نامه ای دیگر به ملا محمد عمراز هم میهنان افغانی در جواب وی

دوست ګرامی  مقایسه کردن مشګل مسلمانان در امروز با زمان حضرت محمد شاید اشتباه باشد  حضرت محمد دارای نبوغ خیره کننده نظامی و مدیریت بود که اګر به آن تاییدات الهی هم  اضافه شود منصفانه می بینید که با شرایط امروز جور نیست که یک مشت شیاد دلال پول پرست امور مسلمانان را در دست ګرفته اند  آیا شیوخ عرب در حمامهای ساخته شده از عاج غسل نمی کنند؟  آیا دارای قصرهای هزار یکشبی نیستند و آیا ماشین های بنز تماما از تلا سفید ساخته شده سوار نمی شوند. آیا این هم دروغ است که صدام دوازده قصر سلطنتی داشت  آیا قذافی تنها دریک بانک بیش از سی میلیارد دلار ثروت مردم محروم کشورش را بنام خودش نخوابانیده است؟ آیا این هم دروغ است که فرزندان سردمداران دزد کشورهای اسلامی در قمارخانه ها اروپ و آمریک به عیش و عشرت مشغولند.  شما با ا ین رهبران دزد فاسد نادان میخواهید ملتهای مظلوم مارا به جهاد کی بفرستید؟ 

 آیا سی سال جنګ در کشور زیبای ما برای ما چه نیک بختی هدیه آورده است . در زمان حضرت رسول  میدانهای جنګ بیشتر به زور بازو و تکنیکهای بدنی و مدیریتی وابسته بود نه اینکه امروزه اسلحه های هوشمند و کامپیوتری و عینکهای با دید کامل در شب و دستګاههای شناسایی ماهواره ای؟  آیا شما در باره جنګ ایران و عراق هیچ مطالعه ای کرده اید که هشت سال جوانان مسلمان را که با خلوص نیت به میدان جنګ میرفتند طمعه آزمایشهای اسلحه های جدیدشان کردند  رهبران کم شعور و ابله ما بدون داشتن علم نظامی و علم مدیریت  به جنګهای بی حاصل میروند؟  شما رهبران کنونی را با رهبران صدر اسلام مقایسه میکنید؟  یک مشت دزد وابسته و شهوت پرست تمامیت خواه که اکثر شان وابسته های غیر مستقیم و یا مستقیم به شرکتهای عظیم بیمه و سازندګان اسلحه هستند و اینان دلالان و بازاریابان آنان میباشند.  اطلب العلم فریضه کل مسلم و مسلمه  یعنی چه  آیا ما از لحاط علم و دانش و صنعت عقب نیستیم؟ آیا طبق همان قوانین اسلامی نبایست به علم و دانش ارج نهیم؟  اکنون جوانان ما که از لذتهای ازدواج و عشق محروم هستند و کار دانشګاه ندارند و ثروتمندان ما روی میلیاردها دلار خوابیده اند دست دزد بینوایی که قطعه ای نان دزدیده است را بنام اسلام قطع میکنند ولی آن حکام جابر و تمامیت خواه که میلیاردها ثروت مردم را دزدیده اند آزادنه میګردند؟  آیا خفه کردن و ازبین بردن لذت جنسی و عشق تنها برای طبقه محروم جامعه است؟ 

