من می‌خواهم به همسایه آمریکایی‌ خود بگویم در ایران چه می‌گذرد. شما چطور؟


Share/Save/Bookmark

dinairani
by dinairani
25-Jul-2009
 

سلام ایرانی‌…سلام هموطن….!! الان یک ساعتی‌ است که از میتینگ ۲۵ ژولای اتحاد برای ایران در سن فرانسیسکو به خانه آمدم! و به شما‌ها قول  دادم بیام این چند خط را بنویسم و توی فیسبوک وایرانیان و‌ بالاترین بگذارم:

اول دست و پای ایرانی‌‌های درون ایران را می‌بوسم که در این ۴-۵ هفته گذشته اینگونه نام ایران را بلند کردید. نه اینکه فقط بار سنگین و ننگین این ۳۰ سال جمهوری اسلامی را از دوش مان برداشتید…بلکه شرا فت و عزت ایرانی‌ را به عنوان فرزندان کوروش به ما برگر داندید!

. شما افتخار یک تمدن ۵۰۰۰ ساله را به ما باز گرداندید. امروز دنیا برای مردم ایران سر تعظیم فرود آورده ! آنجا که چماسکی در نیو یورک میگوید ایرانی‌ به مردم دنیا درس مبارزه میدهد که چگونه در مقابل دیکتاتور خونخوار هر روز مقاومت می‌کند و در عین حال شرافت و اخلاق انسانی‌ خود را نشان میدهد…آنجاست که شما ایرانیان درون ایران به مردم دنیا نشان دادید که ما فرزندان کورش هستیم. ما فرزندان تمدنی هستیم که اولین منشور حقوق بشر را نوشتیم.

 و امروز وظیفه ماست که شعله ای که به قیمت ندا‌ها و سهراب‌ها و شکنجه و اسارت زندانیان سیاسی ما روشن شده را نگذاریم خاموش شود. دست تمام شما ایرانی‌‌های خارج از کشور که از ژاپن تا استرالیا امروز برای اتحاد با ایران بیرون آمدید را به گرمی‌ میفشارم و از شما میپرسم فردا میخواهید چه کنید؟

ما در طی‌ یک حرکت خود جوش و الهام گرفته از پیام شیرین عبادی که خطاب به “زنان آزادی خواه ایرانی از آنها دعوت کرده:  ‌ 

هفته دو ساعت برای همبستگی با مادران عزادارایرانی‌ و خانوادهای زندانیان سیاسی که چشم انتظار خبری از عزیزان خود هستند دور هم جمع شوید و شا م غربیان 

 برگزار کنید.” “candle night"
ما جمعی  از ایرانیان مقیم شمال کالیفرنیا  تصمیم گرفته ایم تا  در مناطق اطراف خود این کار را با گروهی از دوستان خود و در محل‌های عمومی، پارک ها، در جلوی سوپرمارکت ها، کتاب فروشی‌ها انجام دهیم. شیرین عبادی خواست که شنبه شب ساعت ۷-۹ لباس سیاهی بپوشید و چند شمع با خود ببرید و بسیاری از هموطنان که امروزبا آنها صحبت کردم گفتند شنبه شب خیلی‌ مناسب نیست ولی‌ ما همانند با مادران ایرانی‌ همان پنجشنبه شب جمع  خواهیم شد    

هر آنچه میتوانید بکنید. پیام را از زبان مردم ایران برای مردم کشور میزبان خود ببرید!

ما این ۲ ساعت در هفته را مدیون مردم ایران هستیم.

من می‌خواهم به همسایه آمریکایی‌ خود بگویم در ایران چه می‌گذرد. من دیدم که چطور مردم در ایران سیمرغ شدند و برخاستند و دنیا صدای آنها را شنید.
ما نمیخواهم منتظر اوباما و اتحادیه اروپا و سازمان ملل باشم. ما از طریق مردم باید دولت‌ها را دور بزنیم. ما میتوانیم!

امروز که در خارج از کشور همدیگر را پیدا کردیم و جشن اتحاد خود را در سراسر دنیا به نمایش گذاشتیم وقت انست که در گروه‌های کوچکتر ولی‌ بطور مداوم پیام مردم ایران را به مردم برسانیم. وعده ما هر پنج شنبه یا  شنبه شب – از ساعت ۷ تا ۹ سر کوی و برزن. با لباس مشگی، چند شمع، و نمادی سبز! هدف ما روشن نگاه داشتن شعله جنبش سبز و آگاه کردن دوستان غیر ایرانی‌ !منتظر یوتیوب‌ها و عکسهای شما هستیم!.

پیروزی نزدیک است! و تک تک ما مسئول تحقق بخشیدن به آن‌ هستیم

 —

با سپاس فراوان از روشنک عزیزم!

 


Share/Save/Bookmark

more from dinairani
 
IRANdokht

شما افتخار یک تمدن ۵۰۰۰ ساله را به ما باز گرداندید

IRANdokht


I agree with you 100%!

The iranians who are riskign their lives every day and every night are the leaders and they have brought the Persian pride back to our country. It's hard not to brag about them. 

very nice blog, thank you

IRANdokht


Maryam Hojjat

Dinairani: thanks

by Maryam Hojjat on

For your thoughtful blog.  I agree with you wholeheartedly.  We must move with people in Iran in their direction in order to get rid of these Islamist.

