راست‌ها، چپ‌ها؛ خوبی‌ها و بدی‌های هرکدام
Iran e Emrooz / ناصر کاخساز
27-Jun-2010 (8 comments)

راست‌ها محافظه‌کارند؛ سخنگویان سرمایه‌داری‌اند؛ بازار کار را رشد می‌دهند؛ طرفدار امنیت اقتصادی و اجتماعی‌اند؛ تنها زیر فشار به برنامه‌ی عدالت اجتماعی تن می‌دهند؛ مخالف تعمیق دموکراسی هستند و هرجا دستشان برسد آن را قیچی می‌کنند؛ پراگماتیست‌اند، و بسیار بیشتر از چپ‌ها به منافع شخصی خود وابسته‌اند؛ طرفدار تمامیت ارضی‌اند؛ پختگی سیاسی دارند؛ برنامه‌ی سیاسی و اقتصادی روشنی دارند؛ دچار تغییر و تحول اساسی نمی‌شوند و به همین سبب در انتخابات آزاد سنتا از اعتماد مردم برخوردارند.

چپ‌ها صمیمی و روراست‌ و با شهامت و شجاع‌اند؛ ساده و عاطفی و عدالت‌خواه‌اند؛ طرفدار طبقات محروم‌اند و برای آن‌ها رفاه می‌خواهند؛ معتقدند که آزادی فردی، اگر از حد معینی بیشتر باشد، به سود سرمایه‌داران تمام می‌شود؛ بدبین و اخمو و شتابزده و اهل شعارند؛ و دائم در معرض تغییرات نظری هستند و به همین سبب جهان به آن‌ها بی‌اعتماد است و... >>>

recommended by No Fear

Share/Save/Bookmark

 
comrade

حجتیه فرقه نیست. انجمن است. به کوری چشم آخوند

comrade


 

 

موضوع نفوذ حجتیه در تمامی ارگانها، از جمله شورای نگهبان امریست که
بر عام و خاص واضح است. تقّیه میفرمایید، استاد.

Never late to learn....//davidharvey.org/reading-capital/


No Fear

کامراد

No Fear


اگر احمدی نژاد عضو فرقیه حجتیه هست، چطور میشود که شورای نگهبان که در تمامه حوزه های علمیه نفوذ دارد ، از این مساله خبر ندارد؟ با وجود این ، صلاحیت احمدی نژاد را برای انتخابات تایید میکند. این برای شما عجیب نیست؟ شما که نه سر پیاز هستید و نه تهش ، از کجا میدانید کی عضو این فرقه است؟ تز فکری انجمن حجتیه ، باطل بودن هر پرچمی (حکومتی) قبل از ظهور حضرت مهدی و جدا بودن دین از سیاست است. فکر میکنید چرا پایه گذاران جمهوری اسلامی از حجتیه وحشت دارند؟ و این ترس را در مردم به وجود می آورند ؟  این هم مثل همان حرف های است که میگفتند وقتی احمدی نژاد ریس جمهور بشود ، خیابانهای ایران را زنونه و مردونه جدا میکند !!  در عمل میبینیم که لایحه حجاب و منکرات به مدت ۶ سال به دست همین احمدی نژاد عقب افتاد و به مجلس ارسال نشد تا اینکه همین مجلسه اصلاح طلب ( که همین اواخر میخواست دو دستی دانشگاه آزاد را تحویل رفسنجانی ، موسوی ، جاسپی ، اردبیلی و ...بدهد )  باید هی از بی بند و باری در جامعه بگوید و دولت را بکوبد که چرا لایحه را ارسال نمیکند !  آیا به این نکته ها توجه کرده ید ؟  یا اینکه ترجیح دادید دنباله ساده ترین جواب ها باشید؟

comrade

انجمن حجتیه و سپاه

comrade


 

 

عدم وجود سیستم کارامد اداری ربطی‌ به آیفون و اشراف زادگی و این
صحبت‌ها ندارد. احمدی نژاد بر اساس بینش "حجتیه" در صدد گسترش فرهنگ خرافی
مهدویت است . این سفر‌ها هم مثل سفر‌های پاپ قبلی‌ (ژان پال دوم) در جهت
(به خیال خودش) تعمیم آن باصطلاح دیدگاه است. اقتصاد متکی‌ به نفتی‌ که در
بست در اختیار سپاه قرار گرفته، جایی‌ برای بهبود وضع روستایی و شهری باقی‌
نمیگذارد.

