نکاتی در مورد ختنه کردن پسرها و مردها در اسلام


Share/Save/Bookmark

All-Iranians
by All-Iranians
30-Apr-2012
 

 

تعریفاتی در مورد آلت تناسلی مردانه
تعریف آلت تناسلی مردانه در لغت نامه دهخدا :‌ کیر، نره ٔ حیوانات ، و با لفظ خوردن مستعمل ،  شرم مرد ،  آلت مردی ، ذَکَر ، قضیب. در پزشکی ، قسمتی از دستگاه خارجی تناسلی ادراری جنس نر است و آن عضو مقاربت را تشکیل می دهد. در این عضوقسمت قدامی مجرای ادرار قرار دارد. محل آلت در انسان در بالای کیسه های بیضه و جلو ارتفاق عانه است . آلت در قسمت جلو به برجستگی مخروطی شکل به اسم حشفه منتهی می شود. قاعده ٔ حشفه برجسته است و تاج نام دارد. دورحشفه را چین حلقوی شکلی به هیأت آستین می پوشاند که به اسم قلفه نامیده می شود و همان است که آن را به هنگام ختنه برمی دارند.
//www.loghatnaameh.org/dehkhodaworddetail-b8cb47e6d0bd4d8ba663ff4d7f76bf30-fa.html
تعریف کیر در دانشنامهٔ آزاد ویکی‌پدیا : کیر به آلت تناسلی مردانه گفته می‌شود. کیر اندامی است بدون استخوان و غضروفی که بافت نعوظی آن از سه سیلندر  به طولی حدود ۲۰ سانتیمتر و به قطری حدود ۵/۲ سانتیمتر تشکیل شده‌است. در زیر آلت تناسلی مردانه خایه ( بیضه یا تخم) قرار دارد.
//fa.wikipedia.org/wiki/%DA%A9%DB%8C%D8%B1
 
تعریفاتی در مورد ختنه 
تعریف ختنه در لغت نامه دهخدا : ختنه یعنی بریدگی غلاف سر نره ، پاکی ، در قاموس کتاب مقدس آمده : یکی از رسوم مشهور دین یهود می باشد و آن بریدن گوشت غلفه ٔ هر فرزند نرینه است که هشت روز از تولدش گذشته باشد و این مطلب نشانه ٔ عهدی است که خداوند در میانه ٔ ابراهیم و ذریه ٔ او گذارده ، فوراً خود و همگی اهل بیتش ختنه شدند.
//www.loghatnaameh.org/dehkhodaworddetail-eeb976d1e1894a17a0e921430645c14e-fa.html
تعریف خَتنه در دانشنامهٔ آزاد ویکی‌پدیا :به بریدن و زدودن تمام یا بخشی از غلفه (پوست ختنه‌گاه) از آلت تناسلی مرد پَر‌بُرش یا خَتنه می‌گویند. به هنگام ختنه ممکن است لگام آلت تناسلی هم بریده شود. به این کار لگام‌بُری گفته می‌شود
//fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AE%D8%AA%D9%86%D9%87

توصیه به ختنه در میان ادیان مختلف
در ادیان یهودیت و اسلام توصیه به ختنه به عنوان اقدامی مذهبی شده‌است. از ختنه در قرآن اسم برده نشده‌است اما در حدیث آمده‌است و در مذهب سنی ، ختنه واجب است با این حال برای گرویدن به اسلام ختنه لازم نیست. قبل از اسلام ختنه کردن در یهودیت واجب است. در مسیحیت ختنه به عنوان دستوری دینی وجود ندارد.
//fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AE%D8%AA%D9%86%D9%87

