بنیادکودک را بهتر بشناسیم

بنیاد کودک آمریکا در سال 1994 با هدف حمایت از کودکان با استعداد و هدایتِ مددجویان به تحصیل، در آمریکا به ثبت رسید. این سازمان خیریه، غیر انتفاعی است و هیچگونه وابستگی دولتی، سیاسی و مذهبی ندارد. بنیاد کودک تا کنون 13000 کودک را تحت پوشش داشته که تعداد کثیری از آنها از دبیرستان و دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. ما افتخار داریم در این کار انسانیِ کمک رسانی به هم نوعان خود فعالیت داریم و میتوانیم هموطنان خود را در آمریکا و سایر کشورهای جهان کمک کنیم که امر خیر سهیم باشند. بنیاد کودک، مددجویانِ نیازمند ولی مستعد وعلاقمند به تحصیل را درون خانه و خانواده آنان مورد حمایت قرار می دهد. از آنجائیكه تربیت، تحصیل و تأمین زندگی این گونه مددجویان، از اهداف بنیاد كودك به حساب می آید، بنیاد کودک، با خانواده های مددجو هماهنگی لازم برای نظارت بر تحصیل فرزندانشان را بعمل می آورد. تا زمانیکه مددجو به مدرسه رفته و جداً به امر تحصیل بپردازد، تحت حمایت بنیاد قرار خواهند داشت.

اگر چه شرایط و محدودیت های بین المللی ، بنیاد كودك را به بهره مندی از محبت ها و جذب كمك ها و مساعدت های ایرانیانِ توانمند و گشاده دستِ داخل ایران برانگیخته، ولی همچنان میزان قابل توجهی از كمك های بنیاد كودك به مددجویان ، توسط ایرانیان سخاوتمند و نوع دوستِ ساكن در خارجِ كشور تأمین می گردد. بنیاد کودک در حال حاضر از استثنائی که برای تامین کمکهای انساندوستانه در قانون تحریم اقتصادی بر علیه ایران وجود دارد استفاده میکند و کلیه ی کمکهای دریافتی را به صورت مواد غذائی که نیاز اولیه مددجویان می باشد به دفتر موسسه موسسه رفاه کودک در ایران ارسال میکند تا توسط آنان به میزان کمک دریافتی برای هر مددجو، بین آنها پخش و توزیع گردد. فردی که یک یا چند دانش آموز یا دانشجوی محروم و نیازمند (مددجو) را مورد حمایت قرار دهد و پرداختِ مستمری ماهانۀ آنان را به عهده بگیرد «کفیل»، و کارِ ستودنی و ارزشمند وی «کفالت»(sponsorship

) خوانده می شود.  موسسه های خیریه فراوانی در خارج از ایران وجود دارد که کار همه ی آنها ارزشمند و قابل سپاس است. اما بنیاد کودک روش ویژه و مشخصی دارد که آن را از بقیه موسسات مشابه، متمایز می سازد. کلیۀ فعالیتهای بنیاد کودک شفاف است، از اینرو این امکان برای کلیه افراد خیر فراهم است  که بتوانند با حداقل 20 دلار در ماه به یک کودک نیازمند و مستعد، سهمی در تعالی و رشد او در جامعه داشته باشند. از سوی دیگر با ارائه اطلاعات و گزارشهای شش ماهه، این موقعیت برای هر کفیل فراهم شده که دقیقا بدانند کمک سخاوتمندانه شان کدامین مددجو را یاری نموده و یا چگونه زندگی او را متحول می سازد. هزینه تامین نیازهای یک مددجو بمراتب بیش از 20 دلار است. درحال حاضر میانگین کمکی که بنیاد کودک به دست هر مددجو ایرانی میرساند معادل مبلغی بیش از یکصد دلار در ماه است. ولی از آنجائیکه بنیاد در صدد بوده زمینه  مشارکت در این امر انسانی را برای همه فراهم کند، حداقل میزان کمک ماهیانه 20 دلار تعیین شده که هر علاقمندی با هر بودجه ای بتواند در این کار خیر سهیم باشد. در مواقعی که کمک ماهیانه یک کفیل، کمتر از نیاز و مستمری لازم یک مددجو باشد، بنیاد کودک ناگزیر، کفیل یا کفیلان دیگری برای حمایت و کمک مشترک به مددجو در نظر می گیرد. بدین ترتیب، گاه ممکن است از یک مددجو (به علت نیاز شدید وی و خانواده اش) حتی سه یا چهار کفیل به طور مشترک حمایت کنند. البته چنانچه کسی بخواهد تنها حامی یک مددجوباشد، میتواند با تقبل کلیه مخارج او، این درخواست خود را عملی سازد. 

