بمناسبت ورود رئیس جمهور ایران و همراهان به نیویورک

دردهه‌های ۶۰= ۷۰ میلادی، عدّهٔ زیادی از دانشجویان ایرانی‌ که اکثر آنها پس از تحصیل مجانی در ایران با استفاده از بورس‌های دولتی برای ادامه تحصیل به کشورهای غربی رفته بودند تحت تاثیر محیط جدید و زیر عنوان کنفدراسیون دانشجویان ایرانی‌ و غیره تظاهرات ضّد دولتی در مقابل سفارت ایران و یا پارلمان کشور میزبان خواهان آزادی بیشتر برای ایران بودند و عدّهٔ ایی از آنها هر وقت شاه به غرب سفر میکرد با پرتاب تخم مرغ و گوجه فرنگی‌ و شعارهای ضّد شاه، توجه خبرگزاریهای خارجی‌ را بخود جلب میکردند. در حالی‌ که آن پدر و پسر (رژیم پهلوی) با درامد نفت بشکه ای‌‌ ۵-۳۴ دلار، در عرض ۵۰ سال ایران را از یک کشور فقیر و عقب افتاده که آب مصرفی مردم از آب انبارهای پر شده از آبهای آلوده جویها تامین میشد، بیماریها ای‌‌ مثل سل، آبله، مالاریا، تراخم، فلجی، انواع بیماریهای انگلی و غیرّه در سراسر ایران بیداد میکرد، مردم در خانه و در جاده ها امنیت مالی و جانی نداشتند، و نیمی از جمعیت یعنی‌ زنها از حق کار و تحصیل و رای دادن محروم بودند، آنرا تبدیل به یک کشور مدرن و در حال پیشرفت نمودند که سطح زندگی‌ طبقه متوسط و سرعت پیشرفت و آزادیهای نسبی‌ آنها در منطقه بینظیر بود.

با ایجاد شبکه های مدرن آموزشی و بهداشتی و تربیت هزاران پزشک، پرستار، آموزگار، مدیر کار آزموده و سایر متخصصان و تکنو لوژیست‌های مورد نیاز توانستند اغلب بیماریهای واگیر را تحت کنترل در آورند و با ایجاد تحصیل مجانی تا سطوح بالا و بورس های خارجی‌ برای تربیت متخصص، که دانشجویان عضو کنفدرسیون دانشجویی‌ هم جزئی از آنها بودند، می‌خواستند آینده بهتری برای ایران و ایرانی‌ بسازند. واحد پول ایران ارزش یافته به طوری که قبل از انقلاب دلار امریکا ۷ تومان، پوند ۱۰ تومان، و مارک آلمان ۲ تومان بود. غیر از ۳-۴ کشور، ایرانی‌ برای سفر به خارج احتیاج به ویزا نداشت، و در خارج از اعتبار و احترام قابل ملاحظه بر خوردار بود.

دولت جمهوری اسلامی که با شعار آزادی، برابری و برادری قدرت را بدست گرفت در عرض ۳۴ سال گذشته بیش از ۵ میلیون ایرانی‌ را در چهار گوشه دنیا آواره و سرگردان کرده، هزاران ایرانی‌ بخصوص دانشجو و نویسنده را زندانی و اعدام کرده، زنها را از حقوق خود محروم، طبقه متوسط را تبدیل به مستضعف نموده به طوری که اغلب آنها قدرت سیر کردن شکم خانواده خود را ندارند، و بعضی‌ با فروش اعضای بدن به زندگی ادامه میدهند، اعتیاد، خود کشی، سکته، و سایر بیماریهای قلبی رواج فراوان دارد، پول کشور بی‌ارزش شده دلار امریکا بیشتر از ۲۵۰۰ تومان است و روز به روز گرانتر میشود. گرفتن ویزا برای مردم عادی دشوار و ایرانیان هر روز با محدودیت‌ها و مشکلات جدیدی روبرو هستند، چه در داخل و یا در خارج.

در این شرائط، رئیس جمهور ایران با ۱۴۰ نفر از همراهان و صرف میلیونها دلار به نیو یورک رفته تا با تکرار شعار‌های جنجالی و خیمه شب بازی‌های مخصوص به خود در سازمان ملل، باعث سرگرمی نمایندگان، و نگرانی بیشتر ایرانیها از امکان یک جنگ ویرانگر اتمی‌، که اکثر ایرانیها مخالف آن هستند شود. کجا هستند آن دانشجویان کنفدراسیون های ایرانی‌ که با ندانم کاریهای خود در اعتراض به حکومت پهلوی، ملت ایران و جهانیان را فریفته، و زمینه را برای روی کار آمدن رژیم اسلامی هموار کردند؟ چرا ساکت هستند؟ این‌است ایران ایده‌آل آنها؟

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!