تاریخچه ی ختنه
سنت ختنه از تاریخ ثبت‌شده بشری قدیمی‌تر است و نگاره‌هایی از آن در غارهای دوران نوسنگی و آرامگاه‌های مصری یافته شده‌است. ختنه ، یکی از قدیمیترین اعمال جراحی شناخته شده در جهان می باشد که حدود پانزده هزار سال از قدمت آن می گذرد وکاوشگران انجام شدن این عمل را در اجساد مومیائی شده متعلق به مصریان باستان به اثبات رسانده اند و ازسالیان دور در میان عده ای از سیاهان آفریقا و اقوام استرالیائی و بعضی اقوام دیگر (بدون وابستگی مذهبی) رایج بوده است، کما اینکه در کتب مذهبی پیروان ادیان اسلام و یهود اشارات و توصیه های فراوانی به این امر شده است. پس از قرن نوزدهم با روشن شدن مزایای علمی آن انجام این عمل علاوه برجنبه مذهبی، جنبه طبی (بهداشتی و درمانی) نیز به خود گرفته و به تدریج به یک توصیه رایج مبدل شده است. در سال ١٩٨٨ آکادمی طب کودکان آمریکا به طور رسمی اظهار داشت که مزایای ختنه ی نوزاد خیلی بیشتر از عوارض آن است .
//fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AE%D8%AA%D9%86%D9%87
به موجب روايات ما، رسم ختنه از قديم بين اعراب وجود داشته است ، شيعيان وشافعى آن را واجب شمرده ومالكى آن را سنت شمرده و نزد عامه مسلمانان مهمترين نشانه مسلمانى شناخته مى شود. آيت الله خويى فرموده اند : (يستحب فى اليوم السابع ختانه ويجب الختان بعد البلوغ لو لم يختن قبله) مستحب است پسر را در روز هفتم از ولادت ختنه كنند و اگر او را ختنه نكرده باشيد بعد از بلوغ برخودِ او واجب است . آيت الله سيستانى نيز فرموده است : شرط صحت طواف در مردان ختنه كردن است. اما در قرآن در مورد ختنه آيه اى نداريم ولى به صورت كلى خطاب به پيامبر در مواردى مى فرمايد : از دين ابراهيم پيروى كن. در سوره نحل آيه ١٢٣ مى فرمايد (اوحينا اليك ان اتبع ملة ابراهيم حنيفاً) به تو وحى كرديم كه از آئين ابراهيم پيروى كن. ودر سوره آل عمران آيه ٩٨ آمده است : (فاتبعوا ملة ابراهيم حنيفاً ) از كيش ابراهيم كه همان آئين پاك وبى آلايش بوده پيروى كنيد. از سنت هاى ابراهيمى يكى همين ختنه بوده كه در روايات بدان اشاره شده است : اداره مشاوره و پاسخ نهاد نمايندگي آیت الله سید علی خامنه ای
//porseman.org/q/show.aspx?id=136080

