حجت الاسلام حسنی به عنوان يکی از مفاخر ثبت ملی می‌شود
Aftab News / Aftab contributor
27-Feb-2010 (3 comments)

 

حجت الاسلام حسني به عنوان يکي از مشاهير و مفاخر کشور ثبت ملي مي‌شود. آفتاب -سرویس فرهنگ و اندیشه: حجت‌الاسلام حسنی به عنوان یکی از مشاهیر و مفاخر کشور ثبت ملی می‌شود.

روابط عمومی میراث فرهنگی آذربایجان غربی اعلام کرد که در دیدار سرپرست، معاونان، مسئولین و مدیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با حجت الاسلام غلامرضا حسنی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه دیدار کردند.

در این دیدار اسدالله علیزاده باراندوزی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به راه‌اندازی موزه ملی مشاهیر و مفاخر کشور اعلام کرد که در صورت موافقت امام جمعه ارومیه نام وی به عنوان میراث زنده آذربایجان به همراه اسناد و تصاویری از سوابق علمی و مبارزاتی برای ثبت در این موزه ارسال شود.

کد مطلب : 95367

 

 

>>>
MM

ode de joy

by MM on

For years, we have laughed and cried at Hasani’s antics, thinking that he belongs in a comedy club instead of a Mullah pulpit.  Now, he has a chance to join the ranks of Sattar Khan and Babak Khorramdin as national treasures from Azerbaijan. 

As I said; ode de joy.


Share/Save/Bookmark

 
MM

2nd source confirms nomination of Hassani & reasons for it

by MM on

دلایل اعلام حجت‌الاسلام حسنی به عنوان میراث فرهنگی   او مي‌گويد: حسني در وقايع اوايل انقلاب و حادثه‌اي كه در استان اروميه توسط عوامل بيگانه و گروه‌هايي مانند حزب دموكرات و كومله برنامه‌ريزي كرده بودند نقش اساسي داشت. //www.asriran.com/fa/pages/?cid=102737           
مهر: مديركل سازمان ميراث فرهنگي استان آذربايجان‌غربي مي‌گويد: اين استان پرونده ثبت معنوي حجت‌الاسلام غلامرضا حسني امام جمعه اروميه را براي ثبت در ليست آثار معنوي كشور به سازمان ميراث فرهنگي فرستاده است.

او مي‌گويد اين پرونده توسط سازمان ميراث فرهنگي كشور در حال پيگيري است و اميدوار هستيم كه تا پايان سال حجت‌الاسلام حسني به عنوان يكي از ميراث فرهنگي كشور به ثبت برسد.

اسدالله عليزاده در رابطه با علت اينكه اين سازمان لازم مي‌داند كه حجت‌الاسلام والمسلمين حسني را در ليست آثار معنوي ثبت كند، گفت: مسجد اعظم اروميه در 23 آذر سال 57 توسط عوامل رژيم طاغوت به توپ بسته شد و در آن زمان حسني به عنوان فرمانده مبارزين و مخالفين رژيم و رهبر گروه انقلابي كه عليه رژيم جنگ مسلحانه انجام مي‌داد از پيشروي ارتش وقت به سمت مسجد اعظم كه محل تجمع انقلابيون بوده جلوگيري كرد و اين حادثه مهمي است كه ميراث فرهنگي بر اساس آن خود را موظف مي‌داند نام اين روحاني برجسته را در فهرست آثار معنوي ثبت كند.

مديركل سازمان ميراث فرهنگي استان آذربايجان‌غربي ادامه مي‌دهد: حسني به عنوان چهره مجتهد و انقلابي داراي ارزش و اهميت فراواني است امامهم‌ترين عاملي كه باعث شده اين سازمان تلاش كند او را در ليست آثار معنوي كشور ثبت كند اين است كه او اولين روحاني است كه مبارزه مسلحانه عليه رژيم طاغوت را آغاز كرده است.

او مي‌گويد: حسني در وقايع اوايل انقلاب و حادثه‌اي كه در استان اروميه توسط عوامل بيگانه و گروه‌هايي مانند حزب دموكرات و كومله برنامه‌ريزي كرده بودند نقش اساسي داشت.

عليزاده تصريح كرد: حسني در قائله نقده نقش اول و كليدي را بازي كرد و در بيرون كردن عوامل بيگانه از اين منطقه تلاش فراواني داشت. او عنصر كليدي در پاكسازي بيگانگان در منطقه نقده بوده و در اين حادثه محوريت داشته است.

 

MM

The immortal Mullah Hassani

by MM on

An audio attributed to Mullah Hassani

Mullah Hassani is already immortalized in YouTube as there are plenty of imitations of him out there.