Iran bans daily critical of Ahmadinejad

TEHRAN (Reuters) - An Iranian newspaper has been banned after carrying articles critical of President Mahmoud Ahmadinejad's economic policies, the state Press TV satellite station said on its website.

A government media body revoked the license of Tehran Emrooz on Saturday, Press TV said.

It said the newspaper was launched 18 months ago and was seen as being close to Tehran Mayor Mohammed Baqer Qalibaf, a conservative who analysts say is a potential rival of Ahmadinejad in next year's presidential election.

recommended by News Goffer