سو الاتی در مورد ختنه و جواب آن ها 
١ - علت ختنه ی کودکان : چرا کودکان را بعد از زمان پیامبر ختنه کردند و این امر خداوند است. پیامبران قبلی که ختنه نمی شدند. مگر در چیزی که خداوند آفریده ایرادی هست؟
جواب از آیت الله مکارم شیرازی : اولا در شرایع سابق نیز ختنه بوده است و ثانیا خداوند این عضو را آفریده که در دوران جنینی آن قسمت از جنین را حفظ کند و پس از تولد عضو زایدی محسوب می شود مانند بند ناف بچه که پس از تولد بریده می شود.
٢ - حکم انجام ختنه قبل و بعد از بلوغ : حکم ختنه کردن در اسلام چیست؟ کسانی که از سنین کودکی (هفت سالگی) گذشته اند و انجام نداده اند آیا باید انجام دهند؟
جواب از آیت الله مکارم شیرازی : ختنه برای پسران قبل از بلوغ مستحب، و پس از بلوغ واجب است
//makarem.ir/websites/farsi/estefta/?it=659&mit=659
٣ -دلایل شرعي و علمي ختنه پسران در اسلام چيست؟
جواب از اداره مشاوره و پاسخ نهاد نمايندگي آیت الله سید علی خامنه ای : ختنه کردن از نظر اسلام واجب است و اگر اين کار انجام نشد بعد از بلوغ بر خود فرزند واجب است اين کار را انجام دهد و اگر غير مسلماني که ختنه نشده است اسلام آورد، بر او واجب است اين کار را انجام دهد. ختنه در صحت برخي عبادات مانند طواف حج يا عمره شرط است و اگر انجام ندهد عبادتش باطل خواهد بود. درباره سؤال شما براساس پرس و جو و تحقيق از برخي منابع، گفته شده است كه وجود اين پوست زايد كه بعد از تولد به دليل هاي پزشكي زايد بلكه زيان بار است لذا در كشورهاي غربي نيز خيلي از افراد نه به دليل مذهبي بلكه به دليل پزشكي، ختنه مي كنند، قبل از تولد و در رحم مادر محل تجمع ميكروب هايي است كه اگر اين پوست نباشد، آلت تناسلي كه از جهت آسيب پذيري بسيار حساس است در رحم مادر آسيب مي بيند، به عبارت ديگر، وجود اين پوست قبل از تولد به عنوان سپر دفاعي است. يكى از سنت هاى حضرت ابراهيم كه نه ففط مورد تأييد اسلام بلكه مورد تأييد تمام پيامبران بعد از حضرت ابراهيم واقع شده است سنت خِتان يا ختنه است. در روايات از طريق شيعه واهل سنت بر اين سنت تأكيد شده است.
//porseman.org/q/show.aspx?id=136080
٤ - چرا اسلام دستور به ختنه کردن پسران داده است ؟
جواب از کشف الیقین پاسخ گوی آنلاین سؤالات شرعی : امام على از پيامبر نقل مى فرمايد كه خداوند عز وجل حضرت ابراهيم را به روش پسنديده مبعوث كرد وبه كوتاه كردن سبيل وناخن وازاله موهاى زير بغل وتراشيدن موهاى بالاى عورت وختنه كردن سفارش كرد. هنگامى كه شخصى از امام صادق  پرسيد : آيا جائز است كه به كارهاى خدايى ودر خلقت او دست ببريم ؟ حضرت فرمود : نه، او گفت : پس چرا ختنه مى كنيد وپوستى را كه خدا خلق كرده جدا مى كنيد ؟ آيا خدا اين پوست را اضافه وبر اساس غير حكمت آفريده است ؟ امام صادق فرمود : خلقت آن پوست بر اساس حكمت است و ازاله آن بر اساس حكمتى بالاتراست همان طورى كه وقتى بچه به دنيا مى آيد ، ناف او به مادرش وصل است اين هم مخلوق خدااست وخدا اين طور قرار داده ولى براى نجات فرزند ومادر ، خداوند حكيم دستور داده آن را قطع كنيم ، همين طور ناخن هاى انسان را خدا خلق كرده و بلند شدن آن ها بر اساس قانون خدا است و خدا مي توانست از اول ناخن ها را طورى بيآفريند كه هميشه به اندازه خاصى باشد ولى با اين حال چون بزرگ مى شود به ما دستور داده آن ها را كوتاه كنيم وهمين طور در مورد موهاى بدن . در كنز العمال كه از منابع اهل سنت است ازعلى نقل مى كند : فرزندان خود را در روز هفتم تولد شان ختنه كنيد زيرا باعث پاكيزگى بيشتر و باعث سرعت در رويش گوشت بر بدن و موجب شادمانى قلب مى شود. باز در حديث ديگر آمده : ختنه كردن باعث نضارت و خوش رنگى صورت و باعث لذت بيشتر در جماع مى شود. ختنه كردن در مردان باعث پاكيزگى آلت تناسلى مى شود چون وجود پوسته رويى باعث جمع شدن كثافات و ماندن بول زير پوست شده و باعث بيمارى و بوى بد مي شود.
//forum.msadra.ir/thread-1462.html

آداب ختنه کردن به نقل از حلیه المتقین تالیف علامه مجلسی
از جمله احکام اولاد آن است که برای او عقیقه کنند، سرش را بتراشند، ختنه‌اش کنند و گوشش را سوراخ نمایند... از امام جعفر صادق منقول است که در وقت ختنه کردن پسر این دعا را بخوانند و اگر در آنوقت میسر نشود تا بالغ شدن طفل هر وقت که میسر شود بر آن طفل بخوانند ، دعا اینست "اللهم هذه سنتک و سنة نبیک صلواتک علیه و آله و اتباع منالک و لنبیک بمشیتک و بارادتک و قضائک لامر اردته و قضاء حتمته و امر انفذته و اذقته حرالحدید فى ختانه و حجامته بامر انت اعرف به منى اللهم فطهره من الذنوب وزد فى عمره و ادفع الافات عن بدنه و الاوجاع عن جسمه وزده من الغنى و ادفع عنه الفقر فانک تعلم ولانعلم"  !!!
//iran000.blogspot.ca/2011/02/blog-post_5893.html

