در دفاع از اولین تلفات جمهوری اسلامی در بخش تجاری در کانادا


Share/Save/Bookmark

Faramarz Shiravand
by Faramarz Shiravand
16-Sep-2010
 

" .....با توجه به شواهدی در گذشته در جهت داربودن سازمان امنیت کانادا و پلیس فدرال - ( ار.سی.ام. پی ) بر علیه مسلمانان و ایرانی ها و نمونه اخیر آن در دستگیری و حکم سیاسی محمود یادگاری د رتورنتو، ضرورت شفاف اطلاع رسانی و آگاهی رسانی به همه اقشار کانادا منجمله مسلمانان و ایرانی تبار های کانادایی نقش بسیار مهمی در اعتماد سازی و وحدت کانادا دارد...." سعید سلطانپور

در دفاع از اولین تلفات جمهوری اسلامی در بخش تجاری در کانادا
مصاحبه "سعید سلطانپور" از تلویزیون آی تی سی ITC، با بهنام اصفهانی زاده، سخنگوی تورنتو ایرانیز
در مورد پرونده جنایی محمود یادگاری، تبعه ایرانی کانادایی - متهم به نقض قانون کانادا برای صادرات تجهیزات مربوط به برنامه اتمی جمهوری اسلامی و نقض قوانین تحریمی سازمان ملل

برای دیدن مصاحبه روی لینک زیر کلیک کنید.

" ... در شرایطی که رسیدگی به پرونده [ محمود یادگاری] این تبعه ایرانی کانادایی توجه بین المللی را به خود جلب کرده است، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، درماه فوریه سال گذشته خواستار منظور کردن آقای یادگاری در تبادل سه کوهنورد آمریکایی زندانی در تهران شده بود." رایو صدای امریکا

سناریو تکراری:

علی وکیلی راد یکی از قاتلان شاپور بختیار (آخرین نخست‌وزیر ایران پیش از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷) در سال ۱۳۷۰ در فرانسه به حبس ابد محکوم شد و در سال ۱۳۸۸پس از گذراندن ۱۸ سال حبس، مشمول تقاضای عفو از حبس در فرانسه شد.

دادگاهی در فرانسه در حکمی به اخراج علی وکیلی‌راد از فرانسه رأی مثبت داد که این حکم به معنای آزادی او بود. این حکم تنها چند روز پس از آزادی کلوتیلد ریس شهروند فرانسوی زندانی در ایران صادر، و علی وکیلی راد سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۹ به تهران بازگشت. رادیو فردا

سقف شیشه ای - سعید سلطانپور - تلویزیون آی تی سی
فیلم بردار: پری فارسی

29 جولای 2010 - تورنتو

"مصاحبه با بهنام اصفهانی زاده ( تورنتو ایرانیز) در مورد پرونده سیاسی محمود یادگاری"

29 جولای 2010 - تورنتو
سقف شیشه ای - سعید سلطانپور - تلویزیون ایرانیان کانادا ITC
فیلم بردار: پری فارسی

در شگفتم که چرا این برادران هرگز اینچنین شتابزده به احکام [بی]دادگاه های شرع اسلامی در ایران، از جمله: سنگسار و پرونده های زندانیان سیاسی (غیرخودی) در سه دهه گذشته و بویژه در دهه 60، معترض نیستند.

به گفته خودشان، از ابتدای دستگیری محمود یادگاری و همچنین درماه آوریل - مه 2009 و از طریق ای-میل "دوستی" به آقای محمد شیخ الاسلامی "پرزیدنت تورنتو ایرانیز"، همواره و هماهنگ در جریان و همیاری با این "پروندۀ سیاسی" بوده اند. بیگمان فرستنده ای-میل شخصی است با نفوذ، و محتویات ای-میل میبایست حاوی نکاتی بسیار خواندنی و حیاتی باشد که با وجود "نقض قوانین تحریمی سازمان ملل و نقض قانون کانادا برای صادرات تجهیزات مربوط به برنامه اتمی جمهوری اسلامی"، این برادران اینچنین به تکاپو افتاده و سراسیمه در شتابند (هزینه تیم وکلای این پرونده، احتمالا از بودجه حقوقی خزانه "یکی بود یکی نبود" تامین شده باشد).