شناسایی دانش آموزان نیازمند، عموماً از طریق معلمین مدارس مناطق محروم، افراد معتمد و خیراندیشِ محلی صورت می گیرد. پس از معرفی آغازینِ این گونه مددجویان ، مددكارِ مستقر در حوزه جغرافیایی محل زندگی دانش آموز، با حفظ مسئولانه آبروی خانوادۀ وی، اقدام به بررسی و شناسایی همه جانبه وضعیت زندگی و موقعیت اقتصادی خانوادۀ مددجو، شرایط معیشتی والدین او، امور تحصیلی وی را بررسی نموده و تمامی اطلاعات مستندِ به دست آمده را درپروندۀ مددكاری برای جذب آن مددجو درج می نماید. پس از این مرحله، اطلاعاتِ پروندۀ آماده شده، برای انتخاب و پذیرش از سوی كفیلان

به دفتر آمریکا ارسال میگردد تا از طریق وب سایت و یا صفحه فیس بوک بنیاد به جامعه ایرانی خارج از کشور معرفی شوند. این اقدام باعث میشود که افراد مهربان و خیر با مددجویان آشنا شده، با كسب آگاهی از شرایط و ویژگی تحصیلی مددجوی متقاضی، نسبت به تحت حمایت قراردادنِ او، آگاهانه تصمیم گرفته و اقدام کنند.  پس از اعلام آمادگی شما از طریق تکمیل نمودن برگه پذیرش کفالت (از طریق وب سایت و یا ارسال فرم کفالت)، همکاران ما به فاصله دو روز کاری پس ار دریافت علاقمندی شما، پاکتی حاوی این مدارک برای شما ارسال خواهند نمود: نامه تشکر و خیر مقدم به شما، شرح حال مکتوبی از مشخصاتِ مددجوی منتخب شما و وضع زندگی او ، چند قطعه عکسِ مددجو، اطلاعیه ای مبنی بر چگونگی نحوه تماس و یا دیدار با مددجو.  چنانچه کمک شما از طریق ارسال چک باشد، هر ماه یک صورتحساب برای یادآوری از دفتر ما دریافت خواهید کرد. همچنین در اوایل سال معمولا یک کارت تبریک سال نو و یک نامه از کودک یا دانش آموز تحت کفالت خود به همراه عکس جدید وی برایتان ارسال میگردد. هر شش ماه هم یک گزارش از وضعیت تحصیل، معدل و نیازهای اساسی و ضروری کودک یا مددجوی تحت حمایت شما همراه با اطلاعاتِ به روز از او برایتان فرستاده میشود. مهم تر از همه بازتاب احساس رضایت درونی شما از کمک های انسان دوستانه ای که به کودکان و دانش آموزان نیازمند اهداء می کنید.  ما به شما توصیه می کنیم برای کودک تحت کفالت خود نامه بنویسید. این کار پیوند عاطفی بین شما و کودکتان را بیشتر می کند. همچنین، ما خوشحال خواهیم شد اگر شما مددجو یا فرزندخوانده تان را ملاقات نمایید و تغییری را که شما با حمایت خود در زندگی او به وجود آورده اید از نزدیک مشاهده و ارزیابی کنید. در این خصوص، چنانچه علاقمندی خود را اعلام نمایید، دفتر مرکزی بنیاد کودک، هماهنگی های لازم و مقدمات ملاقات شما و فرزندخوانده یا فرزندخوانده هایتان را فراهم خواهد کرد. 

شما می توانید با شماره تلفن310-453-0809

دفتر مرکزی بنیاد کودک تماس حاصل نموده و یا با مراجعه به

تارنمای بنیاد به نشانی www.childfoundation.org

و انتخاب کودک مورد نظر خود، فرم کفالت را به صورت الکترونیکی پر کرده و با شروع و پرداخت کمک، به جمع پرشُمار کفیلان بنیاد کودک بپیوندید. شما می توانید بصورت ماهانه، سه ماهه، ششماهه و یکساله کمکهای نقدی خود را از طریق چک و یا کارت اعتباری ارسال  نمائید. در صورت عدم تمایل به ادامه کفالت، شما می توانید تنها با یک تلفن و یا ایمیل درخواست توقف کنید.  در هفته های اول ماه ژانویه نیز ما یک رسید رسمی از کلیه کمکهائی که در سال گذشته به دفتر بنیاد کودک ارسال داشته اید برایتان میفرستیم تا بتوانید از مزایای مالیاتی آن استفاده کنید. کلیۀ کمکهای شما به بنیاد کودک در آمریکا از معافیت مالیاتی برخوردار است.

دوستان عزیز،

کمک به کودکان و دانش آموزان نیازمند و مستعد ایران برای تحصیل و گریز از دایره فقر، کاری ارزشمند است. بنیاد کودک بسیار خوشحال است که وسیله ای مطمئن و امین برای شما باشد که از طریق آن بتوانید در این امر انسانی و نیک سهیم و شریک باشید. قوانین تحریم اقتصادی برعلیه ایران روز به روز سختتر و پیچیده ترمیشوند و اکنون ارسال چند صد دلار وجه نقد (حتی برای امور خیریه) میتواند مشکلات حقوقی فراوانی بهمراه داشته باشد. ولی بنیاد کودک، بعنوان یک موسسه خیریه بین­المللی، این زمینه را برای علاقمندان فراهم نموده که هم کمک خیریه شان را به ایران از طریق قانونی و مطابق قوانین خزانه داری آمریکا (OFAC)ارسال کنند و هم مطمئن باشند که کمکهایی که به ایران فرستاده میشود به دست مددجویان نیازمند واقعی برسد.

شما با «کفالت» میتوانید یکی از بهترین راه های لذت بخش کمک به یک کودک نیازمند اما با استعداد و درسخوان را تجربه کنید و شاهد تغییر مسیر زندگی آنان به سوی تحصیل و پیشرفت باشید.

همکاران ما در بنیادکودک آمریکا در طول هفته همواره آماده پاسخگوئی به پرسشهای شما و ارائه راهنمائی در خصوص انتخاب مددجو میباشند. با ما در تماس باشید.

cfmain@childfoundation.org

www.facebook.com/Child.Foundation

949-754-0611

310-453-0809

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!