Payandeh Iran & Iranians

Down with IRI & His supporters 


dinairani

چامسکی: به مردم ایران ادای احترام می‌کنم

dinairani


 در ایران آیدآل من هم جایی برای نظر من وجود دارد و هم جایی برای نظر شما از زبان همسایه من.

اما ایکاش روزی بیاید که به جای آنکه شما بخواهید بیائید و با همسایه من حرف بزنی‌..شما از خانه در آیی و با همسایه خود حرف بزنی‌، و نظر خودت را به او بگویی.

 به او  بگویی.که فکر میکنی‌ این همه آ دم که به خیابان‌ها ریخته اند جاهلند و آخوند از میلیون ها ایرانی‌ آزادی خواه زرنگ تر است. و امسال چامسکی که می‌گویند : به مردم ایران ادای احترام می‌کنم آنها هم ...احمق اند؟ یا مزدور اند؟ نمیدا نم هرچه شما باور دارید...

//www.radiofarda.com/content/F7_Noam_Chamsky_Exclusive_IV_on_Iran_Protests/1785686.html

ولی‌ ایکاش تحمل آنرا داشته باشی‌ که من هم به همسایه خودم نظر خودم را بگویم.

از اینکه نظر خود را دادید سپاسگزارم ولی‌ از شنیدن آهنگ تمسخر آمیز آن متاسف میشوم...

همین مجموعه ایران امروز ما را تشکیل میدهد و زیبایی آن در گوناگونی آن است به شرط آنکه احترام را حفظ کنیم.

وگرنه من او شما هم فاصله‌یی‌ با آنجا که امروز خامنه ایی ایستاده نداریم.


Farah Rusta

هموطن! من فقط

Farah Rusta


هموطن!

من فقط نظر همسایه نوعی شما را بازگو کردم. حال اگر شما این را مسخره می‌‌نامید مشکل از شماست نه از من. هرچه باشه شما اول بار از همسایه نام بردی نه من. اگر شما از طریق سازش با نیروهای مذهبی‌ می‌‌خواهی‌ آن‌ها را از پا در آوری و نامش را میگذاری خلاقیت باید بگویم حزب توده از این خلاقیت‌ها بکار برد ولی‌ آخوند زرنگتر از این‌ها بود. آنها نام دیگری بر این ابتکار شما نهادند: جاهلیت!

 

FR


dinairani

دانش، شجاعت، امید، باور، تداوم، حرکت، احترام،

dinairani


دانش، شجاعت، امید، باور،  تداوم، حرکت، احترام، ...اینها واژه‌های یک جنبش مدنی است

میدونی‌ هموطن...هر جا دنیا که زندگی‌ میکنی...به نظر میاد که مثل من به دنبال یه حکومتی هستی‌ که مذهب را از سیاست جدا می‌کند..

اما فرق ما در آنجاست که شما فکر میکنی‌ اگر بشینی‌ به امسال من و میلیونها ایرانی‌ که در ایران الان اسم او احترام ایرانی‌ را بلند کردند بخندی .... اینطوری مبارزه کنی‌...

 من  ترجیح میدم که حرکت کنم...و از کمترین امکانات بالاترین امتیاز‌ها را بگیرم...

..

//www.youtube.com/watch?v=QPKtBQ1o66k

کاری فوق‌العاده خلاق و قوی ...آنجا که در سکوت هزار حرف میزنند!

حرکت میکنند ...تماشا نمیکنند...مسخره نمیکنند...

 


Farah Rusta

dinairani you ask: " what

by Farah Rusta on

dinairani you ask: " what does that to do with mazhabi ..." Funny enough, 30 years ago they asked the same question when Khomeini called for unity. The rest as they say is history :)

 

 

 

 

FR


Little Tweet

Great writing

by Little Tweet on

Great writing and genuine love for Iran. Beautiful!


dinairani

Candle night for the solidarity with the mourning families

by dinairani on

what does that to do with mazhabi.....i am talking about bringing the message of the people of iran to the poeple in your countires...

i know where this comment are coming from..but the difference between me and you is in my tolerance....that i have the tolerance and you don't!....

the difference is we are moving..step by step and taking advantage from their own regim against their rejim but you don't!....

the difference is wit going  to vote despite of their velayat faghie and with going to naamz jomeh ba kafsh ou lak nakhon...and with staying allign with the peolpe inside iran we showed the world our dignity and huge difference betweeen the goverment but you don't!!!

you are still sitting here and questioning everything?!!!....

Good luck!

I wish an iran who everybody can be there with any voice and idea...but don't allow anybody to think for me!

 


fozolie

Protest in Support of People in Iran and their Human Rights

by fozolie on

Absolutely.

Support reformed Akhoonds and henchmen (Mousavi)? Never. 

Mr. Fozolie


Farah Rusta

من با همسایه شما صحبت کردم

Farah Rusta


میدانی‌ چه گفت؟ گفت باز هم که این جماعت بدنبال یکی‌ از مذهبی‌‌ها هستند. گفتم می‌‌گویند این صورت قضیه است و باطنش می‌‌خواهند حکومت مردم بر مردم ایجاد شود. گفت سی‌ سال پیش هم همین را می‌‌گفتند. گفتم انشا الله که این دفعه فرق دارد. گفت انشا الله.

 

FR