تمامیت خواهی مرضی که دامان شاید مردم جهان را ګرفته است

تمامیت خواهی مرضی که دامان  شاید مردم جهان را ګرفته است تمامیت خواهی یعنی اینکه هرچه من میګویم درست است وآنچه دیګران میګویند وانجام میدهند غلط است حتی اگر این دیگران اکثریت باشند و من تنها خودم یا با عده ای کمتر.  مثلا خانمی که مسلمان دو آتشه بود و از دین اسلام تنها اسم آنرا یدکی میکشید و نه قرآن را با ترجمه خوانده بود و نه معلوماتی وسیع در اسلام داشت در اثر برخورد با چند مسیحی زبده و یا در اثر موقعیت ناگهان مسیحی میشود او که تا چندی پیش همه را جز مسلمانان آنهم شیعه برحق میدانست ودیگران را جهنمی میدانست حالا هرکه از او یا شوهر کشیش ایرانی اش تبعیت نمی کرد و حرفهای صدتا یک غازش را گوش نمیکرد کافر میدانست و لایق آتش های سوزان جهنم. باحتمال او از جهنم مسیحی هم اطلاعی نداشت و همان جهنم اسلامی را وارد دین تازه اش کرده بود. البته این تمامیت خواهی ها از بی اطلاعی وکم دانشی و داشتن تعصبهای کوردلانه است.

   مسلمانان شیعه برخی از آنها خودشان را برحق و سایر مذهبهای اسلامی را انحراف میدانند. و متعصبین آنان حتی آنان را قابل ضرب و جرح و کشتن میدانند.  یا سنی که خودش را راست و درست و یا هم کیشانش را در راه درست و دیگران را در راه اشتباه فرض میکند؟   معلمی که خودش را بی عیب و دیگران را لایق معلمی نمی داند و برای آنان دستک دنبک درست میکند. و سعی در زدن زیر آب آنان دارد. بهایی متعصبی که آموزه های دین اش تحری حقیقت است واینکه اگر دین سبب ناراحتی است بی دینی اولی تر یا بهتر است باز دیگر را اغیار و خودشان را احباب می پندارد و اگر بتواند خواهان آزار واذیت آنان هم میشود به عبارت دیگر یک نوع تعصب کور دارد در صورتیکه حتی آموزه های دینی اش ضد این است. عملا همان نفرت را نسبت به دیگران دارد منتهی عرضه عملی آنرا ندارد و اگر داشته باشد انجام خواهد داد. او کمتر از شهید یا کشته شدن را در راه دین قبول ندارد و تنها کسانی را دوست دارد که مثل خودش تمامیت خواه و متعصب باشد؟  کسی که خودش را نویسنده ای فاضل میداند واز دیگران میخواهد که از نوشتن حتی مجانی برای ارایه تجربیات خودشان خود داری کند. او تنها نوشته هایی را که خودش دوست دارد قابل انتشار میداند. 

 بطور کلی ما خود را برتر البته نه همه ما و دیگران را دون تر از خودمان میدانیم  البته این یک مرض عمومی است. حتی در آمریکا هم اینان هم خودشان را  والاتر و بهتر از سایرین میدانند باز نه همه آنان. به حتی تحصیکرده های کشورهای دیگر به چشم کارگر بدنی نگاه میکنند. و دوستی و محبت دیگران را حاکی از بهتر بودن خودشان می پندارند.  همان طوریکه مثلا قذافی خودش را محق و دیگران را خاین میدانست؟  همان طوریکه صدام خودش را رهبری مردمی فرض میکرد ودرحالیکه کسی جرات انتقاد از وی را نداشت. متاسفانه تا این تمامیت خواهی در وجود ماست مشگل است که به وحدت عالم انسانی و ترک تقلید ها و یکی شدن و دوستی و محبت عمومی دست بیابیم. همانطوریکه می بینید اساس دینهای الهی هم دست مایه ای برای تجارت و جمع مال منال و غارت و آزار دیگران شده است. به امید روزی که همه ما در عشق محبت دوستی و مهربانی زندگی کنیم و از تمامیت خواهی  حسادت و آزار دیگران دست برداریم و این را بدانیم که دیگران هم به اندازه ماحق زیست و ابراز وجود گفتن و دوست داشتن را دارند. نه تنها آنان که خود را تافته جدا بافته از دیگران میدانند؟  که دین آنان  روش آنان  بی دینی آنان ملیت آنان زبان آنان و … بهتر از دیگران و والاتر است.  نه بهایی بهتر از مسلمان است و نه یهودی  بهتر از مسیحی  که همه بار یک داریم وبرگهای یک شاخسار    که سرا پرده وحدت عالم انسان در جهان بلند شده است به چشم بیگانگی بهم ننگرید  که همه گلبرگهای یک گل هستید      که بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند.

 میلیارد ها دلار و تریلیونها دلار خرج جنگ نفرت میشود  که اگر اینها صرف علم دانش و رفاه بشر میشد شاید بسیاری از مشگلها حل میگشت. امریکا تریلیونها دلار خرج جنگ در افغانستان کرده است اگر این ثروت خرج علم و دانش میشد شاید ریشه تروریستی کنده میشد اگر داد و عدل در جهان اجرا شود مسلم است که بساط نفرت و جنگ و کشت کشتار نابود خواهد شد.  سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز   مرده آنست که نامش به نکویی نبرند.  در زمانی که ظلم اجحاف تمامیت خواهی و غارتگر  دزدی فساد رشوه خواری هست  تروریست هم ریشه دارتر خواهد شد. 

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!