کارپردازان انگلیس در ایران - قسمت هفدهم


Share/Save/Bookmark

All-Iranians
by All-Iranians
02-Apr-2012
 

 

 

در قسمت های گذشته مطالبی در مورد سیدضیا الدین طباطبایی، برادران رشیدیان ، برادران جی  ، حسین فردوست ، بهرام شاهرخ ، نواب صفوی ، جمال امامی ، جعفر شریف ‌امامی ، حسنعلی منصور ، امیر عباس هویدا ، سيد حسن تقي ‌زاده ، برادران انتظام  ، مصطفی فاتح ، شیخ عبدالکریم حائری یزدی  ، محمد خلیل جواهری ، ابراهیم حکیمی ، علی اردشیر لاریجانی ، علی شریعتی و محمدجواد لاریجانی عرضه شد. در این قسمت به معرفی عطاالله مهاجرانی می پردازیم:

٢٢ - عطاء الله مهاجرانی

عطاء الله مهاجرانی در مرداد ۱۳۳۳ در روستای مهاجران از توابع شازند اراک دراستان مرکزی متولد شد. تحصیلات عالی خود را در رشته تاریخ در دانشگاه‌های اصفهان (کارشناسی) شیراز (کارشناسی ارشد) و تهران (دکترا) پی گرفت همسر او جمیله کدیور و برادر زنش محسن کدیور است. او در نخستین دوره مجلس بعد از انقلاب بهمن ۱۳۵۷ نماینده مردم شیراز در مجلس بود. اوهمچنین معاون رئیس جمهور در دولت هاشمی رفسنجانی و وزیر فرهنگ و ارشاد دولت محمد خاتمی بود. وی روابط نزدیکی با غلامحسین کرباسچی شهردار سابق تهران دارد.
عطاالله مهاجرانی مدعی است, در قبل از تصدی وزرات ارشاد دولت اصلاحات بارها مطالبی علیه سلمان رشدی نوشته است,در کارنامه  تصدی وزارت ارشاد اسلامی ایشان ترویج فرهنگ ضد اسلامی غرب بیش از همه به چشم میخورد. او که بارها نوشتن مطلب علیه سلمان رشدی را از تریبون های مختلف متذکر می شود حال پس از سالها نقش بازی کردن به دامان انگلیس یعنی کشوری پناهنده شده است که سلمان رشدی در آنجا سکنی گزیده است. وی در دوران تصدی وزارت فرهنگ کوشید با چاپ نشریات زنجیره ای تحت نظر "حلقه ی کیان" جامعه را به سمتی سوق دهد که دیگران (یعنی انگلیسیها ) می خواستند. راون پاول در سنای امریکا اینگونه در مورد حلقه ی کیا ن سخن می گوید:
افرادی که طی سالهای گذشته با نام گروه کیان در ایران فعالیت داشتند  و همچنین گروه های دیگر توانستند ثمرات بیشماری را برای جامعه امریکا به ارمغن آورند,اگر ما بتوانیم به ایجاد چنین گروه هایی به تعداد زیاد در ایران کمک کنیم بدون شک موفقیت روزافزونی را خواهیم داشت,شاه کلید براندازی نظام ایران افرادی همچون گروه کیان هستند.
در دوران تصدی وزارت ایشان آن زمان علاوه بر پیشبرد اهداف مورد تایید اجانب در صحنه سیاسی, توهین به اسلام و رواج بی بندوباری و ابتذال نیز در دستور کار قرار گرفته بود به گونه ای که در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ,کتابهایی با کاریکاتورهای مستهجن از امام(ره)  پخش شد علاوه بر این کتابهایی در دفاع از سلمان رشدی در این نمایشگاه به فروش رفت.روند توهین به امام , اسلام , پیامبر(ص) و انقلاب آنقدر علنی شده بود که در یکی از همین روزنامه های زنجیره ای مطلبی با تیتر"چیپس با ماست و موسیر حلال است یا حرام" به چاپ رسید.
