فشار مضاعف/Iranian Refugees in Turkey. Earthquake and related issues

پناهجویان زلزله‌زده‌ی شهر وان: آواره و بی سرپناه

آمار تلفات زلزله شهر وان ترکیه هر لحظه بالاتر می‌رود. اما آنچه در میان اخبار و آمار گم می‌شود، وضعیت پناه‌جویانی است که در این موقعیت در فشار مضاعف قرار گرفته‌اند. برخی اخبار حاکی از عدم رسیدگی‌ به این گروه است.

خبرنامه فریاد سبز ضمن گفت و گو با چند نفر از پناه‌جویان ایرانی زلزله‌زده از قول آنان نوشت که ماموران اطلاعاتی ایران ممکن است مجروحان و حادثه‌دیدگان را شناسایی کرده و به جای بیمارستان به زندان منتقل کنند.

این سایت خبری همچنین به نقل از خبرگزاری ایرنا از انتقال چندین مجروح ایرانی به بیمارستانی در شهر خوی ایران خبر داد و نوشت: «مسئولین کمیساریای عالی پناهندگان بایستی در این زمینه دقت کنند که مبادا مجروحین پناه‌جو به مراکز درمانی ایران منتقل شوند و مشکلات حاد دیگری برای آنان رخ دهد».

————————————–

اطلاعیه سازمان اروپایی پناهندگان ایرانی – واحد ترکیه در خصوص زلزله شهر وان

ما متذکر میشویم که مردم شهر وان و پناهندگان ایرانی دستکمی از مردم غزه و فلسطین ندارند که سیاستمداران حاکم ترک ریاکارانە سنگ دفاع از آن را به سینه می زنند.

در همین راستا سازمان اروپایی پناهندگان ایرانی خواستار ارسال کمکهای ویژه و فرستادن کمیسیون ویژەای برای کمک بە شهروندان این کشور و پناهندگان ایرانی از سوی کمیساریای عالی سازمان ملل در ژنو، بروکسل و همچنین چندین نهاد اروپایی شدە، مشغول رایزنی برای انتقال احتمالی زخمی های ایرانی به کشورهای دیگر است.

اطلاعیه سازمان اروپایی پناهندگان ایرانی – واحد ترکیه
۲۳/۱۰/۲۰۱۱

Tel: ۰۰۳۱۶۸۴۸۰۳۱۲۲ Fax: ۰۰۳۱۸۴۷۴۵۰۳۲۰

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!