زمين ايمان آورد و جهان سبز شد


Share/Save/Bookmark

زمين ايمان آورد و جهان سبز شد
by Erfan Nazarahari
20-Mar-2011
 

زمين سردش بود، زيرا ايمانش را از دست داده بود ؛ نه دانه اي از دلش سر در ميآورد و نه پرنده هاي روي شانه هايش آواز ميخواند. قلبش از نااميدي يخ زده بود و دستهايش در انجماد ترديد مانده بود.

خدا به زمين گفت: عزيزم ايمان بياور تا دوباره گرم شوي. اما زمين شک کرده بود، به آفتاب شک کرده بود، به درخت شک کرده بود، به پرنده شک کرده بود.

خدا گفت: به ياد ميآوري ايمان سال پيشت چگونه به پختگي رسيد؟ تو داغ و پر شور بودي و تابستان شد، و شور و شوقت به بار نشست و کم کم از آن شوق و بلوغ به معرفت رسيدي، نام آن معرفت را پاييز گذاشتيم.

اما... من به تو گفتم که از پس هر معرفتي، معرفت ديگري است، و پرسيدمت که آيا ميخواهي تا ابد به اين معرفت بسنده کني؟ تو اما بي قرار معرفتي ديگر بودي.

و آنگاه به يادت آوردم که هر معرفت ديگر در پي هزار رنج ديگر است. و تو براي معرفتي نو به ايماني نو محتاجي. اما ميان معرفت نو و ايمان نو، فاصلهاي تلخ و سرد است که نامش زمستان است. فاصلهاي که در آن بايد خلوت و تأمل و تدبير را به تجربه بنشيني، صبوري و سکوت و سنگيني را.

و تو پذيرفتي. اما حال وقت آن است که از زمستان خود به درآيي و دوباره ايمان بياوري و آنچه را از زمستان آموختي در ايمان تازه ات به کار بري. زيرا که ماندن در اين سکوت و سنگيني رسم ايمان نيست، ايمان شکفتگي و شور و شادماني است. ايمان زندگي است پس ايمان بياور، اي زمين عزيز! و زمين ايمان آورد و جهان گرم شد. زمين ايمان آورد و جهان سبز شد. زمين ايمان آورد و جهان به شور و شکفتگي و شادماني رسيد.

نام ايمان تازه زمين، بهار بود.

عرفان نظرآهاري


Share/Save/Bookmark

Recently by Erfan NazarahariCommentsDate
صوفی اهل حال
1
May 23, 2011
One Who is in Love Always Prays
2
May 12, 2011
داستان تانک کوچولو
1
Apr 29, 2011
more from Erfan Nazarahari
 
Soosan Khanoom

I love what you are saying

by Soosan Khanoom on

I love what you are saying here ......... beautiful 

I know that Earth is a believer ......  so does the bird ....... so does the flower ......... 

I also love the picture that you have chosen ..... to me that is the absolute peace ........

Do you know that everything in the nature ..... every single creation in the vast universe of the existence is in harmony and at peace with each other and with the creator ?

Only human is fighting against it ......... Really why is that?

May be because we are free to choose and then sadly most of us choose to be against the magnificent peaceful harmony of the nature ......