naghdi.jpg

Mohammad Reza Naghdi

New Basij commander

AFP: Ayatollah Ali Khamenei on Sunday issued decrees reshuffling several commanders in the elite Revolutionary Guards Corps, official media reported. Reports in all state media said that Brigadier General Mohammad Reza Naghdi, a veteran Basiji, had replaced cleric Hojjatoleslam Hossein Taeb as commander of the Basij (Mobilisation) force. >>>

Mohsen Sazegara commentary on Khamenei's latest military reshuffle:

05-Oct-2009
Share/Save/Bookmark

Recently by Jahanshah JavidCommentsDate
Hooman Samani: The Kissinger
4
Aug 31, 2012
Eric Bakhtiari: San Francisco 49er
6
Aug 26, 2012
You can help
16
Aug 23, 2012
more from Jahanshah Javid
 
American Dream

Mohsen Sazegara

by American Dream on

Who is this guy?

With all that green behind him I conclude that he is a supporter of Mir Hussein Moosavi. 

It has a slogan behind the guy...

green until Spring.

Does that mean the green movement will stop its movement on March 21st?


Abarmard

Useless moves

by Abarmard on

Similar to Shah era, the regime can't silence its opposition unless it begins to recognize them and give them a voice. After thirty years of authoritarian ruling, people were set to gain some freedom, and all these shuffling around, changing ministers, bringing uglier or scarier looking military individuals will not change the realities in the country.


پیام

KB and SAEB

by پیام on

Intresting stuff.


KB

I have beaten him up...

by KB on

Really. I beat Mohammad Reza Naghdi up once when he was about 10 years old and the funny part is that I am a year younger than him. This sounds like a Jahel "bragging" but its true. 

His family lived across the street from us, and even then he was a righteous twit. He had a large family and they were nice people, very religious but educated. Every one including the 3 year old girls wore black Chaddors in that house. As neighbours we used to play together sometimes.

If I remember correctly, they lived in Iraq and were forced to flee under Saddam’s rule circa 1967-68. After the revolution, some members of his family went super Hezbollahi and he (Mohammad Reza) became a leader of the local Komiteh and the rest as they say is history. It was rumored that they (him and members of his family) killed one of their sisters because she supported Bani Saddre. No one ever saw her after a night of screaming from their house…

Naghdi’s younger brother, whom I also used to play with as a child, was killed by an Iraqi rocket during the war whilst driving supplies to the war zone. I think this event was key in the elevation of his status within the guards, it gave him a lot of legitimacy.

Seeing his picture brings back a lot of memories some good (the part that I beat him up) some not.

One thing is for sure Naghdi was not (always shgerd aval) and is not stupid.


OmidKarimi

Nice beard

by OmidKarimi on

I hate the fact that its not a requirement for Iranian military personal to shave lol, mean santa clause

----------------------------------

Discuss, chat and post your opinions about Iran on my new forum: www.IranBebin.com

 


masoudA

Very interesting Article Saeb - Thanx

by masoudA on

In 1978 PLO and other Arab extremists entered Iran and never left!! these days they are in much control - and I don't think Khamenei is more affraid of any other group.   Both Khamenei and Ahmadinejad wear the Arab scarves to show their aliance to this group.  


