نامه ای به امیر مومنان ملا محمد عمر

یا امیر مومنان   امروزه دنیا بر اقتصاد علم و پیروزیهای ادبی فنی صنعتی اخلاقی  هنری و انسانی می چرخد. داشتن یک مشت مسلمان جاهل بیسواد بهتر است یا داشتن مسلمانانی دانشمند  فیهم دارای ارزشهای علمی اخلاقی؟  رشوه خواری دزدی فساد دریوزګی بیکاری  خود سوزی عملیات انتحاری بهتر است یا جوانانی تحصیکرده پوهنتون دیده متخصص و کاردان؟  آیا مولانا جلال الدین بلخی رومی که اکنون هم دنیا در برابر عظمت فکری و اخلاقی و اجتماعی او سر تعظیم فرود میآورد بهتر است یا کسی نظیر بن لادن که باعث سرشګستګی مسلمانان است؟ آیا ابن سینا مایه فخر اسلام بود وهست یا تروریستهای کور دل که تنها به کشتن و آزار مباهات میکنند. میلیونها مسلمان ګرسنه هستند  ولی شیوخ عرب در قصرهای تلا با اصراف و شهوت رانی و خوش ګذرانی زندګی میکنند دست یک دزد ګرسنه را قطع میکنند ولی شیخی که دزدی میلیاردی کرده است آزاد است؟ اسلام که یک دین با فضیلت با اخلاق و علمی و هنری بوده است اکنون بصورتی دیګر به دنیا معرفی میشود؟

  کسانی مانند صدام قذافی با خرید اسلحه های نامتعارف ثروتهای ملی مردم را بباد میدهند و بقول شما خارجی هارا به امورشان مسلط میکنند؟ در اسلام میګویند فی مشاور فی امر  ولی خودتان ببینید که کشورهای اسلامی تحت تسلط خود خواهان دزدان غارتګران محلی وملی پادوهای استعمار تمامیت خواهان است و مردم ما به اعتیاد بیکاری  بی اخلاقی دزدی فساد تروریست شدن بیسوادی جنګهای و جهاد های کور روی آورده اند. اګر مثلا کشورهای اسلامی به قدر لااقل کشورهای اروپایی یا آمریکایی پوهنتون کار و قانون داشتند آیا بهتر نبود؟ مردم احتیاج به کار مسکن خوراک سالم ازدواج تحصیل تولید و زندګی سالم دارند  نه به قتل جنایت دزدی رشوه خواری و فساد اداری و شهوت رانی بچه بازی؟  اګر شما دلتان واقعا برای مردم میسوزد و میخواهید که اسلام قدرو منزلت ومقام علمی سابق را داشته باشد در راه علم و دانش و اخلاق ګام بردارید  همکاری دوستی محبت بهم دوری از فساد و رشوه خواری باید در مرحله نخست باشد. درحالیکه کلام سعدی شیرازی از دهان رییس جمهور آمریکا با احترام جای میګیرد که بنی آدم اعضای یک پیکرند  که در آفرینش زیک ګوهرند  مردم ما  با جهل فساد آلوده شده اند. میلیونها مسلمان در شرایط ناګواری زندګی میکند حتی در کشورهای پیشرفته هم انسانهای کنار ګذارده شده و حاشیه ای هستند به غیر از باهوشان و تیزهوشان یا ثروتمندان  مردم عادی حتی دکتر ها استاد های دانشګاه کشورهای اسلامی که مثلا به کشورهای پیشرفته پناه آورده اند در کارهای بدنی یا خرید فروش دلالی و یا داشتن مغازه دوران سپری میکنند.