اینگونه بنظر میرسد که نگرانی این برادران، پیشوند ایرانی - کانادایی Iranian-Canadian است که یدک کش نام برخی بنیادها، کنگره ها، گروهها، انجمنها، سازمانها و .... که بوی جمهوری اسلامی را میدهند.

فعالیت های دیگر بهنام اصفهانی زاده علاوه بر تورنتو ایرانیز:

رئیس هیئت مدیره کنگره ایرانیان کانادا Iranian-Canadian Congress(لابی ایرانیان کانادا؟)

عضو فعال کمیته چهارشنبه سوری (تورنتو)

عضو هیئت مدیره بنیاد خیریه پریا

از فرماندهان کنترل تظاهرات 25 جولای 2009 در تورنتو ( "اتحاد برای ایران" و "کمیته همبستگی با ملت ایران")

بهنام اصفهانی زاده (نشسته زیر پرچم) - عکس از روشنگر

فعالیت های دیگر سعید سلطانپور علاوه بر فعالیت در تلویزیون ایرانیان کانادا ITC

از بنیانگزاران " بنیاد فرهنگی فروردین" در ریچموندهیل - معروف به بنیاد 12 فروردین

از بنیانگزاران کمیته چهارشنبه سوری (ریچموندهیل)

عضو هیئت مدیره بنیاد خیریه پریا

همکار نشریه شهروند (گزارشگر فرمایشات سفیر جمهوری اسلامی در مرکز اسلامی منطقه یورک و تقویت اسلامیون در میدیا-مطبوعات)

مامور نظرپردازی (لجن پراکنی) تحت نام "کامیونیتی (جامعه) ایرانیان کانادا" در سایتها برعلیه فعالین سیاسی-اجتماعی اپوزیسیون سرنگونی طلب و ......

*******************

محکومیت تاریخی اولین ایرانی کانادایی به چهار سال زندان

VOA

2.08.2010

دیوان جنایی کانادا محمود یادگاری، تبعه ایرانی کانادایی متهم به نقض قانون کانادا برای صادرات تجهیزات مربوط به برنامه اتمی ایران و نقض قوانین تحریمی سازمان ملل را به چهار سال و سه ماه زندان محکوم کرد.

آقای یادگاری اولین فرد در تاریخ کانادا است که براساس «قانون سازمان ملل متحد» مبنی بر ممنوعیت ارسال تجهیزاتی که ممکن است مورد بهره برداری برنامه اتمی ایران قرار گیرد، محکوم شده است.

قاضی دیوان جنایی کانادا، محمد (دیوید) یادگاری را در نه مورد از ده موارد اتهامی که علیه وی مطرح شده بود، گناهکار شناخت.

دادستان دیوان جنایی کانادا این مرد ایرانی تبار مقیم کانادا را به تلاش برای صادرات تجهیزات مربوط به برنامه اتمی ایران و نقض تحریم های سازمان ملل علیه این کشور محکوم کرد.

آقای یادگاری اولین فردی است که به اتهام نقض مفاد منع گسترش سلاح های کشتار جمعی «قانون امنیت هسته ای کانادا» در دیوان جنایی این کشور محکوم شده است.

نقض «قانون کنترل و امنیت اتمی»، «قانون گمرک و مجوز صادرات و واردات» از جمله موارد محکومیت این مرد ایرانی کانادایی مطرح شده اند.

وی پس از تحقیقات هشت هفته ای مشترک پلیس کانادا و اداره امنیت ملی ایالات متحده، روز ١۶ آوریل سال ٢٠٠٩ توسط پلیس کانادا در منزلش در تورنتو دستگیر و از آن زمان تاکنون در بازداشت مقامات امنیتی کانادا بوده است.

