Israeli Activists Urge Air Force Pilots to Refuse Orders to Attack Iran

Israeli peace activists have created an online petition which calls for IAF pilots to refuse to participate in war against Iran.  Though the pilot corps is among the most élite of the entire army, there is a long tradition of resistance within the IDF to serving the Palestinian and Lebanese Occupations.  I’m including both the English and Farsi versions (thanks to Prof. Muhammad Sahimi for the translation) of the Call so that Iranians and English-speakers can read and disseminate it.  Though Iranians undoubtedly know that there are those who oppose an Israeli war against them, it never hurts to remind them–and the world, that there is dissent within Israel about this course.

Perhaps in preparation for such an eventuality, an Israeli (I presume) source has released a list of 100 Israeli air force officers. All of them should think about having their names and images associated with not just an Israeli military disaster, but potential war crimes if radioactive material escapes from one of the stricken Iranian plants and harms civilian populations.  If you think this is unlikely, remember Fukushima.

 

تقاضا از خلبانان نیروی هوائی اسرائیل برای سر باز زدن از بمباران ایران تقاضای ما از شما به خاطر نگرانی و تشویش عمیق ما از شرایط داخلی‌ در حال حاضر کشور است. ما فقط کمی‌ از طریق مطبوعات اطلاع داریم، ولی‌ خیلی‌ چیزها در پس پرده در حال اتفاق افتادن هستند، که ممکن است که از آنها فقط وقتی‌ آگاه شویم که دیر باشد. ما نام شما، وضع خانواد‌گی شما و عقاید شما را نمی‌‌دانیم. ولی‌ یک چیز را حتما میدانیم و آن اینستکه در این زمان سرنوشت ما و آینده ما در دست شما میباشد.

در آینده نزدیک، احتمالاً در چند هفته آینده، به شما این دستور سرنوشت ساز را خواهند داد که سوار هواپیماهای خود شده تا ایران را بمب باران کنید. شما البته این انتخاب را خواهید داشت که از دستور اطاعت کرده، دلایل آنهائی را که دستور را صادر میکنند را بدون هیچ پرسشی قبول کرده، و تلاش کنید که به بهترین شکل ممکن وظیفه خودرا انجام دهید. این به این معنی‌ خواهد بود که شما قبول دارید که بمباران ایران برای دفاع از اسرائیل لازم است، و شما اولین هدف گیری در جنگی که نتایج آن میتواند برای همه ما فاجعه ای‌‌ عظیم باشد را انجام دهید.

ولی‌ این تنها انتخاب شما نخواهد بود. شما میتوانید “نه‌” را انتخاب کنید. البته این انتخاب ساده ای‌‌ نیست. غرور حرفه ای‌‌ و مسائل اخلاقی‌ در میان هستند، انجام این کار ریسک از دست دادن شغل شما را شامل میشود، و حتا ممکن است که محاکمه شوید. در عین حال این وظیفه شما است که به این موضوع توجه کنید که با گفتن کلمه کوچک “نه‌” شما خدمت بزرگ و سرنوشت سازی به اسرائیل و همه ما که اینجا زندگی‌ می‌کنیم می‌کنید. این خدمت بسیار مهمتر از اطاعت کورکورانه از این دستور بخصوص خواهد بود.

مایلیم چندین نکته را که شما هم ممکن است بدانید تأکید کنیم، که هر کدام از آنها باید در لحظه تصمیم گیری مورد توجه باشند:

بر طبق همهٔ برآورد ها، حمله اسرائیل به ایران حتا در بهترین و موفقmآمیز‌ترین شکل آن برنامه هسته ای‌‌ ایران را فقط برای یک تا دو سال عقب خواهد انداخت.

چنین حمله ای‌‌ رژیم ایران را نیرومند تر خواهد کرد و نیروهای مخالف رژیم در داخل ایران را مجبور خواهد کرد که از رژیم حمایت کنند. چنین حمله ای‌‌ شرایط بی‌ ثبات منطقه را هم تحت تأثیر قرار خواهد داد از راه هایی غیر قابل پیش بینی‌، که به اسرائیل صدمه خواهند زد.

حمله اسرائیل به ایران ممکن است باعث حمله متقابل ایران به شهر‌های اسرائیل شود، وضعیتی که شهر‌های اسرائیل که آماده جنگ نیستند در آن خسارات زیادی خواهند دید.

حمله اسرائیل به ایران ممکن است باعث پخش مواد رادیو اکتیو در میان شهروندان غیر نظامی ایرانی‌ شود، و در آن صورت اسرائیل به عنوان کشور حمله کننده و هم چنین اشخاصی‌ که حمله را انجام داده اند برای جنایات جنگی تحت محاکمه توسط دادگاههای بین‌المللی قرار خواهند گرفت.

حمله اسرائیل به ایران و جنگ ممکن است باعث بسته شدن تنگه هرمز شود، و در نتیجه آن عرضه نفت دچار اخلال شده، قیمت نفت شدیدا بالا خواهد رفت، و شرایط اقتصادی جهان بسیار بد تر خواهند شد. در آن صورت مردم اروپا و آمریکا اسرائیل را سر زنش خواهند کرد، که عواقب آن بسیار جدی خواهند بود.

و نهایتا: ما می‌دانیم که زمانی‌ که شما برای انجام ماموریت می‌روید، ریسک‌های شخصی‌ بسیاری را قبول می‌کنید. در عین حال شما باید این نکته راmکه ممکن است دست کم یکی‌ از شما اسیر ایران شود را مورد توجه قرار دهید،mچرا که در آن صورت شرایط سیاسی و اخلاقی‌ که اسرائیل با آن مواجه خواهدmبود بسیار شدید تر و بد تر از آنچه که در مورد گیلاد شلیت وجود داشت خواهد بود.

به عنوان جمع بندی، ما تصمیم برای بمب باران ایران را یک قمار بسیار غلط می‌دانیم، که برای اسرائیل ریسک‌های بزرگی‌ خواهد داشت، ولی‌ مساله اصلی‌ را حل نخواهد کرد. هم طور که قبلان گفتیم، حمله برنامه اتمی‌ ایران را متوقف نخواهد کرد، بلکه فقط آن را تا قدری به تاخیر خواهد انداخت، ولی‌mبرای این تاخیر موقت همه ما باید بهای گزافی را بپردازیم. شما، خلبانانmنیروی هوائی اسرلیل، بیشتر از هر کس دیگر قدرت واقعی‌ را دارید که از این فاجعه جلوگیری کنید.

هیچ کس برای شما تصمیم نمی‌تواند بگیرد. ما امیدواریم – بخاطر خودتان و ما – اگر آن لحظه تصمیم گیری آمد، تصمیم درست را بگیرید.

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!