خلاصه فیلم
نظر جوان بیست و یکی دو سالهای است که روزی در مینیبوس با ریحانه آشنا میشود و ازدواج میکنند، اما حرفهای ناپسندی که در مورد مادر ریحانه وجود دارد او را مجبور میکند تا ریحانه را طلاق بدهد. ریحانه هم به این تصمیم تسلیم میشود اما نظر در برابر دادگاه خودش را موظف میداند که مهریه ریحانه را پرداخت کند…
جوایز
تندیس؛ بهترین فیلم؛ ایرج تقیپور؛ هفتمین جشن خانه سینما؛ بخش مسابقه فیلمهای بلند؛ ۱۳۸۲
تندیس؛ بهترین صدابرداری؛ حسن زاهدی؛ هفتمین جشن خانه سینما؛ بخش مسابقه فیلمهای بلند؛ ۱۳۸۲
تندیس؛ بهترین فیلمنامه؛ اصغر فرهادی، محمدرضا فاضلی، علیرضا بذرافشان؛ هفتمین جشن خانه سینما؛ بخش مسابقه فیلمهای بلند؛ ۱۳۸۲
تندیس؛ نقش اول مرد؛ فرامرز قریبیان؛ هفتمین جشن خانه سینما؛ بخش مسابقه فیلمهای بلند؛ ۱۳۸۲
جایزه بهترین فیلمنامه؛ اصغر فرهادی، محمدرضا فاضلی، علیرضا بذرافشان؛ چهل و هشتمین جشنواره بینالمللی آسیا – اقیانوسیه (آسیا پاسیفیک)؛ بخش مسابقه فیلمهای بلند؛ ۱۳۸۲
جایزه بهترین کارگردانی؛ اصغر فرهادی؛ چهل و هشتمین جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک؛ بخش مسابقه فیلمهای بلند؛ ۱۳۸۲
جایزه بهترین بازیگر نقش دوم مرد؛ فرامرز قریبیان؛ چهل و هشتمین جشنواره بینالمللی آسیا – اقیانوسیه (آسیا پاسیفیک)؛ بخش مسابقه فیلمهای بلند؛ ۱۳۸۲
جایزه ویژه هیأت داوران؛ بهترین کارگردانی؛ اصغر فرهادی؛ سی و سومین جشنواره بینالمللی فیلم رشد؛ بخش مسابقه فیلمهای بلند؛ ۱۳۸۲
جایزه انجمن منتقدین روسیه؛ بهترین فیلم؛ ایرج تقی پور؛ بیست و پنجمین جشنواره بینالمللی فیلم مسکو؛ بخش مسابقه؛ ۱۳۸۲
جایزه بهترین بازیگر مرد؛ نقش اول مرد؛ فرامرز قریبیان؛ بیست و پنجمین جشنواره بینالمللی فیلم مسکو؛ بخش مسابقه؛ ۱۳۸۲
جایزه ویژه هیأت داوران؛ بهترین فیلم؛ ایرج تقی پور؛ بیست و یکمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر؛ بخش مسابقه بینالملل؛ ۱۳۸۱