Oil, sanctions, and prospects for future

Al Jazeera interviews NAIC's Director of Research Reza Marashi

02-Jul-2012
Share/Save/Bookmark

Recently by NIACCommentsDate
Unblock Relief for Earthquake Victims
50
Aug 12, 2012
Upcoming Netanyahu, Obama Meeting
6
Mar 04, 2012
U.S. Politicians Supporting Mojahedin
26
Jul 13, 2011
more from NIAC
 
iraj khan

When NAIC's Director of Research Reza Marashi Speaks

by iraj khan on

Aljazeera audience listens

CNN listens

BBC listens, everybody listens. 

But why, why, why?

Because he's informed, compassionate and tells it as it is.

He is a true son of the Iranian nation. 

Sanctions are collective punishment that is endangering Iranian people's livelihood.

Thanks for posting his interview here.


vildemose

marashi yek kam yad begir ke analysis yani chi...

by vildemose on

 

 

هیچ رژیمی با بمباران هوائی سقوط نمی کند.

Zendanian

اوضاع سیاسی ایران، گفتگو با صلاح مازوجی: کشمکش بر سر برنامه هسته ای ایران (۲)

//komalah.org/farsi/soxan/7125.html

جمهوری اسلامی در دراز مدت بدل شدن به یک قدرت برتر منطقه ای را کلید اصلی حل بحران اقتصادی سرمایه داری ایران و تأمین هژمونی بر بخش های مختلف بورژوازی ایران می داند. این رژیم رمز دستیابی به این اهداف را در تبدیل شدن به یک قدرت اتمی می بیند.

اما تلاش رژیم برای دستیابی به این اهداف خط قرمز هایی هم دارد. اگر چه حملات محدود نظامی و بمباران تأسیسات هسته ای و یا مراکز نظامی رژیم محتمل است. اما سران رژیم این نوع عملیات ها را خطری برای بقاء خود نمی دانند. آنها می دانند هیچ رژیمی با بمباران هوائی سقوط نمی کند. در عراق هم تا زمانی که تانک های آمریکائی وارد خیابان های بغداد نشدند رژیم صدام سقوط نکرد. اما بنا به دلایل عینی و قابل فهم آمریکا نقشه لشکرکشی به ایران و برپایی یک جنگ تمام عیار را ندارد. در شرایطی که آمریکا به دلیل افول قدرت اقتصادی و کسر بودجه ای بیش از یک تریلیون و 500 میلیارد دلار مجبور است نیروهایش را قبل از موعد از افغانستان عقب بکشد و برای تأمین هزینه انتقال پایگاه تفنگداران دریایی اش از جزیره "اوکیناوا" در جنوب ژاپن، دولت این کشور را سرکیسه کند، توان تأمین بودجه یک جنگ به مراتب پر هزینه تر در ایران را ندارد. در شرایط کنونی سیاست آمریکا سرنگونی جمهوری اسلامی نیست و نقشه ای برای جایگزینی آن ندارد. آمریکا تنها زمانی به پای برنامه ریزی برای جایگزینی رژیم می رود که سرنگونی آن زیر ضرب اعتراضات توده ای به یک امر بی بازگشت تبدیل شود. نشست و برخاست مأموران درجه چندم وزارت خارجه آمریکا با سران برخی از احزاب و نیروهای اپوزیسیون بورژوایی ایران و چراغ سبز نشان دادن به "پروژه های آلترناتیوسازی آنان" فعلا در چهار چوب سیاست تیم خاورمیانه ای وزارت خارجه آمریکا برای فشارسیاسی و دیپلماتیک به جمهوری اسلامی قابل توضیح است. آمریکا ماندگاری رژیم جمهوری اسلامی پر و بال قیچی شده را بر واگذاری ایران به روند رویدادها و آینده ای نامعلوم ترجیح می دهد.



 

 

All Oppression Creates a State of War--Simone De Beauvoir


Faramarz

NIAC's Good Cop / Bad Cop!

by Faramarz on

 

 

While Trita is coaching the Regime on how to enrich to 95% for future nuclear submarines, finish constructing the underground bunkers at Fordo and threaten the international shipping lanes in the Strait of Hormuz to drive up the price of oil, this dude is gently talking about the un-intended consequences of sanctions!

But as always, the Intern is the voice of reason at NIAC!