رفتار ناهنجار بعضی از بهاییان ایران و یا خارج از ایران را چگونه میتوان توجیه کرد؟

رفتار ناهنجار بعضی از بهاییان ایران و یا خارج از ایران را چگونه میتوان توجیه کرد؟   من بانوشتن داستان جلال خواستم که گوشه ای از ظلمهایی که  حتی بهاییان در شرایط کنونی به دیگران بخصوص به دوستان خود انجام میدهند و از اعتماد دوستی ومحبت و عشق آنان سو استفاده میکنند نمایان نمایم شاید که مردم ما از بی انصافی دست بردارند و تنها منافع شخصی خود را محافظت نکنند؟  در اینکه بسیاری از بهاییان در شرایط ایران زندگی بسیار دشواری دارند حرفی نیست و از اینکه به آنان ظلم میشود بسیار نکوهیده است و برهمه ماست که با ظلم بجنگیم چه از طرف مسلمانان باشد چه بهاییان و چه از آمریکاییان و چه دیگران ظالم ظالم است و غارتگر غارتگر است و اینکه چه دینی و چه ملیت و نژادی دارد نبایست مهم باشد یا محترم؟  در شرایط ایران بسیاری از بهاییان مورد بی مهری واقع شدند وحتی بسیاری از آنان هم به مرگ محکوم شدند و حس رافت و دلسوزی جامعه ایران را برانگیختند ولی بسیاری از آنان هم از شرایط موجود و حس احترام و اعتماد مردم سو استفاده کردند و به دوستان خود خیانت کردند. متاسفانه چون غارت شده گان بهایی نبودند و تنها معروف به بهاییگری بودند مورد بی مهری جامعه بهایی هم واقع شدند و از حق آنان دفاعی نشد؟ این خود میرساند که حتی تشکیلات بهایی که بایست پر از مهر محبت باشد هم تحت تاثیر شرایط و موقعیت روز هم همان حالت بی تفاوتی و بمن چه تشکیلات دیگر را دارد؟ 

 بسیار دردناک است که یک نفر یکبار به عنوان بهایی غارت شود و مورد ظلم قرار بگیرد و یک بار هم به عنوان مسلمان مورد همان بی انصافی ها واقع شود؟   که شاعر فرمود که از دیو دد ملولم و انسانم آرزوست     سخنان زیبا بسیارند و گفتارهای دلنشین هم فراوان  ولی تا مادامی که کردار زیبا و قشنگی را همراهی نکنند ویا نتیجه ای نداشته باشند  جامعه و مردم را درست و اصلاح نخواهند کرد  سعدی هم فرمود است که بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش زیک گوهرند  یا مولوی و عطار هم به این که انسانها باید سرشار از عشق و محبت باشند هم سخنانی نیکو گفته اند همانطوریکه حضرت بهاالله هم راه کارهایی خوب و زیبا ارایه فرموده اند ولی متاسفانه بهاییان البته بعضی از آنان به همه این دستورها عمل نمی کنند بلکه از اعتماد و نیکی نام بهاییت و ارزش اجتماعی آن سو استفاده هم میکنند؟ مثلا به دیگران اغیار و به بهاییان احباب میگویند  دیگران را به تشکیلات خود راه نمی دهند مثلا درب ضیافت های نوزده روزه به روی اغیار بسته است باز این مورد درکشورهایی که بهاییان مورد ضرب شتم هستند قابل قبول است ولی نه درکشورهای مثلا آزاد و دمکراسی که دین ارزشی آنچنان ندارد ؟ زنان اجازه ندارند در انتخابات بیت عدل نامزد شوند که این مخالف برابری زن و مرد است ؟

   ناصر به پس از اخراج از کار و مشگل با دولت و دوستان مسلمان که از معروف بودن او به بهاییت به سبب داشتن مادر بهایی سو استفاده میکردند و اورا غارت کرده و حواله دادگستری اش کرده بود به فامیل بهایی خود که با او بسیار مهربان و خون گرم بودند پناه آورد و آنان هم دقیقا همان کاری کردند که دوستان مسلمانش با او کرده بودند غارت اموال  بی مهری و کنار زدن او پس از غارت اموالش. ناصر با اطمینان اینکه تشکیلات بهایی از او دفاع میکند به آنان مراجعه کرد ولی با همان تعصب و بمن چه های نظیر دادگستری برخورد کرد و در نهایت او یکبار بنام بهایی غارت شد و یکبار هم به خاطر داشتن پدری مسلمان مورد بی مهری و غارت قرار گرفت. بهاییان هم با او همان کردندکه مسلمانان با او رفتار کردند؟  درحالیکه مسلمانان در ایران از منبع قدرت با او رفتار کردند و اورا غارت فرمودند و با بهانه اینکه مادر او بهایی بوده از آن سو استفاده نمودند  و بهاییان هم درست همان کار را کردند در صورتیکه همه میدانیم که بهاییان خودشان از طرف دولت در فشار هستند ولی باز همان بی انصافی و همان ظلم را در حق او فرمودند؟

