فرشاد مهجور نیکوکارایرانی با موفقیتی رکورد شکن از برج «شارد» لندن پائین آمد


Share/Save/Bookmark

فرشاد مهجور نیکوکارایرانی با موفقیتی رکورد شکن  از برج «شارد» لندن پائین آمد
by bitamg
20-Sep-2012
 

فرشاد مهجور، نیکوکار ایرانی ساکن لس آنجلس، آرشیتکت و مدیرشرکت معظم و جهانی
،Phenomenex
به منظور جمع آوری اعانه برای یک موسسه خیریه، با موفقیت  از طبقه 87 برج «شارد» لندن  - بلند ترین آسمانخراش اروپا –  از طریق پرش با طناب پائین آمد.

دراین عمل بشردوستانه  که مبتکر و یکی دیگر ازشرکت کنندگان در آن «پرنس اندرو» شاهزاده انگلستان بود،  گروه 40 نفره ای  از نیکوکاران و اعضای افتخاری موسسه

The Outward Bound Trust” خیریه

با پائین آمدن از برج «شارد»، توانستند بیش از3 میلیون و167 هزار دلار به نفع این سازمان تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان محروم اعانه جمع آوری کند. این گروه هم چنین توانست رکورد جهانی تازه ای به عنوان «طولانی ترین مسافت طی شده از طریق  پرش با طناب توسط یک گروه غیرنظامی» از خود بجای بگذارد.

آقای فرشاد مهجور، تنها نیکوکارایرانی شرکت کننده در این عملیات بلافاصله پس از فرود آمدن از بدنه شیشه ای و مرطوب ساختمان «شارد» به خبرنگاران گفت: «واقعا نمی دانم چگونه  هیجانی که ایستادن بر قله آسمانخراش شارد و تماشای هزاران قطعه شیشه عمودی  آن و  جهان مینیاتوری که زیرپایم قرار داشت را برایتان توصیف کنم. ایستادن درقله این برج شیشه ای تنها با طنابی در دست و ایمانی راسخ  به آن نیرویی که هرلحظه مرا از فروافتادن بازمی داشت حس عجیبی بود. حس غریب پرش از  ارتفاعی تجربه نشده. با این همه از همان آغاز کار، چنان حس نشاطی در من بوجود آمد که حتی برای یک لحظه کوتاه هم شکی نسبت به درستی تصمیمی که گرفته بودم نداشتم وفقط مشتاقانه می خواستم  این پرش را آغاز کنم. البته باید اعتراف کنم که درحال حاضر خیلی خوشحالم که یک بار دیگر با هر دوپایم روی زمینی  سخت و محکم قرار دارد.»

با این همه آقای مهجورکه به نظر می آمد سریع تراز دیگر شرکت کنندگان ازسطح شیشه ای بدنه «شارد» پائین آمده است می گوید:«این یکی از عالی ترین تجربیات زندگیم، چه از لحاظ جسمی و چه از نظر روحی بوده است. به خصوص با درنظر گرفتن این مسئله که این عملیات پرش به نفع بچه های محروم و بی بضاعت انجام گرفته است. در طول سه هفته ی پیش از «پرش»، همه اوقاتم صرف جمع آوری اعانه شده بود. اعضای خانواده، دوستان، همکارانم از کشورهای مختلف جهان و حتی افراد غریبه ای که هیچ شناختی از آن ها نداشتم با سخاوت فراوان از من و سازمان

The Outward Bound Trust” خیریه
حمایت کردند و من درمقابل این همه محبت آن ها واقعا احساس فروتنی می کنم.»

“The Outward Bound Trust” سازمان خیریه
محلی برای تعلیم و تربیت نوجوانان کم بضاعت در انگلستان، درطول سال ها فعالیت اززمان پایان جنگ جهانی دوم تا کنون توانسته بیش از یک میلیون نفرواجد شرایط را در برنامه های آموزشی، تادیبی و ورزش های سالم  در رابطه با قبول مسئولیت، شرکت درفعالیت های جمعی، اداره و  رهبری شرکت دهد.

آقای مهجوربه خبرنگاران گفت:«در نهایت، غلبه بر ترسی که امروز دروجود خود من برای پرش از بالای آسمانخراش«شارد» وجود داشت بخوبی  منعکس کننده کاری است که ما می کوشیم
The Outward Bound Trust” از طریق بنیاد خیریه
برای این بچه ها انجام بدهیم. واقعا احساس خوبی است وقتی می بینم کاری که ما امروز در این محل انجام داده ایم می تواند به بسیاری از نوجوانان فرصتی بدهد که آن ها هم بتوانند برترس های خود غلبه کنند و از طریق برنامه های آموزشی این بنیاد، بسیاری از این جوانان ،شاید برای نخستین بار، با اعتماد به نفس به قدرت هایی که در وجودشان نهفته است پی ببرند.

فرشاد مهجوردر ادامه این سخنان  به خبرنگاران گفت:«من عمیقا براین باورم که ما به عنوان پیشگامان رهبری تجارت جهانی، مسئولیت عظیمی  نسبت به بهبود وضعیت بشری بدون درنظرگرفتن مرزهای جغرافیایی برعهده داریم. ما امروزباید بتوانیم به جایی فراتر از چهارچوب صرفا منافع این شرکت ها و به تعهدات خود نسبت به جامعه جهانی  بیاندیشیم. و چه شروعی بهتر از کمک به جوانان و نوجوانان محروم؟ من حقیقتا افتخار می کنم که توانسته ام یکی از شرکت کنندگان در این رویداد مهم اجتماعی باشم.»

وقتی از آقای مهجور سئوال شد آیا او حاضر است برای جمع آوری اعانه یک بار دیگر دست به چنین کار خطرناکی بزند او پاسخ داد: «حاضرم دفعه آینده از طبقه 187 پائین بیایم!»

افرادی که مایلند از فعالیت های بشردوستانه آقای فرشاد مهجور حمایت کنند می توانند با سایت

mahjoor4charity.com اینترنتی

تماس گرفته و تا تاریخ 28 سپتامبر2012 کمک های مالی خود که به صورت کامل و 100 درصد به مصرف تهیه بورس های تحصیلی و آموزشی برای جوانان و نوجوان بی بضاعت خواهد رسید

اهدا کنند. “The Outward Bound Trust” را از طریق این سایت به برنامه


Share/Save/Bookmark

more from bitamg