“Dialogue” is the Modus Operandi for the Culture of Human Rights

گفتگو شیوه فرهنگ حقوق بشر میباشد

فرهنگ حقوق بشر خواستار شهروندی فعال و مشارکتی در شناخت، بکارگیری و برقراری حقوق بشر میباشد، ضروری است که گفت و گو بیش از مناظره مورد توجه قرار گیرد.

گفتگو با مناظره تفاوتی چشمگیر دارد. مناظره اساسا خصمانه و به طور بالقوه آزاردهنده میباشد، در مقابل گفتگو ذاتا بدون خشونت و اعمال قدرت است.

اصول اساسی “مناظره” چیست؟ هدف از مناظره برنده شدن میباشد. روش استفاده شده در مناظره ها مطرح نمودن بحث های متعدد و ارائه استدلال های ضد ، حمله به نکته نظرات، پیدا کردن شکاف ها و چالشها، قضاوت درشخصیت، و زیر سوال بردن اعتبار طرف دیگرتنها با هدف غلبه بر رقیب میباشد. نتیجه نهایی برد یا باخت یا مساوی در بهترین حالت میباشد.

اصول ذاتی “گفتگو” چیست؟ در گفت و گو، به دنبال حقیقت یابی و رسیدن به اتفاق نظر از اهداف اصلی است. روش استفاده شده در گفت و گو مطرح نمودن نظرات با احترام، ادعای عدم دانستن تمامی حقایق، تبادل نکته نظرات از یک دیدگاه، شنیدن و درک مشتاقانه، ارزش نهادن به روند گفتگو، فروتنی و اذعان مشترک با هدف نشان دادن تمایل به یادگیری و حرکت به جلو بصورت مشترک. نتیجه نهایی قادر وتوانا کردن و در مقابل مورد قادر وتوانا واقع شدن میباشد.

بنابراین برای مشارکت فعال و بکارگیری افکار و نظرات مرکزی فرهنگ حقوق بشر، شیوه گفتگو بیش از مناظره مورد توجه میباشد.

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!