saeb

jasos

by saeb on

سه شنبه، ۱۴ مهر ۱۳۸۸

یک بعثی فرمانده نیروی مقاومت بسیج

حزب بعث یکی از پیچیده ترین و اطلاعاتی ترین احزاب خاورمیانه است که در زمینه های جاسوسی، پیشرفتهای زیادی داشته و هدف اصلی آنها نفوذ در ارکان امنیتی دشمنانشان می باشد. محمدرضا ثمانی (معروف به نقدی) در سال 1358 بعنوان معاود عراقی که ظاهراً توسط صدام از عراق اخراج شده بود از مرز ایران عبور و در شهر نقده سکنی گزید. وی چند ماه بعد به تشکیلات مجلس اعلای عراق که یک گروه شیعی ساخته سیستم اطلاعاتی ایران بود پیوست و بعنوان مسئول دفتر جذب این گروه عراقی در ارومیه، شروع به فعالیت نمود.
از نظر اداره اطلاعات ارومیه وی فردی مشکوک ارزیابی شده و بطور کامل تحت نظر قرار می گیرد. در جریان این مراقبتها روشن می شود که وی هر روز مدت نیم ساعت در مکانی خلوت و به دور از چشم دیگران به شکنجه خود می پردازد. وی با شلاق به بدن خود می کوبید و از درد بخود می پیچید. این رفتار مازوخیستی مورد توجه قرار گرفته و نقدی برای توضیح این رفتارش احضار می شود. وی از اینکه تحت نظر بوده بسیار وحشت زده شده و دلیل شکنجه خود با شلاق و کابل را خودسازی انقلابی عنوان می کند. ارزیابی مأمور اطلاعاتی پرونده وی این بوده که این رفتار بیشتر شبیه رفتار جاسوسانی است که می ترسند لو بروند و برای همین با شکنجه کردن خود، آمادگی لازم برای دستگیری و زیر شکنجه قرار گرفتن را تمرین می کنند.
یکسال بعد، یکی از فرماندهان رده بالای حزب دمکرات ایران خود را در شهر سردشت تسلیم نموده و در بازجویی های اولیه پرده از اسرار مهمی بر می دارد. وی از وجود یک شبکه جاسوسی حزب بعث عراق در ایران صحبت می کند و بدون اینکه نام جاسوسان نفوذی را بداند به موقعیت آنها اشاره می نماید و مسئول دفتر مجلس اعلای عراق در ارومیه را بعنوان یکی از جاسوسان مسلم استخبارات عراق معرفی می کند. بدلیل اهمیت اطلاعات وی، قرارگاه حمزه در ارومیه دستور می دهد که بازجویی متوقف و این فرمانده عالیرتبه حزب دموکرات به ارومیه منتقل شود. در این فاصله نقدی بلافاصله بطور موقت بازداشت شده و تحت نظر قرار می گیرد.
بطرز عجیبی، فرمانده عالیرتبه حزب دموکرات در حین انتقال به ارومیه، در مکانی که به هیچ وجه انتظار نمی رفته بهمراه اسکورت همراهش همگی در یک کمین کشته می شوند. تیمی مامور تحقیق در مورد این کمین شده و در گزارش خود از منطقه ای که حمله انجام شده و سرعت عمل و کشته شدن کلیه افراد بطور غافلگیرانه، ابراز تعجب می کند. مشخص بوده که هیچیک از افراد اسکورت فرصت استفاده از اسلحه خود را پیدا نکرده و باصلاح کاملاً غافلگیر شده و همگی از فاصله ای بسیار نزدیک مورد اصابت قرار گرفته اند. تیم تحقیق در گزارش خود می نویسد که احتمالاً مهاجمین ملبس به یونیفورم نیروهای خودی و سوار بر خودروی نظامی بوده اند که توانسته اند تا این اندازه نزدیک شده و افراد اسکورت را غافلگیر نمایند.
اسرار این فرمانده عالی حزب دموکرات در خاک دفن شد، ولی فردی که بازجویی اولیه را انجام داده بود گزارش دقیق تری از شنیده های خود نوشت و تأکید نمود که اطمینان دارد محمدرضا ثمانی با اسم مستعار "شمس"، جاسوس حزب بعث عراق است. نویسنده این گزارش نیز 8 ماه بعد در کردستان کشته می شود.
محمدرضا نقدی با اعمال نفوذی که از تهران بعمل می آید آزاد شده و ارومیه را ترک می نماید. وی مدتی بعد بطور چراغ خاموش سر از لشگر بدر (متعلق به مجلس اعلای عراق) درآورده و در آنجا مشغول بکار می شود. وی فقط در امور ستادی فعالیت نموده و هرگز در هیچ عملیاتی در جنگ شرکت نمی کند.
بعد از اتمام جنگ وی به نیروی قدس سپاه منتقل شده و مدتی بعد با شروع جنگ در یوگوسلاوی سابق وی بعنوان فرمانده پاسداران سپاه قدس به « بوسنی و هرزگوین » اعزام و تاپایان بحران در آن منطقه باقی می ماند.
در سال 1371 با حکم رهبر وی درجه سرتیپی گرفته و به فرماندهی حفاظت اطلاعات ناجا منصوب شد. وزارت اطلاعات مخالفت شدید خود را با انتصاب یک فرد عراقی الاصل که مشکوک به بعثی بودن است را به اطلاع رهبری رسانید که مورد توجه قرار نگرفت. وی در این سمت با هماهنگی محسنی اژه ای رئیس دادگاه ویژه روحانیت، انتقام حمایت از اصلاح طلبان را از کرباسچی شهردار وقت تهران گرفته و وی و بیش از 164 شهردار، مدیر ، کارمند ارشد و میانی شهرداری تهران را بازداشت نموده و تحت شکنجه های وحشیانه قرار داده و آنها را با پرونده های ساختگی راهی دادگاه نموده و محسنی اژه ای در مقام قاضی این دادگاه کرباسچی و همکاران وی را به زندان محکوم می نماید.
در سال 1382 وزارت اطلاعات با کشف باند "کبیر" بریاست نقدی وی را بمدت دو ماه و نیم بازداشت و پرونده وی و همدستانش را تحویل دادگاه نظامی نمود و جلسات اولیه محاکمه برگزار ولی پس از روی کار آمدن احمدی نژاد با درخواست فرمانده سپاه و بدستور رهبر، روند رسیدگی به این پرونده متوقف شد و استدلال هم این بود که این پرونده توسط وزارت اطلاعات دوران خاتمی تشکیل شده و با توجه به نقش کلیدی نقدی در پرونده کرباسچی، هر گونه محکومیت وی یک پیروزی برای اصلاح طلبان خواهد بود. نقدی مجدداً با حکم رهبر یک سمت تشریفاتی در نیروهای مسلح یافت تا در سایه برای روز مبادا باقی بماند.
پس از تصمیم رهبر برای برکناری طائب از فرماندهی بسیج، فرمانده سپاه سه نفر را برای جانشینی وی به رهبر پیشنهاد می دهد که در کمال ناباوری، رهبر نفر چهارمی را خود برای این سمت مهم در نظر می گیرد، یک بعثی بنام سردار محمدرضا نقدی.
در احکام جدید رهبر، همچنین سردار سلامی به سمت جانشین فرماندهی کل سپاه منصوب شد تا سردار جعفری توسط یک جانشین ناخواسته، محدودتر شده و تحت کنترل بیشتری قرار گیرد. این جابجایی ها و بویژه استفاده از یک چهره منفور و مشکوک نظیر نقدی، فقط بدلیل بی اعتمادی رهبر نسبت به سپاه که ریشه در بدبینی عمومی وی دارد انجام گرفته و هیچ ارتباطی با حرکت بسمت تنش زدائی و آرام کردن اعتراضات عمومی ندارد.
حال باید دید که آیا اثری از بسیجیان رزمنده دوران جنگ، که با صدامیان و بعثیون جنگیدند و در عملیاتهایی که غالب آنها توسط جاسوسان نفوذی صدام، از پیش لو رفته و سبب تلفات سنگین و عدم هر گونه موفقیتی شد برادرانشان را از دست دادند، باقی مانده است که در مقابل انتصاب یک بعثی به فرماندهی اشان بایستند؟

