مروری بر موضع گیری نماینده لیبرال ریچموند هیل رضا مریدی

تحریم و جنگ

بخش دوم برنامه راه حل 18 مارس 2012

این روزها طبل جنگ بیشتر شنیده می شد تا اینکه ناتینیاهو نخست وزیر جنگ طلب اسرائیل به کانادا و امریکا امد.

ناتینیاهو حتی نتوانست بهترین دوست اسرایئل یعنی هارپر را در مورد جنگ با خود کند. اوباما هم در آیپک (لابی قدرتمند اسراییل در آمریکا) و هم در حضور ناتینیاهو بر گفتگو برای یافتن راه حل در مورد مسائل هسته ای ایران تاکید کرد.

B’nai Birth

همزمان سازمان بی نای بیرث (اسرائیلی کانادایی) اعلامیه یک صفحه ای با عکس خشایار شاه و احمدی نژاد در روزنامه نشنال پست منتشر کرد که در ان ادعا شده بود ایرانی ها خواستار محو یهودیان از دیرباز بوده اند. ا ین درحالی است که آنها کورش و ازاد سازی یهودیان را عمدا به فراموشی سپرده اند.

نایتینیاهو سعی می کند آمریکا را به جنگ علیه جمهوری اسلامی وادار کند و خودش در کنار تماشاچی باشد. ولی دولتها ی غربی زیر فشار نایتنیاهو و اسرائیل مقاومت می کنند.

تاريخ انتشار: 25 اسفند 1390 ساعت 17:57

وزیر خارجه سوئد: خطر ایران نیست، اسرائیل است

«امروز وزیر خارجه سوئد از اسرائیل به عنوان خطر اصلی در مذاکرات دیپلماتیک با ایران در مورد تاسیسات هسته ای این کشور نام برد واز دولت اسرائیل خواست که در مذاکرات گروه 1+5 با تهران کار شکنی نکند.»

وزیر امور خارجه سوئد از اسراییل به عنوان خطر اصلی در مذاکرات دیپلماتیک با جمهوری اسلامی در مورد تاسیسات هسته‌یی ایران نام برد و از رژیم صهیونیستی خواست که در مذاکرات گروه 1+5 با تهران کارشکنی نکند.

به گزارش ایسنا خبرگزاری افه اسپانیا، با اشاره به اظهارات وزیر خارجه سوئد در نشست خبری پس از جلسه اخیر غیررسمی وزرای خارجه اتحادیه در کپنهاگ نوشت: «امروز وزیر خارجه سوئد از اسرائیل به عنوان خطر اصلی در مذاکرات دیپلماتیک با ایران در مورد تاسیسات هسته ای این کشور نام برد واز دولت اسرائیل خواست که در مذاکرات گروه 1+5 با تهران کار شکنی نکند.»

وی ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های دیپلماتیک اتحادیه اروپا، چین، روسیه و آمریکا از سر گرفته شود و خاطر نشان کرد که گزارشهای اخیر اطلاعات آمریکا حاکی از آن است که ایران در حال ساخت سلاح اتمی نیست.

بیلت در پایان گفت: «خطر، ایران نیست بلکه خود اسرائیل است.»

در هر حال اکثریت ایرانی ها ی کانادا با یهودی ها و اسرائیلی ها مشکل ندارند و لی با جنگ طلب ها چه مسلمان باشند و چه یهودی و چه مسیحی مانند هارپر مشکل دارند.

مشکل اصلی دولت اسراییل است که اگر به 4میلیون عرب اسرائیلی خود اجازه مشارکت سیاسی عادلانه بدهد دیگر مبحثی مانند کشور یهودی به مفهوم واقعی دمکراسی و رای نخواهد بود.

در هر حال ما می گوییم نه به جنگ نه به جمهوری اسلامی و نه به اسرائیل. کسانی که فقط یکی از این 3 را می گویند مستقل نیستند.

مروری بر موضع گیری نماینده لیبرال ریچموند هیل رضا مریدی در مورد تحریم و جنگ

موضع گیری 13 مارچ رضا مریدی نماینده لیبرال ریچموند هیل در مورد جنگ و تحریم ها در قدمی مثبت د رتصحیح مواضع قبلی ایشان هست.

