ما داریم دنبال دیکتاتور میگردیم درحالیکه این دیکتاتور در وجود خود مانهفته شده است؟

ما داریم دنبال دیکتاتور میګردیم درحالیکه این دیکتاتور در وجود خود مانهفته شده است؟    آری ما اکثرمان دبکتاتور هستیم و تنها فکر منافغ آنی خودمان هسیتم و تحمل دیګران را نداریمما به طرفهای مقابل و دګر اندیش خود احترام نمی ګذاریم  آنان را منحرف و خودمان را درست می پنداریم.  خود خواهی تمامیت طلبی  دیکتاتوری در وجود اکثر ما نهادینه شده است آنوقت به دیکتاتوری که توانسته است قدرت را بدست ګیرد ناسزا میګوییم لابد چرا من بجایش ننشسته ام . شاید شما هم مثالهایی بسیار دیده و یا شنیده باشید که در برابر فداکاری و خوبی پاداشی سهمګین دادند. مردی را که زنی را که کمک کرده اید با شما بد میشود و در پی خسارت زدن بشما بر میآید لابد این ضرب مثل را شنیده اید که کسی که لب چاه است هلش بده به چاه و کمکش نکن که خودش را نجات بدهد.

  البته شاید سیاست جهانی بر این پایه استوار باشد که مردم یا بی تفاوت باشند ویا ظالم تا آنان بتوانند غارتهای خود را انجام دهند. در مقیاس کوچک هم همین طور است که کسی که مثلا رییس یک اداره میشود اول سعی دارد که دیګرانی که زیاد کرنش نمی کنند کله پا کند و دوستان و فک فامیل خود را جایګزین آنان نماید.  در مثالهای بزرګتر هم که خودتان شاهد هستید که ګروه ها و دسته بندیهای میخواهند همه امور را در دست داشته باشند و به دیګران مجال کار و حتی فرصت خدمت ندهند.      ما خودرا عقل کل دانای دهر و همه فن حریف میدانیم  و تنها به خودمان فکر می کنیم  تا هر طور شده ګلیمان را از آب بیرون بکشیم. و تادستمان به دم ګاوی بند شد دیګر متخصص درهمه امور می باشیم و دیګران را قبول نداریم حتی اګر دانش آنکار را هم نداشته باشیم.  برای همین است که ما درګیر با شیادان ملی مذهبی  مکتبهای سیاسی و.. شده ایم  و همه شهید و کشته میخواهند تا حرفشان را به کرسی بنشانند. و از جیب ملت میخواهند صرف کارهای خصوصی و منافع شخصی خودشان بکنند. حسادت  بی انصافی  ظلم تمامیت خواهی مزایایی است که فعلا با همراهی بی تفاوتی با آنان درګیر هستیم. ما به دوستی که به کمک ما آمده است خیانت می کنیم و وقتی با دیګر نیازی نداریم برایش پا پوش هم درست میکنیم.   

 

 

عربان هم اسیر دیوانه ګانی مثل صدام و سرهنګ قذافی ها هستند . تفرقه بین عرب و عجم ترک فارس کرد ترک ،و… ساخته دست استعمار ګران است که از وحدت توده های دربند وحشت دارند حتی نفاق بین بی دین و با دین به نفع آنان است. ما باید وحدت در کثرت را دنبال کنیم. همه ما یک ملت هستیم ملت های خاورمیانه آسیای مرکزی و شمال آفریقا؟ دلیلش هم شباهت ما باهم است. البته که برادران اروپایی و آمریکایی ما از طبقه متوسط و فقیر هم ګرفتار همان کسانی هستند که مارا غارت کرده بجان هم انداخته اند.

 

Barijeh write

منت خدای را عزوجل که زن را قندو عسل قرار داد. همو که ازدواجش موجب محنت است و به طلاق اندرش مزيد رحمت. هر لنگه كفشي كه بر سر ما مي خورد مضر حيات است و چون مكرر فرود آید موجب ممات. پس در هر لنگه كفش دو ضربت موجود و بر هر ضربت آخي واجب.

مرد همان به كه به وقت نزاع

عذر به درگاه نساء آورد

ورنه زنش از اثر لنگه كفش

حال دلش خوب به جا آورد

ضربت لنگه كفش، لاحسابش هم از راه رسيده، و جيب شوهر بدبخت را به قيچي خياطي درآورده و حقوق يكماهه او را به بهانه جوئي بخورد.

شوهر و نوكر و بد بخت و فلک دركارند

تا تو پولی به کف آوري و ماشين بخري

شوهرت با كت و شلوار پر از وصله بود

شرط انصاف نباشد كه تو مانتو بخري

ما بچه بوديم ، يه کهنه اي ، دسمالی ، لنگ ماشيني چيزي پيدا ميکردن ميذاشتن لاي پامون

بقچه ميکردن تا يه هفته بعد بازش کنن ..

الان پوشک زدن واسه بچه با خروجي هوا از هردو طرف ،8 لايه محافظ ، ويتامينه ،

همراه با عصاره ي مالت ، 12 اير بگ ، کروز کنترل ،سنسور عقب ، تهويه مطبوع ، با ال سي دي !

مثلاً تو این برینـه بچـه پرفسور میشـه ؟

قبل از خوندن بگم، تو رو خدا این نوشته رو توهین تلقی نکنید، یه کمی تامل کنیم

تقلب توی انتخابات از جایی آغاز شد که همه با برگه های توی جیب مون رفتیم سر جلسه امتحان!

دروغ از اونجا شروع شد هر کدوم توی هر شغل و هر جایی که هستیم واسه کوچکترین منفعت بزرگ ترین دروغ ها رو گفتیم !

پرونده سازی ازاونجا پا گرفت که هر دفعه سه نفر از ما دورهم جمع شد پشت سر سه نفر دیگه حرف زدیم و تهمت زدیم و غیبت کردیم

سانسور از جایی شروع شد که توی فامیل و دوست و آشنا تحمل کسی که مثل خودمون نباشه رو نداشتیم

چند نفر رو می شناسین که به جای نشستن پای فارسی وان و من و تو الیسا کجاست و بفرمایید شام ببینن، مطالعه یا ورزش کنن؟!

بیاین قبول کنیم اگه حتا 30 میلیون از این جمعیت هم شور و شعور کافی رو داشت این وضعیت اینجوری نبود

یقین داشته باش که این اوضاع، اوضاع مملکتی است که 70 میلیون انسان:

دروغ میگن، تهمت میزنن، تقلب می کنن و زور میگن

و خودشونو از همه دنیا بهتر میدونن

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!