این مرد ٣٧ ساله ایرانی تبار به استفاده از شرکت کوچک خود «.N&N Express Inc» در تورنتو و تلاش برای صادرات دو ترانسفورماتور فشار به مقصد ایران از طریق دبی متهم شده بود. این دو ترانسفورماتور بخشی از ده ترانسفورماتوری بوده اند که وی به قیمت ١١ هزار و ۶۴۵ دلار از شرکت Setra Systems Inc در ماساچوست خریداری کرده بود.

این دستگاه های ساخت ایالات متحده که اندازه های فشار را به سیگنال های الکتریکی برای کامپیوترها و سایر تجهیزات الکترونیکی تبدیل می کند، کاربردهای بی خطری دارند اما درعین حال، از آن ها می توان در تاسیسات غنی سازی اورانیوم برای سلاح های اتمی نیز استفاده کرد.
در حالی که خرید این اقلام در آمریکای شمالی قانونی هستند اما ارسال آن ها به کشورهایی همچون ایران، نقض مفاد تحریم های سازمان ملل قلمداد می شود.

در شرایطی که رسیدگی به پرونده این تبعه ایرانی کانادایی توجه بین المللی را به خود جلب کرده است، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، درماه فوریه سال گذشته خواستار منظور کردن آقای یادگاری در تبادل سه کوهنورد آمریکایی زندانی در تهران شده بود.

این شهروند ایرانی تبار کانادا اذعان کرده بود بخش بزرگی از هزینه خرید این ترانسفورماتورها توسط نیما طبری، شریک وی در ایران فراهم شده بود.

وی ضمن ابراز بی اطلاعی از مصرف این تجهیزات در سلاح های اتمی، ادعا کرده بود به توصیه آقای طبری قصد داشت به جای ارسال مستقیم این تجهیزات به ایران، از یک شرکت مستقر در دبی استفاده کند.

این اولین باری ست که یک شهروند کانادایی، بر اساس «قانون سازمان ملل» در کانادا برای ارسال تجهیزاتی به ایران که ممکن است درساخت سلاح های اتمی مورد استفاده قرار گیرد، محکوم شده است.

بنا به گزارش رسانه های کانادایی، تولید کننده آمریکایی این ترانسفورماتورها سرنخ این معامله را در اختیار عوامل اطلاعاتی و امنیتی ایالات متحده قرار داده بود و اطلاعات آن ها به تحقیق ماموران پلیس کانادا دراین مورد منتهی شد.

بنا به گزارش روزنامه نشنال پست، آقای یادگاری درصدد بوده تا بیست ترانسفورماتور دیگر را از یک تولید کننده در آلمان خریداری کند، اما در پی تغییر مقصد این تجهیزات از دانمارک به دبی، سفارش وی لغو شده بود.

فرانک آداریو، وکیل مدافع کانادایی آقای یادگاری، ادعا کرده بود موکلش یک تاجر ساده بوده و از ویژگی های این مبدل ها خبر نداشته و از ارسال این تجهیزات به مقصد ایران مطلع نبوده است.

رسانه های کانادا رسیدگی به این پرونده را یک رویداد تاریخی در کشور خوانده اند.

محمود یادگاری که رسانه های کانادا از وی با نام های دیوید و نوید یادگاری نیز یاد کرده اند، فارغ التحصیل سال ١٩٩٨ رشته مهندسی کامپیوتر از یکی از دانشگاه های تهران است. وی مدرک کارشناسی رشته کامپیوتر را از دانشگاه رایرسون تورنتو اخذ کرده است.


Share/Save/Bookmark

Recently by Faramarz ShiravandCommentsDate
Canada a Safe Haven for The agents of the Islamic Regime in Iran
-
Oct 01, 2010
more from Faramarz Shiravand
 
comrade

شهر مقدس تورنتو

comrade


 

سرسختانه  به افشا گریهای خود ادامه دهید. در مورد ماهیت مشکوک روزنامه شهروند، شایعاتی به اینجا هم رسیده است.

Never increase, beyond what is necessary, the number of entities required to explain anything.

 


reza007

از قاچاقچی ج-ا-ا که نباید دفاع کرد

reza007


هر کسی که به ج-ا-ا کمک کنه خیانت به ملت ایران کرده و باید مجازات بشه