در نامه مذکوربه آقای هارپر نوشته اند که مخالف جنگ هستند و اشاره داشتند که تحریم ها بر بخشی از کامیونیتی ایرانی درکانادا یعنی دانشجویان و افراد بازنشسته تاثیر گذاشته است. متن این نامه به انگلیسی و فارسی منتشر شده است.

د رحالی که باید این موضع گیری را مثبت ارزیابی کرد و لی لازم می دانم که مسایلی را برای بهتر روشن شدن قضایا و حواشی این موضع گیری که به دو دستگی کامیونیتی ایرانی در انتاریو منجرشد ه بود. بپردازم.

بعد از موضع گیری نماینده لیبرال ریچموند هیل همراه با محافظه کاران در حمایت از تحریم ها در 2 2 ژانویه که بدون مشورت با حوزه انتخابیه و یا کامیونیتی ایرانی برگزارشده بود، اعتراضات زیادی از سوی اقشار مختلف جامعه ایرانی در ریچموند هیل و انتاریو به ایشان طریق تلفن – ای میل و یا حضوری صورت گرفت. که ایشان در حالی که شفاها اعلام می کردند که نظراتشات در مورد تحریم ها کامل بیان نشده است در روز 29 فوریه با رادیو هواداران مجاهدین خلق در اتاوا مصاحبه ای کرده بودند و این بار مخالفان تحریم را به کم اطلاع ها و یا رقیق القلب و یا عوامل جمهوری اسلامی نسبت دادند.

پخش مصاحبه با رادیوی هواداران مجاهدین

متاسفانه در این چند سال اخیر نماینده لیبرال ریچموند هیل مواضعش با گروه مجاهدین خلق که هم به ایشان کمک مالی می کنند و هم از طریق تشکیلات خود نیروی داوطلب در اختیار ایشان گذاشته بودند، یا در سالهای اخیر هم صدا با فرقه سکولارهای سبز و برخی از فعالین سیاسی حقوق بشری نزدیک شده بود.

در کشوردمکراتی مانند کانادا موضع گیری سیاسی و اجتماعی را محترم می شماریم ولی مشکل این است که این جریانات تنها یک صدا از میان صداهای مختلف کامیونیتی ایرانی هستند و نه نماینده کامیونیتی ایرانی. اگر به اسیب شناسی عدم وحدت اپوزیسیون و ایرانیان در خارج از کشور مانند انتاریو و کانادا بپردازیم نقش بد اخلاقی ها، تهمت ها و مارک زدنهای جریان وابسته مجاهدین خلق در همسویی عملی با مقامات امنیتی جمهوری اسلامی علیرغم تفاوت 180 درجه ای دیدگاهها و گفتارها بر بسیاری از فعالین سیاسی و اجتماعی پوشیده نیست

به عنوان مثال از دست دادن پارک لسلی در سال 2006 که مراسم اتش روشن کردن برگزار می شد تمامی تقصیر این جریان بود که با خودخواهی باعث دو دستگی در کامیونیتی شد و اخراج همه از پارک لسلی و البته بازنده اصلی خود این جریان بود.

پخش مصاحبه مریدی با رادیو در مورد مجاهدین

وقتی خانم نسرین الماسی مسول شهروند و مجله سکولارهای سبز که دشمنی آشکاری با همه مسلمانان دارند در مورد تحریم ها برای نماینده لیبرال ریچموند هیل بر سرپا ایستاده و دست می زند و شادی می کند

این یک پیام اشتباهی به این نمایندگان سیاسی می دهد که شهروند قدرت خط سازی دارد و جریان روشنفکری را نمایندگی می کند. در حالی که سالهاست با توجه به تغییربافت سنی و عقیدتی جمعیت ایرانی ها در انتاریو، شهروند مخاطبان کمی را داشته ودر سراشیبی قرار گرفته است بطوریکه حتی قدرت بسیج جریانی با 300 نفر را هم ندارد.

خوشبختانه آگاهی ایرانیها کم نیست ممکن است علنا موضع گیری نکنند و لی منافع خودشان و کامیونیتی را تا حدود زیادی تشخیص می دهند.