 این کدام عدالت است که فرزندان جوان کشورهای ما از همه لذتهای دوستی و عشق محروم باشند و زنان ودختران زیبا تنها مال ثروتمندان میلیاردی باشد.  یا کسانی که به راه ناصواب از روی اجبار رفته اند.  جهاد بر علیه نفس عماره  جهاد واقعی است  کشورهای پیشرفته دنیا امروزه از این نادانی و جهل و بی دانشی ما کمال سو استفاده را کرده و میکنند. هفت شهر عشق را عطار ګشت  ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم.  خاورمیانه روی دریایی از نفت خوابیده است ولی مدیران ابله و بی شعورش مردم را به فقر و نادانی جهل و کشت کشتار دلالت میکنند یا رهبری میکنند.  هرکه حق بګوید کافر است و کسانی که شیاد هستند لابد مومن. آیا کتاب تمدن عظیم اسلامی تالیف جرجی زیدان را خوانده اید؟  کو آن علم و تمدن عظیم  دلالان و شیادان مردم را به فقر و بیسوادی  جهل و تعصب های ابلهانه رهبری کردند و خودشان توبره های خود را از ثروتهای ملی مردم پر کردند. آیا بعد از جهاد نبایست به سازندګی پرداخت . مسلمانان اینهمه کشور دارند چرا در علم و دانش اینقدر عقب افتاده اند؟  جنګ با اسلحه های خارجی همان کاری که هشت سال ایران و عراق کردند آنان آنقدر زیرک بودند که به هر طرف آنقدر اسلحه میدادند که هیچکدام شان پیروز نشوند؟  لابد بریدن سر حضرت امام حسین هم نوعی جهاد شرعی بود ‎؟  کدام انسانی سر نوه پیامبر خود را می برد و خانواده پیامبرشان را آواره و قتل عام میکند؟  آیا مسلمانان نبودند که اینکار را کردند؟  تمدن اسلامی دریایی از معرفت علم و اخلاق است که هنوز هم دنیا در برابر کسانی مثل مولانا جلال الدین بلخی سر تعظیم فرود میآورد یا سعدی یا حافظ عطار و ابن سینا   آنان فخر اسلام هستند تا بمب ګذاران انتحاری؟  

 دنیای امروز دنیای علم صنعت  و پیشرفتهای علمی اخلاقی است  نه دنیای تمامیت خواهی زور ګویی تکفیر اسلام یک دین پیشرفته است که آنرا با جهل و خرافات و تعصب های کور و تعبیر های فاسد و غلط آلوده کرده اند.  دزدان و شیادان در اسلام رخنه کرده و از تعصب و سادګی مسلمانان حداکثر سو استفاده رامیکنند  جوانان مارا برای خاطر حوریان بهشتی روی مین ها می فرستند و خودشان حوریان زمینی را در آغوش میفشارند جوانان ما به خود ارضایی مشغولند و آنان در آغوش مه پیکران غنوده اند؟  ثروتمندان ده ها و صدها معشوقه از تمامی دنیا دارند ولی جوانان ما حتی نمی توانند یک همسر داشته باشند؟  کار نیست مسکن نیست  مدرسه نیست؟ آنان هم که برای خاطر زندګی مثلا بهتر به اورپ و یا آمریک رفته اند حمال های آنان شده اند . جوانان ما از روی ناامیدی به اعتیار پناه برده اند لابد اینهم دروغ است  جهاد بایست برای سازندګی هم باشد نه تنها جنګهای کور؟ جوانان ما آواره شده اند  آنان که دستشان به دمی ګیر کرده مجبور هستند رشوه ګیری کنند. فساد اداری در کشورهای ما غوغا میکند  آیا هیچ جهادی بر علیه اینان نبایست بشود؟ زنان خود سوزی میکنند  چرا؟

 بهترین جوانان ما خودکشی کرده اند و میکنند زیرا ناامید هستند ؟  خود طبقه متوسط و فقیر آمریک و اروپ هم ګرفتار دزدان و شیادان و شرکتهای غارتګر بیمه و سازنده مواد منفجره و مخدر و یا سایر تولید کننده ګان هستند در صنعت خوراک آنقدر مواد سمی به داخل قوطی های کنسرو داخل میکنند که مردم به چاقی بیشتر از حد ویا سایر بیماریها مبتلا میشوند. همه مردم دنیا در بند غارتګران و دزدان هستند حتی درکشورهای مثلا پیشرفته.  حالا ما عوض اتحاد و رهبری بسوی پیشرفت اخلاق و انسانیت  مردم را به جهاد کور تشویق کنیم؟  تا کارخانه های اسلحه سازی بنجلهایشان را بما قالب کنند؟ آیا سی سال جنګ و بل بشو ها در کشورهای ما بنفع مردم ما بوده یا شرکتهای سازنده مواد مخدر منفجره و یا سایر تولید ګنندګان مواد مصرفی و یا شرکتهای بیمه ؟  درخت تو ګر بار دانش بګیرد  به زیر آوری چرخ نیلوفری را   هیچ کس علامه دهر نیست این خود خواهی و تمامیت خواهی است که کسانی خود را برتر و دانا تر و مسلمان تر از دیګران میدانند؟  رسد دانش من بحدی که بدانم که هنوز نادانم. عظمت دنیا در بزرګی و کوچکی آنقدر هست که ما نبایست به خودمان غره شویم که ما درست میګوییم درست  می فهمیم و دیګران در اشتباه اند و بایست کشته شوند؟  امیدوارم که این افراط تفریط ها مایه مشګلات بیشتری نشود  دینها برای سعادت و بهتر شدن زندګی مردم آمده اند نه برای کشت کشتار و قتل غارت فساد و دزدی و دلالی و دروغ ګویی و دو رویی؟  اګر دزدی بایست کشته شود  آن دزدان میلیاردی در درجه اول هستند نه آفتابه دزدان؟  اکثریت مردم حق حکومت عادلانه دارند با درنظر ګرفتن حق اقلییتها  نه اقلیتهای ظالم مردم را با ترس و فساد و تفنګ و تکفیر به زیر بردګی خود بکشند؟  ګروهی همه نوع مواهب زندګی را غارت کنند و ګروهی هیچ نداشته باشند و اګر اعتراضی بکنند کشته شوند؟ 

