“اندر حکایت “هنر جوک ورزیدن” و “خود جوکیدن

کسانی هستند که نه تنها تحمل شوخی را دارند بلکه با همکاری و همیاری با گویندگان جوک عملا آنها را خلع سلاح می کنند

پرزیدنت “جورج بوش” یکی از کسانی بود که یک قدم جلوتراز جوک سازانش حرکت می کرد و نمی شد با جوک غافلگیرش کرد. خودش پیشقدم بود، کافیست گوگل کنید کمتر عکسی از او را در حالت معمول یک پرزیدنت در مقایسه با دیگررواسای جمهوری می بینید. صحبت کردن او برای هشت سال آرامش خاطری به خارجیانی که انگلیسی زبان مادریشان نبود داده بود و گروه زیادی را به خودشان امیدوار کرده بود و با گردن افراشته راه می رفتند!

و او خود در مواقعی کاربرد لغات خودش را دست می انداخت و این نوعی مکانیزم دفاعی در مقابل حمله مخالفانش بود روزی بیخانمانی (هوم لس) آمریکایی به شیشه ویترین استودیوی من در “وست وود بلوارد” ضربه کوتاهی زد تا توجهم را جلب کند. رفتم ببینم چه می خواهد. گفت می خواهم جوک ی برایت بگویم اینجورش را دیگر ندیده بودم، با کنجکاوی گفتم بگو، گفت: از “جرج بوش” پرسیدند می توانی “می سی سی پی” را هجی کنی؟ گفت کدام را “رودخانه” یا “ایالت”؟

پرزیدنت سابق پس از پایان زمامداریش شبی در ” شو” پربیننده “جی لنو” شرکت کرد و گفت در یکی از سفرهایش خانمی که او را نشناخته بود می گوید شما خیلی به “جرج بوش” شبیه هستید او می گوید همه همین را می گویند! و آن زن می گوید و این حتما شما را خیلی عصبانی می کند.

درباره غلط ها و اشتباهات انگلیسی ایشان درسخنرانی ها کلیپهای متعددی در “یو تیوپ” موجود است. زمانی بصورت جوک در آمده بود و ایمیل آن دست بدست می گشت. کمدینی آمریکایی هست که از هر نظر به ایشان شبیه است و حتا در برنامه مهمانی شام که معمولا بعد از انتخاب “پرزیدنت” در کاخ سفید برگزار می شود و کاملا جنبه تفریحی دارد هم شرکت کرد و دونفری باتفاق به جوک گویی درباره .پرزیدنت “جرج بوش” پرداختند.

از پرزیدنت “کلینتون” بعد از اتمام دوره دوم ریاست کلیپهایی کمدی تهیه کرده بودند که فعالیتهای روزانه اش را بعد از بازنشستگی نشان می داد، در یکی از آنها او بعد از تمام کارهای خانه – نظافت و پخت وپز- پشت سر “هیلاری” که پاکت محتوی غذایش را فراموش کره بود می دوید که آنرا باو برسا ند.

همینطور در هنگامه انتخابات ریاست جمهوری “هیلاری” باتفاق “بیل کلینتون” کلیپی تبلیغاتی داشتند بر اساس باز سازی آخرین صحنه “سوپرانو” سریال مافیایی تلویزیون!

در ایران خودمان برای “آیات الله منتظری” جوکهای بسیاری می ساختند با عنوان “گربه نره” که اشاره ای به کارتون “پینوکیو” بود ودو شخصیت معروف آن، دیگر شخصیت آن “روباه مکار” بود که جامعه “آیت اله بهشتی” را در آن قالب قرار داده بود و در همان زمان هر دو آیت الله در مجلس خبرگان بعنوان رئیس و معاون حضور داشتند.

در تهران یک فروشگاه اسباب بازی کودکان اسم خود را “گربه نره” گذاشته بود و وقتی که ماموران حکومتی بعنوان توهین به آیت الله که آن زمان هنوز مغضوب نشده بود قصد بستن آن فروشگاه را داشتند با مخالفت آیت الله روبرو شدند وایشان اجازه دادند که با همان اسم ادامه دهد، و خودشان در مصاحبه ای بین موضوع اشاره کردند.

قضایا تا آن حدی بود که گروهی بشوخی می گفتند این جوکها را ایشان خودش برای خودش می سازد! اندک مدتی بعد از کشته شدن پسرش در برنامه ای بمناسبت ماه رمضان که خودم در تلویزیون دیدم گفت: موگووند ماه رمضان ماه مهمونی خداست، اما از آنجایی که خدا هیچ کارش به آدم !نبردس، توی مهمونیش هم بمردم گشنگی میدد

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!