ختنه سوران
ختنه سوران جشنی است که به مناسبت سلامتی کودک و مسلمان شدنش پس از ختنه کردن برپا می‌شده است. این جشن معمولاً در بعدازظهر همانروز ختنه کردن برپا می‌شده و رسم بر این بوده که میهمانان برای کودک تحفه‌ای بیاورند.
//fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AE%D8%AA%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D8%B3%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86
مراسم ختنه سوران در مناطق كويری ایران : در مناطق كوير  پسرها را در بين ٤ تا ٧ سالگي ختنه ميكنند پدر و مادر يك هفته قبل از مراسم در فكر تداركات جشن هستند . خانه را آماده مي سازند . نان مي پزند مهمانان نزديك را خبر مي كنند و خلاصه هر كاري ميكنند تا بتوانند جشن بهتري برگزار كنند. روز موعود فرا مي رسد همه شاد و خوشحال هستند و لباس هاي نو به تن دارند. مهمانان كم كم مي آيند . مجلس پذيرايي با شيريني و چاي گرم است و بوي خوش اسپند شامه را نوازش مي دهد . مراسم جشن عموما از بعد از ظهر شروع مي شود ... در مجلس همه خوشحال اند بجز بچه! در چهره اش اضطراب عميقي ديده مي شود گاه گريه مي كند . بزرگتر هايي كه اطراف هستند با دادن شيريني و شكلات پسر كوچولو را دلداري مي دهند .
بالاخره استاد (دكتر) سر ميرسد همه ساكت مي شوند و استاد كار ش را شروع مي كند و بقیه با صلوات او را همراهي مي كنند . انجام ختنه بدون هيچ گونه امپول بي حسي و تشريفات ديگر انجام مي شود . كار تمام مي شود تبريك گفتن ها شروع مي شود و هر كدام از فاميل هديه اي كه مي تواند پول زمين گوسفند باشد تقديم مي كنند . مراسم جش با شام مفصلي دنبال مي شود و هنوز سفره ها را جمع نكرده مجلس بزن و بكوب بر پا مي شود و علاوه بر رقص هاي محلي نمايشهاي خنده داري كه در اصطلاح (شو بازي) خوانده مي شود انجام مي شود.... اين مراسم چند شب طول مي كشد و هر شب تعدادي از اقوام نزديك در آنجا ميخوابند تابچه خوب شود گفتني است اوايل كه بچه شروع به راه رفتن مي كند تنباني گشاد به او مي پوشانند تا راحت تر راه برود. قابل ذكر است كه در قديم تر ها چوبي را بين زانو هاي بچه گذاشته و دو طرف چوب را به زانوهاي او مي بستند تا پاهايش به هم نرسد و موجبات ناراحتي اش نگردد وامروزه نيز ميز كوچكي را روي پاهها وشكم بچه قرار مي دهندو كودك مانند كرسی در زير آن دراز مي كشد.
//www.seghaleh.com/articles.php?article_id=10

ختنه در شعر:

در آن خانه سماع ختنه سور است
ولیکن با طهوران خانه خانه
بنا کرده‌ست شمس الدین تبریز
برای جمع عوران خانه خانه : مولوی
//ganjoor.net/moulavi/shams/ghazalsh/sh2345/
گر اندک صلتی بخشد امیرت
ازو بستان کزو بسیار باشد
عطای او بود چون ختنه کردن
که اندر عمر خود یکبار باشد : انوری
//ganjoor.net/anvari/divan-anvari/ghetea/sh183/
آمد به برم دوش یکی ساده پسر بر
وز مشک فروهشته دو گیسو به قمر بر...
چون ماه خرامنده ز در آمد و بنشست
رویش چو یکی مهر درخشان به نظر بر
ننشسته و ناگفته و حرفی نشنفته
کامدش یکی شیخ ریایی به اثر بر
دستار به صابون زده زانگونه‌ که‌ گفتی
پیچیده سرین صنمی ساده به سر بر
تحت‌الحنکش طوق‌زنان‌گرد زنخدان
همچون اثر ختنه بر اطراف ذکر بر
ریشش متحرک به زنخدان ز پی ذکر
چون توبرهٔ پشمین بر چانهء خر بر
القصه به صد وسوسه شیخ آمد و بنشست
دزدیده همی‌ کرد به آن شوخ نظر بر... : قاآنی
//ganjoor.net/ghaani/ghasidegh/sh177/