درست مقاله يي بسيار خوب به دست نشر سپرده ايد مگر نه ميفهمم که شما باجهاد چرا دشمنی داريد و آن را تنها جهل وناداني فکرميکنيد ؟؟؟ شيوخ عرب که به گفته خودتان از حمام های عاج استفاده ميکنند آيا آنها جهاد ميکنند؟؟؟؟ درتمام عالم اسلام تابه حال هيچ کس نه گفته است که کسانيکه حضرت امام حسين (رض) به شهادت رساندند جهاد کرده اند ، بلکي حضرت امام حسين دست به جهاد زده بود اولا مردم را دعودت به حق وترک ظلم ميکرد وکسانيکه قبول نه کردند پس راه ديگرنه ماند بدون جهاد که جان شرين خود وفاميل ارجمند خود را از دست داد ودراين راه جام های شهادت رانوشيدند،ما اين قسم جهاد ميخواهيم ، جهاد بخاطر دفع دشمنان داخلی وخارجی جهاد بخاطر بدست آوردن فرصت سالم که بتوانيم اولادهای خود رابه روحيه اسلامی ودانشمند تربيه بکنيم مثليکه خودتان آرمان آن راداريد ، مادرحالت بردگي هرگز نه ميتوانيم که ساينس دان سالم داشته باشيم ، واگرما چنين بکنيم که درحالت کنوني از اولادهای خود ساينس دانهای مثل اروپا وامريکا بسازيم پس آيا درآن زمان امريکا واروپا برخواب رفته خواهد بود؟ آيا به مسلمانان چنين فرصت داده ميشود ؟؟ درتمام کشورهای اسلامی مردم جهاد نه ميکنند کجااست مردم مصر ، دوبی ، قطر وساير کشورهای اسلامی که يک قرن است درکشورهایشان بيني کسی بنام جهاد خون نشده است آيا انهافرصت به دست اوردن تکنالوژی مدرن وچيزهای راکه شما آرمان آن را در ذهن تان می پرورانيد دريافت کرده اند؟؟؟ اگرجواب منفی باشد پس چرا درکشورهای مذکورکسی هم نه توانست که باعلم مدرن وتکنالوژي جديد دست رسی داشته باشد ودراين کشورها مردم جهاد هم نه کرده اند؟؟؟ شما بايد بدانيد که کفار دنيا ازصدر اسلام تابه حال بامادرجنگ هستند واگرما با آنها ازراه جنگ وجهاد پيش نه رويم آنها به ما هيچ دلسوزی ندارند که مارابه پيشرفتيکه پيشرفت آنها راتهديد ميکند بگذارد ،مابايد هميشه زندگی بردگی رابه پيش ببريم ويا دست به مبارزه زنيم وجهاد نمايم تکنالوژی کدام نان مفت نيست که بدون يک احساس واقعا اسلامی ومساعد ساختن فرصت بدست بيا يدمابخاطربدست آوردن فرصت دست به جهاد زده ايم ونيزهرجنگ جهاد نيست جهاد ازخود قانون وبرنامه دارد ونيز جهاد روی مجبوريت بخاطر هدف بزرگ انجام ميشود، شما ذکراز صدام حسين ومعمرقذافی کرده ايد کی ميگويد که آنها جهادميکردند؟؟؟؟ آنها تا يک حد دست رسی به صنعت واسلحه داشتند مگر مفکوره جهادی نداشتند به همان علت بود که صدام حسين هم درزمان خود به امريکا اجازه داد تا اسلحه مهم الصمود 2 را که صدام حسين آن را بخاطر حفظ مردم عراق خريده یا ساخته خودش بود آنرا خنثی ساخت ، معمرقذافی نيز چون مفکوره جهادی واصیل اسلامی نداشت به همان علت درسال ۲۰۰۶ م از برنامه اتومی خود که ميتوانست لیبيا رادرقطار کشورهای مقتدر استاده کند آنرا بخاطر ترس از امريکا به پنتاگون تسلیم کرد ولی آين است نجات هم نه يافت آيا اين عمل آنهار ا شما جهاد تلقی ميکنيداگر ترک جهاد؟؟؟؟؟ واين راهم بايد شما بدانيدکه احکام اسلام به تمام ازمينه تاقيامت يکسان است قرآن بخاطر هرزمان رهنمود خوب است که بديل ندارد تاکيد که قرآن به جهاد ميکند ياکرده است مثل صدر اسلام به همه واجب التعميل است قرآن کريم کدام کتاب مؤقتي نيست که حالی آنر ا معطل نمايم بايد تمام قوانين اسلام برجامعه عملی شود اگرجهاد است يا اخلاق ،اگر عبادت است اگرکدام معامله .

