عواقب علمی پدر شدن

بچه دار شدن مردان را تغییرمی دهد. همه ما به نوبه خود می توانیم مثال های بارزی را برای اثبات این ادعا بیابیم. من خودم به شخصه مطمئن هستم که تنها موردی که پدرم را در حین آوازخواندن دیدم وقتی بود که برای ما می خواند. شاید صدای خوبی نداشت ولی تصور یک پدر واقعی و ناب را برای ما به یادگار گذاشت.

آیا دلایلی وجود دارد که نشان دهد پدر شدن در حقیقت باعث تغییر مردان می شود؟ به نظر می آید تحقیقات انجام شده گواه از این دارد که تغییرات قابل ثبت در مغز مردان به وقوع می پیوندد. از قدیمی ترین آنها یادداشت علمی است که بافت های عصبی جدیدی را در مغز موش های تازه پدر شده کشف کرده است. در این تحقیق آمده است که موش های مذکر تردد بیشتری در اطراف لانه فرزندان شان دارند.

بی شک نادانسته های زیادی در این زمینه وجود دارد. دانشمندان با کنجکاوی تمام در جستجوی راه هایی هستند که در یابند چه اتفاقی در شخصیت مردان می افتد. مروری خواهیم داشت  به ۱۰ مورد تحقیق علمی جدید که به جمع آوری دلایل دقیق تر در باره تغییرات فیزیکی  پدران همت گماشتند.

۱- دود از کنده بلند می شود:

گزارشی که در طی هفته اخیر توسط اکادمی ملی دانش به چاپ رسیده است حکایت از آن دارد که پدران مسن بالای ۳۰ سال، فرزندان شان از طول عمر بیشتری برخوردار خواهند بود. در تحقیق فوق ذکر شده است که « تلومرس» که تکه پایانی کروموزوم را در بر می گیرد و نقش جلوگیری از اضمحلال سلول را بر عهده دارد در فرزندانی که از پدر بالای ۳۰ سال تکوین یافته اند طولانی تر است

۲ – فداکاری مردانه!

اغلب پدران می پذیرند که با آمدن فرزند، قرار است از خودگذشتگی به خرج دهند ولی گاهی اوقات ایثار ناخواسته است مثل وقتی که بفهمیم مقدار هورمون مردانه « پدران» کاهش خواهد یافت. مطالعات جدید که بر روی ۶۰۰ مرد فیلیپینی صورت گرفته است بازگو کننده این امر است که طبیعت با کم کردن هورمون « تستوسترون» به مردان کمک می کند تا احساسات و رفتار محبت امیزتری را از خود بروز دهند.  به عبارتی بدن مردان، آنها را آماده مرحله جدید زندگی و انتقال شان از مرد بودن به پدر بودن می کند.

۳- پدران سالم تر می شوند

به نظر می اید پدر شدن فقط از خودگذشتگی نیست و  مزایایی هم دارد. برای مثال گزارش تحقیقی که چند ماه پیش مدون شده است ثابت کرده است که مردان صاحب فرزند از سلامت بیشتری برخوردار خواهند بود. در این بررسی عنوان شده است که مردان بدون فرزند شانس  اکتساب بیماری های قلبی شان نسبت به پدران بیشتر است. هر چند نشانه های بسیار دقیق علمی در این گزارش جمع اوری نشده است ولی بررسی سلامت ۱۳۸ هزار مرد در جمع بندی عمومی نشان دادهاست که درصد بیماری های مربوط به قلب تپنده کمتر است.

۴- تو دیگر چه بابایی هستی؟

ناگفته نماند که تقریبا در همین دوران، تحقیق دیگری در مجله « لنسنت» منتشر شده است که بر عکس گزارش قبلی، گواهی می دهد فرزندانی که تنوع ژن « ایگرک» پدر را به ارث می برند ۵۰ درصد بیشتر از سایر فرزندان در معرض ابتلا به بیماری های قلبی هستند.

۵- بیخود نیست لطیف شدی؟

در تحقیقات جمع اوری شده توسط دانشگاه ایالت اورگونِ امریکا، این نتیجه گیری برجسته شد که پدران زیر ۳۰ سال کمتر مشروب می نوشند، کمتر سیگار می کشند و از همه مهمتر درصد آمار خلاف در آنها کمتر از مردان بدون فرزند است. مدیر تیم بررسی دانشگاه فوق می گوید : « تحقیق ما نشان می دهد پدر شدن تحولی است که تاثیر اساسی ان، حتی بر مردانی که خطر ارتکاب جرائم شان بالاست نیز مشهود است».

ادامه دارد

ترجمه‌ی محمد رادفر  

Randy Rieland

http://blogs.smithsonianmag.com/ideas/2012/06/deco…

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!