 


masoudA

I forgive Sazegara

by masoudA on

With my one vote.   We must allow for those who have made mistakes in the past, room to redeem themselves, and join our fight against the mullahs.   Sazegara is currently doiing a good job - I hope he keeps it up.   He must not forget one important fact: This movement does not belong to Moussavi or Karoubi.   The Green movement used the whole presidential elections as an excuse.....


Darius Kadivar

Aghebateh Hameyeh Hezbollahihayeh Baseeji ...

by Darius Kadivar on

For Betraying KING AND COUNTRY :

//www.youtube.com/watch?v=rA8MeJFRh04

YOU JUST WAIT General Naghdi !

WE WILL TAKE CARE OF YOUR LIKES !

KHODA SHAH MEEHAN !

//www.youtube.com/watch?v=t6lkMpFgZeg&feature=related

THE SWORD OF VENGEANCE IS A DISH THAT ONE EATS COLD !

//www.youtube.com/watch?v=Db40S82sqic

 


پیام

Noosh Afarin khanoom.

by پیام on

I agree, maybe we are just better off putting them in some Guantanamo bay like facility, locked up and the keys destroyed.


oktaby

Neither Osama Bin Naghdi or sazegara are Iranian

by oktaby on

But I have to admit I despise Naghdi less. He wears a uniform and is readily identifiable as islamic republic scum and an enemy. sazegara is islamic republic scum but less readily identifiable as he disguises himself with the horse manure he spreads. he has less guts and sharaf even the bastardized islamic version.