سعید حجاریان در کتاب خاطرات خود می نویسد: هدف ایشان از چاپ روزنامه صبح امروز روزنامه نگاری نیست بلکه هدف از روزنامه نگاری,مبارزه سیاسی و کسب قدرت سیاسی است . در مقاله ای در روزنامه صبح امروز ایشان اینطور از اکبر گنجی شخصی که مستقیما" مهدویت و ائمه اطهار را رد می کند می نویسد: "اگر اکبر گنجی را از روزنامه های مستقل بگیریم آنها دچار ضعف بزرگی خواهند شد,به دقت که می نگرم گنجی برای این انقلاب بیش از دیگر انقلابیون ثمر دارد". همچنین او در مقاله ای دیگر در مقام وزیر ارشاد از عبدالکریم سروش شخصی که قرآن مجید و وحی را رد می کند گفت: "سروش ایدئولوگ دوم خرداد است". در مقاله ای دیگر عطاالله مهاجرانی در خصوص محسن سازگارا جاسوس سیا و سرویس اطلاعاتی انگلستان می نویسد:
"سازگارا با حمایت های مالی نقش پدر معنوی روزنامه دوران ما را ایفا میکند ما باید قدر شناس او باشیم"
وی حضوری فعال در رسانه بی بی سی(شبکه دولتی انگلستان) دارد,رسانه ای که بارها به نفع سلمان رشدی اقدام به تهیه و پخش برنامه نموده است.
"عطاالله مهاجرانی در بنیاد صهیونیستی "انستیتو واشنگتن" به عنوان پژوهشکر قلم می زند جایی  که به اذعان خود امریکایی ها یکی از صهیونیستی ترین بنیادها در امریکا است. وی در جلسه ای که بنیاد انستیتو واشنگتن  آن را سازمان دهی کرده بود شرکت می کند,جایی که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی می گوید:"جامعه بین المللی باید با مسلمانان مقابله کند".در ادامه سخنان عطاالله مهاجرانی در این جلسه, ایشان به بیان نکاتی ظریف می پردازد که گویی ایشان صهیونیست است تا یک ایرانی با غیرت. "اگر نهضت ملی ایران در سال ٥٣ با کودتا شکست نمی خورد نیازی هم به انقلاب اسلامی سال ٧٩ نبود". در پاسخ به سوال مشروعیت رژیم صهیونیستی وی اینطور نظر مثبت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را به خود جلب می کند: این سوال خیلی خیلی سختی هست بگذارید بعدا به آن پاسخ بگویم!!!
در مورد هولوکاست نیز وی اینطور خوش خدمتی خود را ادامه می دهد:اگر حتی یک یهودی هم کشته شده باشد یک فاجعه جهانی رخ داده است. در سوال دیگری با مضمون حمله به ایران وی می گوید:امریکا در مورد مسائل ایران و برخورد با ایران بایستی از قدرت هم استفاده کند. در پایان نیز نظرات عطاالله مهاجرانی موجب خوشحالی میهمانان صهیونیستی و کف زدن های مداوم آنان می شود .
عطاالله مهاجرانی مردی بود که با اسلام و قانون کار خود را شروع کرد به اصلاحات رسید و همنوا با صهیونیست ها به کار خود پایان داد
//www.ma-hastim.com/tabid/69/View/422/id/117/Default.aspx

عطاالله مهاجرانی وزیر فرهنگ دولت اصلاحات که از چند سال پیش به انگلیس پناهنده شده است،‌ در یادداشتی با حمایت از نوشته پر از توهین و تهمت یکی از زندانیان فتنه، ادعاهای خنده داری را هم درباره حماسه ده ها میلیونی ۹ دی مطرح کرده است.‌
//www.alef.ir/vdcdfj0ffyt0sx6.2a2y.html?138211