 

Never late to learn....//davidharvey.org/reading-capital/


No Fear

کامراد

No Fear


متاسفانه کمبود ساختارهای زیربنایی ، به روستایی ایران این امکان را نمیدهد که به وسلیه iphone با دولت تماس برقرار کرده و درده خود را بگویند ! چه نیکوست که ریسه دولت خود به مناطق محروم میرود و از نزدیک مشکلات مردم را میبیند . شاید شما ندانید ، ولی این دولت راست گرا بیشترین زحمات را برای قشره محروم و روستایی کشیده ، حتا بیشتر از دولتهای چپ گرای قبلی که ادعای طرفداری از محرومان را دارند ! اگر قرار باشد که دولت فعلی با دول خارجی در اروپا مقایسه شود ، کمبود ها و کاستیهای زیادی داریم که آنها را قبول دارم ، ولی نکته مهم این است که در عین اینکه در حال توسعه ساختارهای زیربنایی هستیم ، به فکر تمام اقشار مردم ایران هم باشیم. از شما بعید است که پرچمه کمونیستهای قدیم را به دوش میکشی ، ولی از این دولت که بیشترین خدمات را برای آنهایی که شما سنگشان را به سینه میزنی ، انتقاد میکنی. شاید اگر احمدی نژاد از طایفه اشراف زادگان و آقا زادگان سنتی سابق بود ، بیشتر مقبول پسند شما واقع میشد!

comrade

مطالبات و درخواستها

comrade


 

 

اگر تمام آن مطالبات از قوه مجریه است، که دیگر نور علی‌ نور است.
فقدان سیستم اداری کارآمد، از مشخصات بارز حکومت شاه بود که همچنان امور
روزمره مردم را در اقصی نقاط این مملکت مختل نگه داشته است. بعد از سی‌
سال، مردم مستاصل  یا باید به چاه خرافات و ریا متوسل شوند، یا باید خودشان
را بیندازند جلوی اتومبیل رئیس جمهور که خود، یادآور صحنه‌های منزجر کننده
"تقدیم عریضه" قبل از انقلاب است. چرا؟ چون کانال دمکراتیک و منضبطی بین
مردم و دولت نیست.

Never late to learn....//davidharvey.org/reading-capital/


No Fear

کامراد

No Fear


مطالبات و درخواستهای یک روستایی یا یک شهرستانی از دولت ، چه ربطی به قوه قضاییه یا سایر قوا دارد ؟

comrade

Jamkaran post office VS Mahmoud's Fake-Ex

by comrade on

 

 

 

حال اگر کسی‌ بگوید:" لزوم نامه نویسی جهت دادخواهی، نشان از گسستگی
امور دارد، حاکی‌ از نقصان کارآمدی دستگاه قضایی، و
دخالت چه بسا خیر
خواهانه رئیس جمهور در قوای دیگر است." ،
گوینده چپ انگاشته خواهد شد یا
راست؟

Never late to learn....//davidharvey.org/reading-capital/


No Fear

راست گرایی مخالف آرمان دموکراسی نیست

No Fear


با بیشتر بخش‌های برداشت‌ِ ایشان ار چپ و راست سیاسی موافقم. اما این را نمی‌فهمم که ایشان بر اساس چه شواهدی معتقدند «راست مخالف تعمیق دموکراسی»ست؟! چون هرجاهم که دموکراسی فرارسیده؛ در نتیجه‌ی «اقدامات و خواستِ راستِ سیاسی» بوده است نه چپ سیاسی!... و ایشان حتا در «یک مورد» نمی‌تواند به کشوری اشاره کند که چپ (به معنای کلاسیکِ آن) به‌قدرت رسیده و سپس به مردم آزادی داده است. کوبا مثلاً؟! کره‌شمالی مثلاً؟! شوروی مثلاً؟! رومانی مثلاً؟! چین مثلاً؟!... واقعاً کجا؟!