·                                

مناظره ي اهل سنت و جماعت با اهل تشيع

الحمدلله رب العالمین والصلاةوالسلام علی محمد و علی آله و اصحابه اجمعین
|
اعوذ بالله من الشیطن الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم
[ وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّـهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا]

(و چنگ بزنید به دستاویز (کلام) الله همه و متفرق نشوید)

و می فرماید:[ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُم]

(در ميان خود اختلاف و) كشمكش نكنيد كه(اگر كشمكش كنيد) درمانده و ناتوان مي‌شويد و شكوه و هيبت شما از ميان مي‌رود). «انفال/46»

و مي فرمايد:[ وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ تَفَرَّقُوا وَاخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْبَيِّنَاتُ]

(«و مانند كساني نشويد كه پراكنده شدند و اختلاف ورزيدند(آن‌هم) پس از آن كه نشانه‌هاي روشن الله جل جلاله به آنان رسيد). «آل‌عمران/105»

و مي فرمايد:[ إِنَّ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا لَسْتَ مِنْهُمْ فِي شَيْءٍ] (انعام/159)

«بي گمان كساني كه آيين(يكتا پرستي) خود را پراكنده مي‌دارند و دسته دسته و گروه گروه مي‌شوند تو به هيچ وجه از آنان نيستي».

[شَرَعَ لَكُمْ مِنَ الدِّينِ مَا وَصَّى بِهِ نُوحًا وَالَّذِي أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ وَمَا وَصَّيْنَا بِهِ إِبْرَاهِيمَ وَمُوسَى وَعِيسَى أَنْ أَقِيمُوا الدِّينَ وَلَا تَتَفَرَّقُوا فِيهِ] (الشوري/13)

«الله تعالي آييني را براي شما مؤمنان بيان داشته و روشن نموده، كه آن را به نوح توصيه كرده است و ما آن را به تو وحي و به ابراهيم و موسي و عيسي سفارش نموديم. (به همه آنان سفارش نمودم كه اصول) دين را پا برجا داريد و در آن تفرقه نكنيد و اختلاف نورزيد، ».

الله تعالي ما را از تفرقه نهي نموده و عواقب وخيم‌آن را گوشزد كرده است. لازم است كه ما ملتي يگانه باشيم و گام‌هايمان يكي باشد چرا كه تفرقه باعث فساد و پراكندگي و تشتت آرا و ضعف امت اسلامي مي‌گردد.
برای این منظور ماباید نخست حق را بدانیم. چون این عام است که آدمی دشمن هر آن شیی است که از حقیقت آن جهل داشته باشد . و این جمع الحمد لله برای رسیدن به حق تشکیل گردیده. از هر دو گروه سنی وشیعه خواهیش میکنیم که دلایل و براهین واضح و روشن را در میان بگذارند. ادب و اخلاق را مراعات کنند و از توهین که یکی از خصائل منافقین است جداً خودداری کنند. و هر گاه حق بایکی به اثبات رسید باید دیگری در مقابل آن تسلیم شود همین فروتنیست و اگر در مقابل حق گردن کشی شود همانا این انکار حق. کبر اکبر است.
ونباید فرماوش کرد که بهترین داوری داریم که مارا به راه راست به اطمینان خاطر میرساند و آن کلام ربمان قرآن حکیم است .

