نبرد تمدن ها -3

نبرد تمدن ها- 3

Nabarde_tamadonha 3/3 from ravanvajahan on Vimeo.

روزی مردی از بومیان گینه نو بنام «یالی» از جرد دایمند سئوال کرد که: «چرا شما سفید ها انقدر اثاث دارید و ما مردم گینه ی نو انقدر کم؟» این سئوال ساده جرد دایمند را به سوی پژوهشی برای فهمیدن تفاوت میان فقیر و غنی در جهان کشاند. پژوهشی که 30 سال بطول انجامید. تلاش برای یافتن پاسخی به این سئوال دایمند را وادار کرد که به جستجوی ریشه های تمدن انسانی و علل پیروزی و شکست تمدنهای گوناگون بشری بپردازد.

در این فیلم که در 3 قسمت تهیه شده بیننده با صحنه ها و کارزار های مهم تمدن بشری در اوراسیا و آمریکا و آفریقا آشنا میشود. اوهمچنین با این مسئله آشنا میشود که چرا و چگونه جغرافیا، تفنگ و ویروس و فولاد در بوجود آوردن تفاوت میان تمدنهای بشری نقش بازی کرده اند.

در قسمت اول این فیلم چرا وچگونگی آغاز تمدن در خاور نزدیک بررسی شد. در آنجا نشان داده شد که چگونه تمدن خاور نزدیک در تمام اوراسیا گسترش یافت و سرانجام اروپا را در موقعیتی قرار داد که بتواند به تسخیر جهان بپردازد.

در قسمت دوم به فتح قاره آمریکا توسط اروپائیان و دلایل برتری آنان پرداخته شد. و در قسمت سوم به فتح آفریقا و دلایل شکست سکونت اروپائیان در آفریقا و همچنین دلایل ایستایی برخی از کشورهای آفریقا پرداخته میشود.

بخشی از متن فیلم:
آفریقا: گهواره بشریت، سرزمینی که نیاکان ما برروی آن گامهای نخستین را برداشتند. وهمچنین زادگاه فرهنگی پیشرفته که پژوهشگران بتازگی از وجود آن آگاه شده اند.

شهر ها و پادشاهی های گذشته تقریبن بدون هیچ ردپایی ناپدید شده اند. چه برسر این تمدن منحصر بفرد آمد؟ …

برای دیدن بخش آخر فیلم اینجا کلیک کنید

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!