 در صورتیکه می توانستند در کشورهای اسلامی مصدر خدمان مهمی باشند؟  خودتان نګاه به رهبران کشورهای اسلامی بکنید  قذافی مردم را میکشد و جوانانی را برعلیه جوانان همان کشور بسیج میکند تا خون هم دیګر را بریزند و خودش با داشتن ثروتهای ملی آن کشور به بیخردی و کارهای بیهوده مشغول است و دیوانه ګی میکند؟  او فکر میکند که از مردمش جداست و بایست همیشه رهبر یک مشت انسانهای شست شوی مغزی داده شده باشد؟ بیش از سی میلیون مسلمان پوهنتون دیده در کشورهای صنعتی مثلا پیشرفته به دریوزګی و کارهای بدنی مشغول هستند؟ چرا؟ برای اینکه دیکتاتوران و ابله ها و دزدانی که شغلهای کلیدی کشور های مسلمان را در دست دارند به فساد مالی و دزدی دست زده اند؟ و مردم را آواره وبیچاره کرده اند. همه آنان هم دم از بزرګواری مسلمانان میزنند ولی مسلمانان را در خفت بیسوادی جهل و بی دانشی و فقر نګه میدارند و از آنان استفاده های ابزاری میکنند فکر میکنید که کارخانه های اسلحه سازی غرب و شرق از بازاریابانی مثل بن لادن ناراحت هستند؟ اګر امثال او نباشند به کی این همه سلاحهای انبار شده شان بفروشند؟  دورویی بی سوادی تمامیت خواهی  و منم منم کردن مرضی مسری است که دامان رهبران مسلمان را ګرفته است و آنان خود را بت کرده اند در صورتیکه در اسلام بت پرستی حرام است؟ خودتان ببینید که چه آتشی در شرق برپا کرده اند ګروهی دزد خواه بر منابع مالی و ملی کشوری چنګ انداخته و با پخش نفرت و فقر و جهل میخواهند مردم را وادار به سکوت کنند یا ترس و وحشت؟ اسلام دین علم حکمت دوستی و دانش است آنرا بصورت دینی با تعصبهای خشګ و جهل و نفرت آدمکشی و ترور آلوده نکنید؟ که این همان چیزی است که غارتګران بین المللی خواستار آن هستند تا بتوانند مواد منفجره و مواد مخدر خود را بفروش برسانند و شرکتهان آنان کشورهای مسلمان را غارت کنند. سرعقل بیآیید و اګر دوستدار ملت هستید بدانید که آنان کار بیمارستان  مسکن رفاه پوهنتون  میخواهند نه جنګ فساد رشوه خواری دزدی و تروریست بازی و جنګهای کور و بیهوده  ؟

 مناظره ي اهل سنت و جماعت با اهل تشيع

الحمدلله رب العالمین والصلاةوالسلام علی محمد و علی آله و اصحابه اجمعین
|
اعوذ بالله من الشیطن الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم

[ وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّـهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا]

(و چنگ بزنید به دستاویز (کلام) الله همه و متفرق نشوید)

و می فرماید:[ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُم]

(در ميان خود اختلاف و) كشمكش نكنيد كه(اگر كشمكش كنيد) درمانده و ناتوان مي‌شويد و شكوه و هيبت شما از ميان مي‌رود). «انفال/46»

و مي فرمايد:[ وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ تَفَرَّقُوا وَاخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْبَيِّنَاتُ]

(«و مانند كساني نشويد كه پراكنده شدند و اختلاف ورزيدند(آن‌هم) پس از آن كه نشانه‌هاي روشن الله جل جلاله به آنان رسيد). «آل‌عمران/105»

و مي فرمايد:[ إِنَّ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا لَسْتَ مِنْهُمْ فِي شَيْءٍ] (انعام/159)

«بي گمان كساني كه آيين(يكتا پرستي) خود را پراكنده مي‌دارند و دسته دسته و گروه گروه مي‌شوند تو به هيچ وجه از آنان نيستي».

[شَرَعَ لَكُمْ مِنَ الدِّينِ مَا وَصَّى بِهِ نُوحًا وَالَّذِي أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ وَمَا وَصَّيْنَا بِهِ إِبْرَاهِيمَ وَمُوسَى وَعِيسَى أَنْ أَقِيمُوا الدِّينَ وَلَا تَتَفَرَّقُوا فِيهِ] (الشوري/13)

«الله تعالي آييني را براي شما مؤمنان بيان داشته و روشن نموده، كه آن را به نوح توصيه كرده است و ما آن را به تو وحي و به ابراهيم و موسي و عيسي سفارش نموديم. (به همه آنان سفارش نمودم كه اصول) دين را پا برجا داريد و در آن تفرقه نكنيد و اختلاف نورزيد، ».

الله تعالي ما را از تفرقه نهي نموده و عواقب وخيم‌آن را گوشزد كرده است. لازم است كه ما ملتي يگانه باشيم و گام‌هايمان يكي باشد چرا كه تفرقه باعث فساد و پراكندگي و تشتت آرا و ضعف امت اسلامي مي‌گردد.
برای این منظور ماباید نخست حق را بدانیم. چون این عام است که آدمی دشمن هر آن شیی است که از حقیقت آن جهل داشته باشد . و این جمع الحمد لله برای رسیدن به حق تشکیل گردیده. از هر دو گروه سنی وشیعه خواهیش میکنیم که دلایل و براهین واضح و روشن را در میان بگذارند. ادب و اخلاق را مراعات کنند و از توهین که یکی از خصائل منافقین است جداً خودداری کنند. و هر گاه حق بایکی به اثبات رسید باید دیگری در مقابل آن تسلیم شود همین فروتنیست و اگر در مقابل حق گردن کشی شود همانا این انکار حق. کبر اکبر است.
ونباید فرماوش کرد که بهترین داوری داریم که مارا به راه راست به اطمینان خاطر میرساند و آن کلام ربمان قرآن حکیم است .

وصلي الله وسلم علي محمد وعلى آله وأصحابه والتابعين لهم بإحسان إلى يوم الدين.

 

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!