 حالا اگر بهاییان در موقعیتی نظیر مسلمانان بودند چه میکردند؟  مدارک هم هست؟ به امید اینکه روزی عشق و محبت جایگزین این همه رفتارهای زشت شود  و مردم با عشق و علاقه باهم همکاری کنند؟  سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز   مرده آنست که نامش به نکویی نبرند؟ بی امید روزی که انسانیت معیار باشد نه اسم ها و نامها و واقعا ترک تعصبات همانطوریکه در آموزه های بهایی گفته شده لااقل توسط همان یا همه بهاییان مورد رفتار و کردار واقع گردد و تنها سخنی زیبا برای خواندن نباشد چه بسیار کسان که گول کلامهای زیبا را میخورند و به دام شیادان می افتند؟ همانطوریکه بسیاری از رهبران شیاد کمونیست  کاپیتالیست  و سایر رهبران شیاد مذهبی از ساده دلی پیروان معتقد خود سو استفاده هایی سرشار کردند و با انداختن تفرقه به غارت آنان پرداختند؟ و ایکاش که مردم بجای توجه به اسم به کردار و رفتار ارج می نهادند و  هر انسان والایی را صرف نظر از دین ملیت و نژاد و قومیت او مورد توجه قرار میدادند؟  صورت زیبای ظاهر هیچ نیست   ای برادر سیرت زیبا بیار؟   بهاییانی که از نام نیک بهاییت سو استفاده کرده و میکنند باید از دیدن چهره های مونا و ریختن خون بابیان و بهاییان شرم کنند و برق طلا و پول چشمان آنان را نابینا نسازد  و از دوستی و احترامی که بخاطر خون ریخته شده بها حق سایر بهاییان و بابیان  سو استفاده های مالی نفرمایند.  و از درگیر بودن سایر دوستان و فامیل خوداستفاده های تجاری نبرند؟

 و قربانیان دین را دوباره مورد غارت قرار ندهند؟  یا آنان که به آنان پناه آورده اند لخت نکنند و زیر روی مالی که به نزد آنان امانت داده شدند است را برندارند و از پریشانی دیگران سو استفاده نکنند؟  همیشه یاد داشته باشند که بهایی بایست نمونه جامع جمیع کمالات انسانی باشد نه برای غارت و جمع مالی که از راه های نامشروع بدست میآید؟  از تعصب کناره گیری کنند و دیگران را بخاطر دگر اندیشی  آزرده نسازند و کنار نزنند؟ 

1..
اولین مردمان جهان که نخ
به سکه می‌بستند و در داخل
تلفن‌های عمومی می‌انداختند،
ایرانیان بودند!
2.
اولین مردمانی که
توانستند از کارتهای اعتباری
تلفن‌های عمومی استفاده کنند،
بدون آنکه اعتبار آن کم شود،
ایرانیان بودند!
3.
اولین مردمانی که
نوشابه‌های تقلبی ساختند،
ایرانیان بودند!

4.
اولین مردمانی که در
اولین صادرات به کشورهای شمالی
ایران به جای حنا، خاک رنگی
فروختند، ایرانیان بودند!

5.
اولین مردمانی که کشف
کردند دروغگویی و ریا و کلک‌بازی
برای موفقیت ضروری است، ایرانیان
بودند!
6.
اولین مردمان دنیا که
همزمان هم مایل هستند گرمشان شود و
هم سردشان ایرانیان بودند، چون
همزمان با روشن کردن بخاری،
پنجره‌ها را هم باز
می‌کنند!
7.
اولین مردمانی که در گروه
کم‌توسعه‌ترین کشورهای دنیا
قرار دارند ولی ادعا و توقع برترین
مردمان دنیا را دارند ، ایرانیان
بودند!