فیلم و تصاویر

فیلم مراسم ختنه قاطبه
//www.youtube.com/watch?v=qnBpd2gWC8I

تصاویر كارت دعوت ختنه سوران
//www.pic.iran-forum.ir/images/zv5bt97l15w3vzjn8nrf.jpg

//files.myopera.com/iliya85/2008/Iliya-Card.jpg


نظر شما چیست؟
xxxxxxxxxxxxxxxx


Share/Save/Bookmark

more from All-Iranians
 
All-Iranians

Jenab Divneh

by All-Iranians on

Thank you for your visit and for your thoughtful input. You may like to note that

مطلب دانشنامهٔ آزاد ویکی‌پدیا در مورد (آکادمی طب کودکان آمریکا به طور رسمی اظهار داشت که مزایای ختنه نوزادی خیلی بیشتر از عوارض آن است و بر این اساس حدود ٨٠ در صد متولدین پسر در آمریکا در سنین نوزادی ختنه می شوند) شاید اقتباس از کامنت دکتر نادر به نقل از خبرگزاري جمهوري اسلامي از لینک زیر است
//forum.iransalamat.com/archive/index.php/t-12390.html
که بنظر معتبرنمیرسد

Thank you again for your excellent reminder

PS: Those lines will be removed from the text of the blog when it will be defeatured


divaneh

فرار موسی از ختنه

divaneh


البته خدا در بسیاری موارد نشان داده که مخش معیوب است و برای همین اطاعت از چنین خدای نادانی ضرورتی ندارد چنان که خود موسی هم تن به رضای الهی نمی داد. در تورات آمده که خدا در بیابان دنبال موسی می دوید و میگفت تو باید ختنه بشوی، تو باید ختنه بشوی. موسی هم تندتر می دوید و می گفت من نمیذارم، من نمیذارم.

جناب همه ایرانیان با تشکر از این مقاله لطفاّ توضیح دهید که این آمار 80% ختنۀ مردان در آمریکا از کجا نقل شده است. ما که در اروپا هر که را در رخت کن می بینیم خرطومش هنوز سر جایش است. در آن مقاله ای هم که شما لینک نمودید این رقم را پیدا ننمودم. به جایش یاد گرفتم که مردانی که ختنه می کنند فعالیت جنسی شان از طرف مقعد زیاد میشود که معلوم می نماید که نویسندۀ آن مقاله خودش را نمونه گرفته بوده است. 


All-Iranians

MUST READ

by All-Iranians on

"I know that many of my readers will not understand or agree with my situation or choices. This series may confuse you, it may anger you. I want you to know I will not take that personally. I am not looking to "convert" people or change someone's mind, I'm not looking for support. I just ask that you hear me".
//ca.shine.yahoo.com/blogs/shine-on/christian-wife-stands-her-man-becoming-woman-181554850.html


All-Iranians

Jenab Vildemose

by All-Iranians on

Thank you for your visit and for your excellent informative links. You may also like to view this //en.wikipedia.org/wiki/Circumcision#Positions_of_medical_associations


vildemose

 "Circumcision is

by vildemose on

 "Circumcision is obligatory (for both men and women. For men it consists of removing the prepuce from the penis, and for women, removing the prepuce (Ar. bazr) of the clitoris (n: not the clitoris itself, as some mistakenly assert). (A: Hanbalis hold that circumcision of women is not obligatory but sunna, while Hanafis consider it a mere courtesy to the husband.)" -- 'Umdat al-Salik e4.3

A British Muslim leader has been caught on camera advocating female genital mutilation.
//www.dailymail.co.uk/news/article-2136907/Genital-mutilation-British-muslim-leader-caught-camera-advocating-female-circumcision.html?ito=feeds-newsxml

A state of war only serves as an excuse for domestic tyranny.--Aleksandr Solzhenitsyn.


vildemose

FGM in Islam

by vildemose on

 AMJA (Association of Muslim Jurists of America (AMJA) ) Senior Committee Member:
Female Genital Mutilation Is 'an Honor' per Islam

Dr. al-Haj, a medical doctor and fellow at the American Academy of Pediatrics, ignores FGM's detrimental effects on women's health, and instead argues that it is 'an honor' for women.

//www.translatingjihad.com/2012/04/amja-senior-committee-member-female.html

A state of war only serves as an excuse for domestic tyranny.--Aleksandr Solzhenitsyn.


