فیلم سینمایی ۱۰،کاری از عبّاس کیارستمی

معرفي كوتاه فيلم

فيلم ده (Ten) ساخته عباس كيارستمي در سال 2002 ميلادي، فيلمي است اپيزوديك كه در 10 آيتم در يك موقعيت ثابت(داخل يك اتومبيل) به مسايل اجتماعي زنان ايران مي پردازد.

اين فيلم در ايران مجوز پخش نگرفت و به روي پرده نرفت. عباس كيارستمي كارگردان فيلم در اين خصوص مي گويد: «با توجه به اينكه 10، فيلم كم هزينه اي بود و به صورت ديجيتال ساخته شد، من چندان از نظر اقتصادي ضرر نكردم. هر چند كه وقت زيادي صرف ساختش كردم.»

معرفي بازيگر اصلي فيلم: مانيا اكبري

مانيا اكبري بعد از فيلم 10 در سال 2004 ميلادي يك فيلم اپيزوديك ديگر با نام 20 Fingers را نويسندگي، كارگرداني و بازي و جايزه هاي متعددي از جمله جايزه جشنواره ونيز سال 2004 را در بخش سينماي ديجيتال و جايزه هئيت داوران جشنواره بين‌المللي باهاما را در دسامبر 2004 كسب كرده است

كيارستمي در فيلم 10 پس از سالها به زن پرداخته است و با آوردن زن هايي از طبقات مختلف سعي در اين دارد كه مخاطب نسبت به زنان اقشار مختلف جامعه شناخت پيدا كند.

هر چند كيارستمي در اين اثر خود نيز مانند ساير آثارش بيننده را در هاله از ترديد بين واقعيت و خيال رها مي كند اما همانگونه كه خود وي گفته است براي انتخاب روابط موثري كه بين آدمهاي حاضر در اين فيلم وجود دارد زمان زيادي را صرف كرده است

 

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!