فرار دو محکوم به اعدام هنگام اجرای حکم و دستگیری دوباره آنها
BBC Persian
22-Dec-2009 (3 comments)

دو محکوم به اعدام در شهر سیرجان که توسط اعضای خانواده شان به هنگام اجرای حکم فراری داده شدند، پس از چند ساعت دستگیر شده بودند.

صبح روز سه شنبه، اول دی (22 دسامبر) این دو مرد که به جرم سرقت مسلحانه محکوم به مرگ بودند، در ملا عام به دار آویخته شدند.

به
گفته رادیوی جمهوری اسلامی، عده زیادی از خانواده این دو نفر که در محل اعدام حضور داشتند، با به هم ریختن فضا و پرتاب سنگ به ماموران انتظامی محکومان را از بالای دار پائین کشیدند و فراری دادند.

آقای خالقی، مسئول روابط عمومی دادگستری استان کرمان در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجويان ايران، ایسنا گفت که نيروی انتظامی و عوامل دادگستری ضمن دستگيری دو اعدامی فراری، چهار همدست آنان را نيز بازداشت کردند.

او گفت: با دستور رياست دادگستری استان کرمان و بر اساس قانون حکم اعدام، اين دو متهم عصر امروز (سه شنبه) برای بار دوم اعدام می‌شوند.

اما یک شاهد عینی که در محل اعدام... >>>

recommended by Shifteh Ansari

Share/Save/Bookmark

 
Shifteh Ansari

سیرجان قیامت است // نیروی انتظامی مردم را به خاک و خون کشید.

Shifteh Ansari


//greensirjan.blogspot.com/2009/12/blog-post....

 

مراسم اعدام مجرمانی که امروز صبح در حین مراسم اعدام فرار کرده بودند در سیرجان در حال اجرا است. مردم پس از ورود نیروی انتظامی و کامیون حمل مجرمین به کامیون و پلیس حمله کردند. حداقل 20 گروه ضد شورش از کرمان به سیرجان فرستاده شده است. از شمار مجروحین و بازداشت شدگان خبری در دست نیست. اطلاعات تکمیلی به زودی منتشر شده است.

 


Shifteh Ansari

آخرین خبر از سیرجان : 8 کشته،11 زخمی اعزامی به کرمان،حدود 20 زخم

Shifteh Ansari


//greensirjan.blogspot.com/

طبق آخرین اخبار تعداد کشته ها از 5 به 8 افزایش یافت.در میان کشته شده ها یک کودک بوده که یک گلوله به گلوی وی خورده بود.یک زن هم در میان کشته شده ها بود.نیروهای ضد شورش و نیروهای کمکی از کرمان به سمت سیرجان سرازیر شده اند.به تمام نیروها وضعیت آماده باش اعلام شده است.11 زخمی را با هلیکوپتر به کرمان انتقال داده اند.

 


Shifteh Ansari

کشته و ده هازخمی در درگیری امروزسیرجان/ مراسم اعدام در ملاء عام

Shifteh Ansari


صبح امروز در سيرجان در حالي که قرار بود حکم دو محکوم به اعدام در ملاء عام اجرا شود بستگان آنان با تجمع و متشنج کردن فضا و فحاشي هنگام اجراي حکم، محل را سنگباران کردند. ماموران انتظامي هم با شليک تير هوايي و گاز اشک اور قصد متفرق کردن تجمع کنندگان را داشتند که بستگان اين دو اعدامي از اين فرصت استفاده کردند و آنان را ربودند.

دو اعدامي ربوده شده در سيرجان، ظهر امروز در حال خروج از سیرجان در روستای اکبر آباد، زنده دستگير شدند. مدير روابط عمومي دادگستري کل استان کرمان اعلام کرد: اين دو اعدامي که صبح امروز هنگام اجراي حکم در ملاء عام بوسيله بستگانشان ربوده شده بودند، حدود ساعت 12 ظهر دريکي از روستاها ي اطراف سيرجان زنده دستگير شدند. به گفته آقاي خالقي بنا بر حکم استانی مراسم اعدام دستگير شدگان عصر امروز در ملاء عام در سیرجان اجرا شد.
همزمان با اعلام خبر دستگیری دو اعدامی ربوده شده و انتشار خبری نسبت به احتمال اجرای حکم اعدام در محل قبلی، جمع کثیری از مردم سیرجان در محل حضور یافتند. به دنبال حضور مردم در محل اعدام (بهشت زهرای سیرجان)؛ نیروهای ویژه دادکستری و همچنین نیروی ضد شورش استان از شهر کرمان عازم سیرجان شدند.
به گفته شاهدان عینی همزمان با ورود کامیون حمل دو اعدامی و ورود دادستان و فرمانده نیروی انتظامی سیرجان مردم به خودروی آنها و همچنین کامیون حمله کرده و مسئولین شهرستان و مامورین نیروی انظامی را مورد ضرب و شتم قرار دادند. همزمان با این حرکت، نیروی انتظامی و گارد ضد شورش اقدام به پرتاب گاز اشک آور به سوی مردم کردند که موجب درگیری فیزیکی و خشن میان مردم شد. به دنبال این درگیری ها مامورین نیروی انتظامی اقدام به شلیک تیر هوایی و سپس شلیک مستقیم به سوی مردم کردند.
به گقته منابع آگاه از سیرجان در این درگیری ها ده ها تن زخمی و 5 نفر کشته شده اند.
بنا بر گزارش شاهدان عینی تعدادی از خودروهای نیروی انتظامی توسط مردم به آتش کشیده شد.
همچنین به گزارش مردم هم اکنون در سیرجان وضعیت قرمز اعلام شده است و بیمارستانهای شهر مملو از مجروحین و کشته شدگان است.
بر اساس گزارش های رسیده دادستان و فرمانده نیروی انتظامی سیرجان از محل اعدام فرار نموده و به محل نا معلومی منتقل شده اند.

 

//www.shabakeh.de/archives/individual/002059....