مریدی در مورد سیاست

تا کنون تلاشمان بر وحدت اکثریتی کامیونیتی در انتاریو و کانادا بود. متاسفانه برخی از دوستان دچار اشتباه تحلیل شده اند.

آن اقای مشاور املا ک و ان خانم داروخانه چی که در ارتباط با تشکیلات مجاهدین هستندو از هر گونه اتهامی علیه دیگران که ان ها را نقدمی کنند و یا با انان هم عقیده نیستند خودداری نمی کنند باید بدانند ما معتقدیم نه به جنگ و نه به جمهوری اسلامی و نه به اسرائیل. اگر قرار باشد اتش بیار جنگ علیه مردم ایران بشوند، انوقت ما هم اسامیشان را اعلام می کنیم تا مشتریان انها تصمیم بگیرند که با این گونه افراد که سالهاست در این شهر اتش نفرت و دروغ و بدبینی را با خود بزرگ بینی دامن زده اند، معامله اقتصادی بکنند ویا نه ؟

زمان آن رسیده است که به منافع کامیونیتی بیشتر از منافع حزبی خود اهمیت بدهید.

اینجاست که نقش نماینده لیبرال ریچموندهیل پررنگ تر می شود باید به این جریانات بگوید یا در چارچوب قوانین کانادا کار و فعالیت کنند و اگر مدرکی بر علیه مخالفان و دیگر اندیشان دارند ادعایی که سالهاست تکرارمی کنند به مراجع امنیتی و قضایی کانادا مراجعه کنند و الا در مجامع آنها شرکت نخواهد کرد. و از آنها دفاع نخواهد کرد.

اگر جمهوری اسلامی را به دلیل حرمت شکنی هایش و نقض حریم شخصی و انسانی و باند بازی سرزنش می کنیم. اگر این مقولات بد است خود این اعمال را انجام ندهید. بجای تهمت زدن هر کسی کار خودش را بکند و اجازه بدهید مردم قضاوت کنند.

این موضع گیری مثبت بود ولی متاسفانه دیر اعلام شد و به همین دلیل نماینده لیبرال ریچموندهیل امسال علیرغم حمایت های گسترده در گذشته از سوی ما، به مراسم چهارشنبه سوری ریچموندهیل دعوت نشدند.

البته تا روز جمعه 9 مارچ تکلیف حضور ایشان در میدان مل لست من مشخص نبود.

متاسفانه داوطلبان ده ها ساعت کار مجانی برای برگزاری سالم و ایمنی این مراسم در مل لست من و ریچموند هیل در این سالهای گذشته انجام داده اند یک خانم عضو حزب لیبرال، علیرغم تاکیدهای دیگر دوستان مبنی بر سیاسی نکردن این مراسم، مل لست من را صحنه حضور سیاستمداران لیبرال استانی کرده است.

در حالیکه یا باید هیچ سیاستمداری دعوت نشود و یا از همه حزب ها بدون استثنا برای آشنایی با کامیونیتی ایرانی دعوت شوند. به عنوان مثال اقای دیوید زیمرمن نماینده لیبرال ویودیل انتاریو به دعوت وزیر مسکن خانم کاتلین وینه به روی صحنه دعوت شدند که کاری بر خلاف پروتکل هست.

این دوستان نباید اجازه بدهند سیاستمداران مجانی بر دوش داوطلبان و کامیونیتی ایرانی

سوار شوند ایا این سیاستمداران قادرهستند اجازه آتش روشن کردن یک شمع را در میدان مل لست من برای کامیونیتی ایرانی بگیرند؟

سیاستمداران باید بدانند که برای بدست اوردن رای کامیونیتی ایرانی، لازم است کارهای اساسی نظیر سر و سامان دادن به اوضاع نابسامان متخصصان ایرانی در انتاریو و کانادا و بیکاری برای همه بخصوص کامیونیتی ایرانی راهکارهای جدی پیدا کنند.

دلیل حضور سیاستمداران در چنین مجامعی باید شنیدن مشکلات کامیونیتی ما باشد و در ازای آن حمایت از سیاستمدارانی که به این مشکلات می پردازند.

وب لاگ بیان

http://kanoun-e-bayan.blogspot.ca/2012/03/blog-pos…

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!