OKtaby


Manoucher Avaznia

آقای سازگارا

Manoucher Avaznia


فراموش کرده آنهایی که به مدت بیست وهشت سال به هوادارانشان گفتند درس را بعدا هم می توان خواند اکنون باید مبارزه کرد تنها آدمهای شعاری، بیسواد، مقلد بی چون و چرای رهبریت سیاسی، و دیکتاتور معابی که غیر خودشان را  نمی پذیرند ساختند.  فراموش نمی کنم روزهایی را که عده ای بنام مبارزه کلاسها را تعطیل می کردند ولی واقعیت این بود که رهبران محلی در دانشگاه درس نخوانده بودند و می خواستند از امتحان طفره بروند.  وقت عبرت گیری نیست؟ 


Noosh Afarin

اقا پیام؛

Noosh Afarin


 کامنتتون منو تو فکر برد؛ چرا توهین به حیواناتی که بسیار بیازارند؟ حیوانات حتی در دنیای وحشی خود در جنگل، حیوان دیگری را تا زمانیکه گرسنه نیستند، نمیکشند.  ما برای لذت بردن از اوقات فراغت خود گاهی برای سر در اوردن از شیوه زندگی اهلی انها بهایی را  برای ورود به باغ وحش میپردازیم و حتی به تماشای هنر نمایی انها می نشینیم، که خود من یکی از طرفداران هنرنمایی ها و قدرت یادگیری انها هستم.  اموختن از انها را بسیار دوست دارم و روزها  به صحنه ها ی تجربه شده فکر میکنم و در باره تجربه ام با دوستانم حرف میزنم. ایا والدین حاضرند فرزندان خود به دیدار این جانیان به باغ وحشها ببرند؟ ایا از این شیاطین و جلادان چیزی مثبت میتوان اموخت؟


میرزاقشمشم

He Is Talking About Me

by میرزاقشمشم on

Scroll up and down the page; it looks like Naghdi is listening to Sazgara with some kind of joy.


Darius Kadivar

ORSON CARE FOR A DRINK ? ;0)

by Darius Kadivar on

Paul Masson Burgundy :

//www.youtube.com/watch?v=zO8upkBvIMg&feature=related

We Will Sell No Wine before it's Time ...

It will cost you 60 Wips though !

LOL


پیام

He kinda looks like Osameh ben Laden.

by پیام on

Judging by his looks I would say he would look nice in the zoo where in near future all current i.r. leaders will be on display.


Ayatoilet

NAGHDI KILLED HIS OWN SISTER

by Ayatoilet on

I trembled when heard this news, Tahereh Naghdi was killed by him for opposing Khomeini early in the revolution, possibly the result of a specific fatwa to kill family members who are moharebs. Now we know which direction the regime and Basij is taking.


Iraneh Azad

Criminal

by Iraneh Azad on

All of them are criminals.


Onlyiran

Abarmard

by Onlyiran on

Thankd for the clarification.  I have deleted my comment, and please accept my apologies.


vildemose

He looks like a 'natural

by vildemose on

He looks like a 'natural born killer'; that is one of the pre-requisites to be a Basiji in the first place. Am I right, Abarmard??? No reply needed.


Abarmard

Onlyiran

by Abarmard on

Sorry for the confusion, it was a sarcastic statement.


shushtari

GHEEYAFEROOO!!!!!!!!!

by shushtari on

look at this freak.....what an embarrassment!

compare this to the imperial guards before the revolution, what a shame!

i bet this guy used to serve tea at a school somewhere before the mullahs promoted him! 


Onlyiran

Delete

by Onlyiran on

Delete


Abarmard

He looks (Mohammad Reza Naghdi)

by Abarmard on

Intelligent, smart and kind. Of course looks are not everything and we shouldn't be judging the book by its cover.


Emil

A criminal criticizing other criminals...

by Emil on

This guy (Naghdi) looks like an Akhond who has taken his turban and aba off and put on a military uniform...getting ready to kill... 

Mohsen Sazegara a criminal criticizing other criminals....way to go...