وصلي الله وسلم علي محمد وعلى آله وأصحابه والتابعين لهم بإحسان إلى يوم الدين.

See More o                        مدارا و سیاست به معنی خیانت نیست وقتی انساني با طرفی قوی تر روبرو است اول بایست در تلاش بدست آوردن اسلحه باشد. جنگهايي که پیروزی در آنان صفر است کاري ابله هانه است و جز کشتار مسلمانان و قحطی و فساد ثمري نخواهد داشت و داشتن سرزميني ويران شده؟ اسلام دین علم اخلاف سیاست حکمت است کاري که صلاح الدین ایوبی است امروز بایست فخر ملتهای مسلمان به داشتن ورزش بهتر علم بیشتر اخلاف محبت و انسانیت بیشتر همدردي عدالت صفا ومردانگي بيشتر ترقی صنعتی و تجاری بيشتر نه اينکه مشتريان ابله سلاحهای از رده خازج شده شرکتهاي سازنده مواد منفجره و مواد مخدر باشيم و آنان سرمایه های ملی مارا تاراج کنند و عوض آن بمب و اسلحه و تانک توپ بدهند قذافي در ليبی؟ صدام در عراق و…. ملتهاي ما بایست متحد پبيشرو در علم دانش ورزش و رفاه و اخلاق دوستی محبت عفو مهربانی باشند. نه اینکه چهره اي ابله تماميت خواه دزد فاسد روشوه خوار بیسواد عقب افتاده آدمکش انتحاری بی شعور و جاهل مقلد های تهی مغز از ما ارایه دهند. آنهم ملتي قهرمان که در گذشته انگلستان را به زانو درآورد و حالا به دریوزگي به شرق و غرب پناه مي برد؟ نظام الهی بر محبت دوستی اخلاف عدالت عفو بزرگواري دانش انسانیت برادري و برابري پايه گذاري شده است نه به کشت کشتار جهل تعصب هاي کور و بی دانشی اطلب العلم ولو به سین؟ See More   من اشتباه کرده بودم که همراه شما درمباحثه پرداختم زيرا خودت از اسلام اګاهي کامل نداری ، درنبرد ومعرکه بدر که درصدر اسلام کذشته است هر کز موازنه جنګي بين پيامبرګرامی اسلام ومشرکين مکه برابر نه بود ، تعداد تمام مسلمانان محارب ۳۱۳تن بودند وتعداد مشرکين به يک هزار تن ميرسيد که همه سوار پر اسپ وشتربودند و اسلحه قوی درهمان زمان داشتند ، ولی برخلاف آن مسلمان تهی دست وپياده بودند بجز چند تن بشمار، مگرفتح وکاميابی از آن مسلمانان شد ، پس ماگفته نه ميتوانيم که العياذبالله پيامبر اسلام کاري ابله هانه يي را انجام داده ، قرآن ميفرمايد کم من فئة قليلة غلبت فئة کثيرة، يعني به بارها گروهی کوچک بالای گروه زيات (به لحاظ تسليحات وتعداد) غالب امده (بسبب نصرت خداوند کريم ) ، سخن شمادرست است اگرمسلمانان بالای کفار حمله ميکردند بايد تعداد زياد را باخود داشته باشند ونيز تسلحات نيز بايد به اندازه دشمن يا خوبتر باخود داشته باشند ، مگر درحالت که کفار بالای سرزمين های مسلمانان يورش ببرند در اين صورت برابر ی مسلمانان در ضروريات جنگي باکفار ضرور نيست اگر اسلحه باشد خو خوب واگرميسرنه شود نيزهرچه که در دست است بخاطر دفع کفار بايد از آن استفاده کرد وخم کردن سر به دشمن وعدم اعتمادبه نصرت وکمک خداوندی برای مسلمان کاری است ابله هانه ، الآن به شما جناب مشوره ميدهم که اول در امو ر وسخنان که مربوط به اسلام است هرکز سخن مگويد واگر حتماُ گفتنی هستيد پس اول ازاسلام اگاهی درست داشته باشيد!!! ورنه به سبب سخن بي هوده ونابکار العياذبالله خودرا به کفر ميرسانيد ! بايد ازچنين حالت اجتناب کرد .

 

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!