«چپ» هرچه هم که بکوشد؛ نمی‌تواند مورد نقضی برای این سخن مشهور یک ژنرال آمریکایی ارائه کند که زمانی گفته بود: «هرآنچه یک چپ آرزو می‌کند؛ سرانجام یک راست آن را برآورده می‌سازد».

کمااینکه در همین یک‌سال گذشته؛ رئیس‌جمهور برگزیده (که در «راست بودن»اش تردیدی نیست اما خودِ اصولگرایان در اصولگرابودنش به‌شدت تردید دارند!) آرزوهایی را برآورده است که «ما مردمانِ ستمدیده»، حتا در خواب شب‌مان هم نمی‌دیدیم!

لطفاً از من نخواهید آنها را بربشمرم. فقط به همین اکتفا کنید که: اگر شخصی در سوم تیر به ریاست‌جمهوری می‌رسید که «برآمده‌ای از دل ملوک‌الطوایفی» و «متعهد به مناسباتِ الیگارشیک» بود؛ آیا یکایکِ همه‌ی آن نهادهایی که در تمام بیست‌و شش سال نخست، در جهتِ «تقویتِ ملوک‌الطوایفی» عمل می‌کردند و خونِ مردمان را در شیشه کرده بودند، می‌توانستند چون رشته‌ای بر گردنِ الیگارشی عمل کنند؟!

 بگذارید فقط به یک نمونه اشاره داشته باشم و بس. و آن این‌که:
حتا تا یکی‌دوسالی پس از سوم تیر 84؛ سالانه «میلیون‌ها نامه» به چاه جمکران انداخته می‌شد و مردمان منتظر بودند تا حوائج و مشکلات‌شان بدین طریق به گوش امام معصوم برسد و مرتفع گردد. حتا این مسئله به محلی برای سوء‌استفاده از اعتقاداتِ مردمان و کسب‌وکار عده‌ای تبدیل شده بود که به نویسندگانِ چنان نامه‌هایی می‌گفتند: «این قبول نیست که از دفترتان یک برگه بکنید و رویش نامه‌ای بنویسید و به چاه بیندازید! باید کاغذِ مخصوص داشته باشید. آن ‌جا را می‌بینید؟!... آهان! همان!... کاغذِ مخصوص دارد»!

اما احمدی‌نژاد با راه‌اندازی جریانِ «دریافت نامه‌های مردمی توسط رئیس‌جمهور در حین سخنرانی‌هایش» (و پرداختِ حتا مبالغی جزئی در حدِ سی تا پنجاه هزارتومان و گاه بیشتر به نویسندگانِ چنان نامه‌هایی) مسیر مطالباتِ آن گروه از مردمان را به نقطه‌ای هدایت کرد که منطق حکم می‌کند. به‌جایی: «قابل بازخواست، قابل پیگیری». به جایی «در روی زمین».

حال؛ اکنون بروید و بررسی کنید که، چه میزان نامه به چاهِ جمکران انداخته می‌شود و آن را با هنگامی مقایسه کنید که «الیگارشی» حکومت می‌کرد! (بله. این‌را می‌دانم. می‌گویند در همان ابتدا؛ خودش و وزرایش، نخستین پیمان‌نامه را نوشتند و به آن چاه انداختند!).

هر مسئله‌ای «راه‌حل مخصوص‌به‌خود»اش را دارد. تیزهوشی و مردم‌دوستی این آهنگرزاده‌ی سمنانی؛ انصافاً در میانِ حاکمانِ سه‌دهه‌ی گذشته، کم‌نظیر است. آن‌چنان‌که در پنج‌سال اخیر؛ تقریباً همه‌ی «ابزارهای الیگارشی» را «علیهِ خودِ آن» به‌کار انداخته و «اشراف‌سالارانِ مذهبی تبارگرا» را در پیچ‌و‌خم‌هایی گرفتار ساخته است که خود آنها را تعبیه کرده بودند تا به «ملوک‌الطوایفی غیرمنصفانه‌ی خود» جنبه‌ای «قدسی و الهی و آسمانی» بدهند.