مستقلی به وجود می‌آوریم که از کار انداختن و کنترل آن یا سرک ‌کشیدن به آن تقریبا غیرممکن است».

اعضای این گروه ظاهرا دستگاه ساده و قابل حملی طراحی می‌کنند که بتواند به صورت بی‌سیم به اینترنت متصل شود. از پنج سال پیش در “جلال آباد” افغانستان شبکه‌ی موزای مشابهی برقرار شده است. آمریکا برای تحقق این امر از برج‌های مستقر در پایگاه‌های خود در افغانستان بهره برده است.

در برخی از کشورهای عربی که موج اعتراض‌های مردمی دامن حکمرانان را گرفته، تبادل اطلاعات برگ برنده بوده است. نیویورک تایمز به نقل از یک مخالف لیبیایی می‌نویسد: فکر نمی‌کنم این انقلاب ]ناآرامی‌ها در لیبی[ بدون اینترنت ممکن می‌بود.

===   

آمريکا در حال حاضر از اين پديده برای ارتباط سربازان خود استفاده می کند- در کلاه خود سربازان وسيله ارتباطی سربازان تعبيه شده است و از اين پديده در عراق و افغانستان بهره گرفته است. همانطور که اينترنت نخست وسيله تماس ارتش آمريکا بود و سالها از آن بهره می گرفت و بدنبال بی مصرف شدن و جايگزين شدن آن با پديده جديد تری آنرا برای مصرف همگان آزاد کرد اين تکنولوژی تازه هم به مردم داده می شودو معلوم نيست چه چيزی جايگزين آن میکنند… ولی منتش را به گردن مردم بدبخت طرفدار آزاد شدن می گذارند. ح-ک

 

 

 

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!