چرا در ایران به بهاییان و صوفیان و دراویش گیر داده اند آیا نظری دارید؟


Share/Save/Bookmark

چرا در ایران به بهاییان و صوفیان و دراویش گیر داده اند  آیا نظری دارید؟
by Amir Sahameddin Ghiassi
19-Mar-2009
 

دیروز به دیدن دوستم که یک استاد آمریکایی است رفته بودم. میخواست از من چند سوال بکند. زیرا میدانست که من هم سالها در مدارس ایران تدریس میکردم. گفت من نمیفهمم چرا که ایران بهایی ها را اینقدر مهم میکند و یا آنها را اینقدر آزار میدهد. چرا آنان را دستگیر میکند و یا اعدام مینماید؟ اگر بخاطر گناهان دیگری است چرا محکمه شان را علنی نمیکند و آن را اعلان نمیکند و یا چرا تمامی اتهام ها و دفاع ها را منتشر نمیکند.

بنظر من خیلی عجیت است که یک سیستم اینقدر مردمی اینکار هارا میکند. مگر همه مردم این آیت الله ها را نمیخواستند مگر 99 در صد مردم به آنان رای ندادند. مگر هم اکنون اینهمه حامی مردمی ندارند که حاضرند هر کاری را بخاطرولی محبوب و فقیه عالیقدرشان انجام بدهد اینها که اینقدر آدم دارند و اینهمه سینه چاک و فدایی و اینهمه محبوب هستند چرا به چند بهایی درمانده و از تحصیل محروم شده و حتی اخراج شده بند کرده اند؟ ترا بخدا مرا رهنمایی کن که هیچ چیز به ذهن من نمیرسد؟

کسانی در مسند قدرت نشسته اند و اینهمه فدایی دارند و اکثر مردم آنان را میپرستند و به هر کلام آنان گوش میدهند تمام دنیا روی آنان حساب میکند و اکثر مردم ایران به حکومت آنان هنوز هم رای میدهند پس چرا این لشگر هفتاد میلیونی خود را نمیبینند و دنبال فقط سیصد هزار بهایی هستند که هم اخراج شده اند و هم مردم به آنان ظلم میکنند و هر دارایی هایشان غارت شده است آنان چه خطری میتوانند برای امت هفتاد میلیونی امت حزب الله داشته باشند درست مثل این است که تو هزاران هزار پیرو سینه بچاک و گوش بفرمان داشته باشی آن وقت دنبال دو سه نفری بدوی که حتی ابراز دشمنی هم نمیکنند ومثل مجاهدین اسلحه بدست نگرفته اند و نه خواهند گرفت. مگر آنان چه دارند که سیستم حکومتی ایران آنان را اینقدر مهم میداند؟

اگر به تاریخ تمدن کهن اسلامی نظر بیاندازیم در دوره ای که اسلام مهد تمدن و علم و دانش بود و در غرب هیچ خبری از علم و دانش نبود و این پشتوانه عظیم تمدن اسلامی و با داشتن شعرا و نویسندگان بنام و آثار عظیم ادبی و علمی اسلامی مثلا ابن سینا و ابن بایویه و همه نظر پردازان فقه اسلامی که حتی تمامی مذاهب سنی هم بدست ایرانیان پایه گذاری شده است و این همه فقها دانشمندان ادبا و فلاسفه و نویسندگان اسلامی ایرانی و غیر ایرانی و علمای عظام و آیت الله های صاحب نام و معظم و نوشته های بیشمار آنان و این همه دانش و بینش و این انبار علم و دانش و هنر اسلامی چگونه از چند بهایی واهمه دارند که نه آن سابقه تاریخی را دارند و نه این همه کتاب و نوشته و کتاب. مردم هم که اینطور جان بر کف این روحانیون هستند و حاضرند هر نوع فداکاری در مورد آنان انجام دهند و دستورتشان را با دل و جان میپذیرند. مشگل آن ها راستی چیست من که نمیفهمم شاید تو بتوانی مرا رهنمایی کنی.

بعد رفت و یک سری کتاب آورد کتاب تاریخ تمدن اسلام در هشت جلد نوشته جرجی زیدان که من ترجمه فارس آنرا هم در ایران دیده و تا اندازه ای خوانده بودم مترجم آن آقای جواهر کلام بود. بعد مرا به کتابخانه خود برد و تعداد بسیاری کتب علمی و ادبی اسلامی و ترجمه های قران را به من نشان داد و گفت با این توشه عظیم علمی و ادبی اسلامی چرا این حاکمان از چند بهایی هراس دارند آنان چه ضرری میتوانند داشته باشند و یا چه خطری میتوانند ارایه دهند. یادم آمد که یک همشاگردی من که اهل اسراییل بود میگفت که عربها حدود دهها کشور در اختیار دارند و ما که پسر عموی آنان هستیم پس از سالها آوارگی و کشتار ها یک کشور کوچک داریم که باز هم عربها در آن ساکن هستند و این عربها اینرا هم نمیتوانند بما ببینند.