فعالیت‌های سیاسی - اجتماعی عطاالله مهاجرانی:
نماینده دوری اول مجلس شورای اسلامی (١٣٦٣-١٣٥٩)
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان ( ١٣٦٤ - ١٣٦٣ )
معاون نخست وزیر در امور حقوقی و پارلمانی ( ١٣٦٨ - ١٣٦٤ )
معاون رئیس جمهور در امور حقوقی و پارلمانی ( ١٣٧٦-١٣٦٨ )
رئیس کمیته حمایت از انقلاب فلسطین ( ١٣٧٢- ١٣٦٩ )
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ( ١٣٧٩ - ١٣٧٦ )
سخنگوی دولت (  ١٣٧٩ - ١٣٧٦ )
مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز بین المللی گغتگوی تمدنها ( ١٣٨٢ - ١٣٧٩ )
//mohajerani.maktuob.net/bio/

فعالیت‌های فرهنگی - مطبوعاتی عطاالله مهاجرانی:
همکاری با روزنامه اطلاعات (از سال ۱۳۶۰ تا کنون)
سردبیر فصلنامه راهبرد (از سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۵)
مدیر مسئول هفته نامه بهمن (از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۵)
مدیر مسئول ماهنامه گزارش گفتگو (از سال ۱۳۸۱ تا کنون)
//fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B9%D8%B7%D8%A7%D8%A1%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87_%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C

عطاالله مهاجرانی صاحب یک وب سایت یا تار نمای شخصی بنام "مکتوب" نیز می باشد.
//mohajerani.maktuob.net/

این تارنما احتمالا با هزینه ی انگلیسی ها اداره می شود ، گر چه مهاجرانی منکر دریافت پول از خارجی هاست:
"آیت الله خامنه ای مسوول دستور تیر هستند و مسوول آنچه در زندان های جمهوری اسلامی می گذرد. برای طرح چنین نکات و نقد و نظری ضرورتی ندارد که انسان از یک دولت خارجی پول بگیرد".
//mohajerani.maktuob.net/

تصویر عطاء الله مهاجرانی
//www.fardanews.com/files/fa/news/1386/12/14/13808_245.jpg

نظر شما چیست؟


Share/Save/Bookmark

more from All-Iranians
 
All-Iranians

Jenab MM

by All-Iranians on

Thank you for your visit and for introducing a very interesting link. You may also like to view this

//www.discoveringislam.org/Khomeini_british_agent.htm and this //iranian.com/main/blog/esfand-aashena/supreme-mohr-cartoon#comment-486342


MM

Thanks again for your efforts, AI

by MM on

I don't know if you know about this 159 page book called "Khandan-e Khomeini" by shamshiri, but here is a link to it and the shoking content.  I read it online, and when I tried to download the PDF, my antivirus software stopped me.  So, read it online and enjoy

//ebookbrowse.com/khandane-khomeini-pdf-d218179852

Divaneh may also be interested in this book, based on his interest in the influence of the Brits on the Clergy. 


All-Iranians

عطا و جميل در لندن

All-Iranians



anglophile

Janab All Iranian

by anglophile on

Dr Abbas Mohajerani, who was the subject of your question comes from Hamedan and is not related to Ataallah Mohajerani, who comes from Arak. 


Nader Vanaki

همین کم بود

Nader Vanaki


که از سایت الف که متعلق به اون لاتِ بیسواد احمد توکّلی، برای استناد به مدارک استفاده کردی.  دیگه هیچ شکّی ندارم که داری همش شلوغ پلوق بازی داری در میاری.  همون دوره ای که مهاجرانی وزیر ارشاد بود بهترین کتابها و روزنامه ها چاپ شد و سینمای ایران هم فیلم های خیلی خوبی داشت.  خیلی هم تلاش کرد که ماهواره ها رو آزاد کنه ولی سید علی جلوش رو گرفت.

حالا اگه رفته انگلیس این برات شده دلیل که نوکر اونها بوده.  خیلی زیادی دایی جان ناپلئون نگاه کردی.  الان هم اعلان می کنم که خیلی مخلصشم.  حالا من هم در لیست مزدوران انگلیس ثبت نام کن.  کمتر از سِر نادر ونکی هم برای حاجیت ُافت داره.


All-Iranians

A Question

by All-Iranians on

Does anybody know if there is any relationship or connection between this Mohaajerani and that one who used to drees as mullahs and performed some religious talk shows in "Radio Iran" during Shah?