8.. اولین مردمان دنیا که کمتر از همه کار کردند اما بیشتر از همه عجله داشتند و تندتر از همه رانندگی می کردند، ایرانیان بودند ! 9. اولین مردمان دنیا که کمتر از همه کتاب می خواندند و بیشتر از همه اظهار فضل،ایرانیان بودند! 10. اولین مردمان دنیا که در خانواده های دیکتاتور زندگی می کردند و انتظار حکومت دموکرات داشتند !ایرانیان بودند 11. اولین مردمانی که فقط به گذشته بسیار بسیار دور خود افتخار
می‌کنند ولی چیزی در ۵۰۰ سال اخیر
برای دنیا نداشته‌اند ، ایرانیان
بودند!
وسعت دنیای هرکس به اندازه وسعت تفکر اوست

  بیایید مشګلها را برطرف کنیم تا کی میخواهیم که آب در هاون بکوبیم؟

a2a_linkname=”Iranian.com”;a2a_linkurl=location.href;a2a_show_title=1;a2a_onclick=1;a2a_prioritize=[“facebook”,”digg”,”reddit”,”blogger_post”,”twitter”,”myspace”,”aol_mail”,”google_bookmarks”,”yahoo_buzz”,”yahoo_mail”,”stumpedia”,”gmail”,”technorati_favorites”,”hotmail”,”ask.com_mystuff”,”livejournal”,”newsvine”,”aim”,”slashdot”,”yahoo_bookmarks”];

Share 

[279 reads ]   by Sahameddin Ghiassi
18-
Jun-2011  
 
·                  
من امیرسهام الدین غیاثی در اولاندوی آمریکا
مدرسه  شبانه روزی تاسیس کرده ام  که همراه با مزرعه است و دانشجویان میتوانند هم
در اینجا زندګی کنند هم کار و هم درس بخوانند. من معلم دانشګاه هستم و اینکار را تنها برای کمک به ایرانیان بی پناه و دانشجویان کرده ام که بتوانند با
محیط آشنا شده و موفق ګردند.  اګر بتوانید پناه جویان را کمک کنید تا به فلوریدا
بیایند من در اینجا هم برای همه آنان کار دارم و هم محل زندګی و هم کمک های
درسی.  آدرس من و
شماره تلفن من و ای میل من به این قرار است . 
تلفن  ۴۰۷۳۸۱۶۱۵۰ و ۴۰۷۲۸۱۹۷۰۴  ای میل

Sghiassi_fhc@hotmail.com or Sahameddinghiassi@yahoo.com  address 10420 Lehman Road , Orlando, Fl 32825 and 13305 Lacebark Pine Road, Orlando, Fl 32832 . 
I have place and work for all of them .

نمايش بيشتر نمايش كمتر فایل های ضمیمه علامتگذاری people  این مطلب را پسندید. پسندیدم پاسخپاسخ ·                       Fozoole Mahaleh 1 ساعت ago در پاسخ به Sahameddin Ghiassi ·                   با تشکر از دکتر غیاثی عزیز- لطف و محبت شما گرامی تازگی ندارد. ما نشانی شما را داریم و به آگاهی پناه جویان خواهیم رسانید. باسپاس از شما، سهراب ارژنگ ·                   نمايش بيشتر نمايش كمتر ·                    این مدرسه شبانه روزی با هشت هکتار زمین کشاورزی اش و مرغداری و پرورش ماهی و آبزیان آن همه متعلق به شماست من فقط امانت دار هستم  به امید روزی که اینجا به دست جوانان ایرانی اداره شود و خانه ایرانی برای همه دانشجویان و پناه جویان ایرانی و دیګران باشد.        تا وقتی که با هم متحد نباشیم و دوستدار هم نباشیم وضع همین هست که است؟    تا مادامیکه ما حسود  خود پرست  تک رو  غیر اجتماعی پول پرست هستیم و به دوستی و محبت نگاه نمی کنیم و کسی که بما خدمت میکند ابله اش می خوانیم و کسی که دست ما را میگیرد زندگی اش را سیاه میکنیم  و حامل تعصب های کور هستیم و خودمان دینمان و فکرمان را برتر و بالاتر از همه میدانیم و حاضر نیستیم که به طرف هم اجازه توضیح بدهیم  و زود اورا به مارک کافر  و بی دین و یا … کنار می زنیم  و همه چیز را تنها برای خودمان میخواهیم و به هم و به افکار هم احترام نمی گذاریم و برای مسخره کردن  دست انداختن هوکردن و سو استفاده کردن آماده هستیم وضع هم همین است  من در داستانهای واقعی مشگلات جوانان را نوشتم  که مایه تفرقه بیانداز و حکومت کن و یا با جهل عمومی به همه کشورهای ما مسلط میشوند  مشگل اصلی ماست ؟  متاسفانه سیستم بین المللی این تفرقه ها را میخواهد  و میخواهد که ما درنفاق باهم باشیم و آنان ایالات ویالات سرزمینهای متحد و متفق ولی ما متفرق  ضد هم مخالف هم منکر هم؟  متاسفانه دینها و مکتبهای اجتماعی همه برنظام تفرقه افکنی بین ما افزوده است بجای اینکه مارا متحد کند  پراکنده و متفرق ساخته است تا دیګران بر ما مسلط شوند و به ریش همه ما بخندند؟

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!