CARMEN FANTASIE piano solo

ahang1001
by ahang1001
21-May-2011
 

Carmen by Georges Bizet
Variation by Francois Borne ( oreginally for flute and piano)
arranged and played "piano solo" by SHIRIN

Share/Save/Bookmark

Recently by ahang1001CommentsDate
TRES PALABRAS , "tree words"
-
Dec 03, 2012
I wish you love
-
Dec 02, 2012
careless whisper, piano version
-
Dec 01, 2012
more from ahang1001
 
ahang1001

آناهید عزیز

ahang1001


ممنونم خانم خوبم

شیرین 


 


Anahid Hojjati

Thanks Ahang jan, this was very nice.

by Anahid Hojjati on

One of your best. Truly enjoyable.


Red Wine

...

by Red Wine on

خواب را سالهاست که به کلاغان خبر کش سپردیم و من هم صبحگاه مسافرم و عازم مادرید !

متأسفانه بسیاری از دوستان ایرانی کم لطفی‌ میکنند و مطالبی‌ اظهار میکنند که به دور از علم موسیقی‌ است و ناشی‌ از نداشتن احساسات هنری و ندانستن تاریخ ادبی‌ !

اپرا را دورگردان ایتالیائی و عاشقان اسپانیولی ساخته اند تا دوران سخت آن سالها را با اندکی‌ خوشی به دور هم بگذرانند اما زمانیکه شاهان فرانسوی و امپراطوران اسپانیولی این سبک را شناختند،آن را منحصر به دربار کرده و از آن مردمی بودن این هنر سو استفاده کردند.

همین جریان باعث شد که شیوه این سبک تغییر کند و بیشتر حماسی-عشقی‌ شود،این جریان ذوق و شوق بسیاری از اپرا نویسان را از بین برد و قطعاتی فراوان در بطن تولدشان نابود ! اگر به خاطر زحمت چند خواننده نویسنده گمنام نبود..همین آثار زیبا را هم حال نداشتیم.

بنده گفتم که عاشق درام‌های قرون ۱۷ و ۱۸ هستم و نه اپراهای آن ! منظور بر چه است ؟ منظور به این است که در این سالها حوادثی بسیار تلخ در اروپا گریبانگیر مردمان گشت و خود باعث ایجاد درامهایی که شد بسیار آموزنده هستند و از لحاظ هنری بی‌ همتا !

اپرای روسی را گوش دهید،زود نامید نشوید،اندکی‌ وقت بگذارید،به نت‌های به کار رفته و گامهای عمیق دردناک آن توجه بفرمایید،اگر گوش شما احساس غریبی کرد..زود دست نکشید..توسکا را به روسی گوش دهید،زبان روسی افعالی دارد که در موسیقی‌ کلاسیک خوب به مانند قفل و کلید عمل میکنند.

و درام هنوز ادامه دارد . . .

 


ahang1001

شراب سرخ عزیز

ahang1001


این وقت شب....امیدوارم گرفتار بی خوابی نشوید

فردا صبح در پالرمو هستم...میرم یخورده تو شهر پرسه بزنم

از اپرای روسی نوشتید...و همچنین اپرا های قرن ۱۷ و ۱۸ مثلا هندل؟

جای دیگر برای دوست دیگری نوشتم که اپرایی که در آن خون بپا نشود...برای دوستداران اپرا چندان دلپذیر نیست...بگذریم

اجرای این قطعه فانتازی کارمن که یازده دقیقه طول میکشد...نفس گیر است

خوشحالم که خوشتان آمد....شما هم شب آسوده و یکشنبه دلپذیری داشته باشید 

 


Red Wine

...

by Red Wine on

سالها طول کشید تا به تمام سالنهای اپرای اروپایی سر بزنم و تک به تک خوانندگان و نوازندگان آن را بشناسم ...شاهد هیجان این انقلابات هنری باشم،اعتراف می‌کنم که در تعدادی از داستانها شک داشته و موافق سنتیمنتالیسم نبوده‌ام اما همچنان از صدای اصوات موسیقی‌ اپرا دلم به لرزش افتاده و دستانم میلرزد،شاید برایتان جالب باشد که بگویم شباهتی بسیار بین این سبک موسیقی‌ و آن موسیقی‌ اصیل ایرانی را که در کودکی فرا گرفتم میبینم...

چند سالیست که به اپرای روس نیز رو آورده ام،جذاب است،اندکی‌ تاریک و اما عمیقا درام است و من عاشق درام های قرون ۱۷ و ۱۸ که نهایتأ بی‌ پایان هستند و آرام بخش شبهای زمستانی.

آخر بهار نزدیک است،فصل اپرا رو به پایان است و بعد از کان باید به مادرید رفت،میلان و سپس به پاریس تا به جشن تولد اپرای کارمن پاسخ مثبت داد... این موسیقی‌ را دوست دارم.

یکشنبه خوبی‌ را برایتان آرزو می‌کنم.