All-Iranians

For Jenab Anahid

by All-Iranians on


All-Iranians

Must see

by All-Iranians on

فیلم مراسم ختنه قاطبه
//www.youtube.com/watch?v=qnBpd2gWC8I


All-Iranians

For Jenab Dr Noury

by All-Iranians on


All-Iranians

Jenab Rain bow movment

by All-Iranians on

Thank you for your visit and for your thoughtful input. You may also like to view this   //iranian.com/main/blog/all-iranians-78


Anahid Hojjati

some issues that great poets talked about

by Anahid Hojjati on

are still pertinent but some issues belonged to hundreds of years ago. we have intelligence and with critical situation of iran and all issues facing those in diaspora, we have to see what is best to feature. this is not one. also some words used in this blog have no informative value. you must think people are idiots or you are not being very intelligent when you keep writing about such issues. it saddems me to know even people like this blogger don't have the judgement to know what to write about. 


M. Saadat Noury

آن چو اخصا است و این چون ختنه‌ای ست

M. Saadat Noury


 

آمده اول به اقلیم جماد
وز جمادی در نباتی اوفتاد
سالها اندر نباتی عمر کرد
وز جمادی یاد ناورد از نبرد
وز نباتی چون به حیوانی فتاد
نامدش حال نباتی هیچ یاد
جز همین میلی که دارد سوی آن
خاصه در وقت بهار و ضیمران
ای دریده پوستین یوسفان
گرگ بر خیزی ازین خواب گران
گشته گرگان یک به یک خوهای تو
می‌درانند از غضب اعضای تو
خون نخسپد بعد مرگت در قصاص
تو مگو که مردم و یابم خلاص
این قصاص نقد حیلت‌سازیست
پیش زخم آن قصاص این بازیست
زین لعب خواندست دنیا را خدا
کین جزا لعبست پیش آن جزا
این جزا تسکین جنگ و فتنه‌ای ست
آن چو اخصا است و این چون ختنه‌ای ست
مولوی


default

Look at the base of Islam

by rain bow movment on

Islam based on :

1-how to urinate

2-what is clean,what is not clean

3-women period

4-what to eat or not to eat

5-what to watch,what to touch.what to wear ,and so on

no economy,no science,no human rights ,what a wonderful world of Islam. and islamic countries


All-Iranians

...

by All-Iranians on

It is not demeaning the women at all. It is an informative blog on some traditions. Molavi, Anvari, etc. never demeaned women when they wrote poetry on Khatneh!


Anahid Hojjati

to new management: demeaning for the site

by Anahid Hojjati on

this blog and some others by this blogger are demeaning for the site. now that jahanshah is leaving, i would like new management also to tknow that bloggers' contributions depend on quality of the site. as a woman blogger, if i see a trend to demean women,  i will not contribute. so if new management is considering unblocking some users who created in the past sometimes an environment of harassment with many of their comments, they should know that will not be acceptable. we already have iri demeaning women so i personally will not contribute if i see an effort on ic to demean women and put them down. also it should be thought about the point of featuring blogs like this. these are not inspirational. also if anyone wants to know about these kind of issues, there are other sources available. what does ic bring in table in featuring this issue of khatne that others don't bring. please show intelligence in featuring blogs like this and don't give us examples of all other iranians who write or talk on tv/radio about khatne. iran will not advance if we do what others do like sheep.


All-Iranians

Jenab Demo

by All-Iranians on

Thank you for your visit. That line was actually quoted by Khameneii, the only country leader in this crazy world who talks about Circumcision (Khateneh)!!!


All-Iranians

مصریان باستان

All-Iranians



Demo

ختنه عقلی !

Demo


 


«ختنه در صحت برخي عبادات مانند طواف حج يا عمره شرط است و اگر انجام ندهد عبادتش باطل خواهد بود.!!!»
حتی شیطان هم به عقلش نمیرسید که پذیرش عبادت خداوند مرتبط است به ختنه آلت تناسلی بشر!
آخر بشری که آلت تناسلی او را هم خدا خلق کرده به چه حقی عبادت کسی را باطل اعلام میکند؟ مگر اینکه خودش از عقل هم ختنه شده باشد. جل الخالق! 


All-Iranians

Male circumcision

by All-Iranians on