این همه فلاسفه اسلامی و این همه نویسندگان اسلامی و فقها و آیت الله های معظم و صاحب نام و عنوان چرا در یک مناظره تلویزیونی شرکت نمیکنند و با دادن دلایل خود همه را قانع نمیکنند که باب الله و بها الله اشتباه هستند و با نهایت احترام ثابت کنند که راه آنان راه ابراهیمی و خدایی نیست و آنان پیامبران بیهوده ای هستند و از طرف خدا نیامده اند. و همه کتاب ها و گفته هایشان اشتباه است و ما میتوانیم بطلان آنها را ثابت نماییم و بدین ترتیب این دکان برچیده میشود و مردم گول خورده و فریب داده شده هم بیدار و به دنبال کار خود میروند و یا به اسلام راستین میپیوندند. همان اسلامی عزیز که میلیونها ایرانی را از خانه هایشان بیرون کشید و سینه هایشان را سپر کردند و لا الله الی الله گفتند و پیروز شدند و مقامهای مهم بدست آورندو مردم هم که همیشه پشتیبانشان هستند دیگر چه غمی دارند که صوفی ها و یا دراویش را دنبال میکنند و یا بهایی ها را زندانی میکنند.

چرا قبرستانهایشان و مساجدشان را ویران میکنند و این بهایی ها که اخراج شده و مسافر کشی و یا کارگری میکنند دیگر چه خطری میتوانند برای آنان باشند. مردمی که به جمهوری اسلامی رای دادند و تا پای جان حاضرند برای اسلام عزیزشان فداکاری کنند و میلیونها نفر آنان جان بر کف در نمازهای جمعه شرکت میکنند و یا این پشتوانه عظیم علمی و علما و آیت الله های عظمی چرا از یک مسافر کشی اخراج شده بهایی واهمه دارند و او را به زندان میفرستند. چرا همانطوریکه گفتم یک مناظره اجرا نمیکنند و با دلایل محکم وعلمی خود به اینان پاسخ نمیگویند تا مردم را هم فریفیه اسلام کنند. نه اینکه با اعدام و آزار بهاییان و صوفیان و دراویش باعث مهم شدن آنها بشوند.

گفتم والله من نمیدانم ولی میتوانم این مطلب را نوشته و در ایرانیان دات کام بگذارم شاید به این پرسش تو هم بهاییان و هم آیت الله ها و دیگران جواب بدهند. والله برای خود من هم عجیب است که چرا بجای انجام کارهای مهم تر به اینگونه مسایل مپردازند من که سیاسی نیستم و نمیدانم ولی در این وب سایت اشخاص صاحب نظر زیاد هستند که جوابهای منطقی خواهند داد. من نمیتوانم جواب سوالت با بدهم. ولی یادم هست که یک روحانی که رییس جمهور ایران بود بنام آقای خاتمی میخواست برخورد و یا گفتگوی تمدنها داشته باشد.

جوانانی که عاشق قرآن و اسلام هستند و حاضرند همگونه فداکاری د ر راه دینشان بکنند و اهل مطالعه و گفت گو هستند حتما با آگاهی هایشان میتوانند جواب ترا بدهند. و یا مثل همیشه با بیتفاوتی مشگل را رها میکنند و جواب نمیدهند و یک بمن چه جانانه تحویل خواهند داد. بهر حال این دوست من از من خواهش کرد که این موضوع و این نوشته بنام من در وب سایت ایرانیان دات کام به نشر در آید.

البته من خودم نظرم این است که همه کارها بایست با رفاقت و مهربانی و گفتگو حل شود تا نظر شما ها چه باشد. امیر.


Share/Save/Bookmark

more from Amir Sahameddin Ghiassi
 
default

شیعیان معتقد

IranianK (not verified)


شیعیان معتقد هستند که حضرت محمدع اخرین فرستاده الهی هست.
بهاییان معتقد هستند که خدا يکی است .تجدید و تکامل ادیان از اصول این آئین است زیرا در هر زمان مقتضیات جامعه بشری تغییر می پذیرد و در هر عصری دینی جدید موافق با مقتضیات و نیازمندهای جهانیان ظاهر می گردد. بـهائیان پیروان حضرت بـهاءالله هستند و معتقدند که ایشان، جدیدترین فرستاده الهی در سلسله پیامبران پیشین چون حضرت ابراهیم، موسی و بودا و زردشت و مسیح و بالاخره حضرت محمد است و رسالتش برای ایجاد تمدنی جدید و جهانی است که بشر در این زمان بدان نیازمند است.
از جمله تعاليمی که امر بهائی ترويج ميکند عبارت است از:

•ترک جميع تعصّبات

•تساوى جميع حقوق و امکانات براى زن و مرد

•اعتقاد به وحدت اديان و باينکه حقائق دينى نسبى هستند نه مطلق

•تعديل معيشت و از ميان بردن افراط و تفريط در فقر و ثروت

•تعليم و تربيت عمومى جهانى

• يعنى هر کس خود بايد بجستجوى حقيقت پردازد و از تقليد دست بردارد

•ايجاد جامعه متّحدالمنافع جهانى

•دين بايد با علم و عقل مطابق باشد

//www.bahai-din.blogfa.com/

//www.bahaiview.org/

https://www.bahai-sites.org/
بهاییان بزرگترین اقلیت دینی غیر مسلمان هستند که حضرت محمد را فرستاده الهی میدانند و به حقانیت دین اسلام معتقد هستند.