Iran 2 - Iraq 1

Iran 2 - Iraq 1
by Faramarz
11-Jan-2011
 

In an entertaining match Iran came from behind to defeat Iraq 2-1 in Group D of 2010 Asian Cup in Qatar.

Mobali and Rezaei had solid performances and each scored one goal. The conditioning of the Iranian players were superb (8% body fat!)

In the other Group D match, North Korea and UAE tied 0-0.

Iran will play N. Korea on Saturday at 5:15 AM Pacific time. No partying on Friday night (for the players, that is!)

Congratulations to Afshin Gotbi and all Iranian players and fans.

Here are the goals.

//www.livesoccertv.com/match/176986/iraq-vs-i...

Share/Save/Bookmark

Recently by FaramarzCommentsDate
The Women of Camp Ashraf
35
Dec 01, 2012
Negotiating with the IR Regime
7
Nov 22, 2012
Ahmadi Goes to Majlis - Gangnam Style!
3
Nov 19, 2012
more from Faramarz
 
Red Wine

...

by Red Wine on

دکتر مهندس عزیز . . .

به نظر من آقای قطبی کارتهای (یا فرمول اصلی‌ و یا سبک اصلی‌ بازی) اصلی‌ (منطقی‌) را به بازی نگرفت، این سبک بازی‌ها کاملا برداشت شده از مدرسه فوتبال هلند و المان است ! یعنی‌ چه این حرفی‌ که من میزنم : یعنی‌ این که مربی‌ میاد تا چند دقیقه،حتی یک نیمه بازی را نگاه می‌کند و سپس آرنج نهایی را در بین بازی (معمولان وقتی‌ که فشار از طرف حریف است و یا تیم یک گًل خورده است!) به تیم القا می‌کند،این شیوه را شما میتوانید در تیمهای بایرن مونیخ،تونت هلند و آیا حتی اخیرا در باشگاه اف سی‌ مارسی که زیر نظر دوشامپ هست،مشاهده بفرمایید.

بر همین اساس ژاپنیها آقای قطبی را انتخاب کردند.

پاسکاری اگر عرزی باشد که بر مبنی همان استیل تیم ملی‌ باشد،بهترین است !

 

 


default

Sharabe sorkh

by Doctor mohandes on

Good and right to the point analysis

2 things though:

1 - our long distance shooters!! need to start adding some MALAT to their shots. Compared with the strenght and intensity behind Iraqui players's long range shots on our goal Theirs was so bijoon, aimless,  and quite frankly embarrassing...i was spoecially surprised to see an expereienced players such as Gholami to take such shots.

2- Iraqui defense roughness cost them big time at the end. they committed so many fouls in the last 20 minutes and i am glad that referee got them and he got'em good:))

Let's gooooo... Bring it on Australia... Bahrain... Korea or even India!? (i am so optimistic they will advance that i am looking past these next two games).

 


Red Wine

...

by Red Wine on

بازی در شرایطی آغاز شد که روزنامه‌ها و رادیو تلویزیون‌های عرب زبان (و متأسفانه ترک زبان و کانال یک باکو در آذربایجان) از چند روز قبل فشار شدیدی را بر این بازی متمرکز کرده بودند و حتی دیشب از کانال یک عربستان سعودی دائما صحنه‌های جنگ ایران و عراق را نشان میداد و آهنگ‌های سربازان عراقی را که برای تضعیف ایرانی‌ها میخواندند را پخش میکرد،واقعا متاسفم که این جریانات پیش آمد.

امشب در ابتدای بازی داور ازبک مجبور شد بازی را که برای احترام هم وطنان کشته شده در هواپیما قطع شده بود،دوباره از اول شروع کند،تماشاچیهای عرب احترامی از خود نشان ندادند و این ناراحت کننده است.

تیم ملی‌ ایران ۲ - ۱ عراق

بنده قبلا هشدار داده بودم که عراقیها تکنیکی‌ هستند و خوب نقشه مربی‌ را اجرا میکنند،گًل یونس محمود کاملا مشخص بود که برنامه ریزی شده بود و مربی‌ عراق قبلا از ضعف میانی تیم ملی‌ با خبر بود،عماد رضا در حرکت آن گًل بینظیر عمل کرد و ریز نقش !

خوش بختانه تیم ملی‌ خوب جمع و جور شد و بعد از گلی که خورد،باز شد و حتی در چند صحنه قبل از گًل تساوی دیدم که قطبی پیام میداد که از دو شاخ،هافبک‌ها توپ را سانتر کند و یا احیانا خطا پشت دروازه بگیرند.

تیم ملی‌ با نظم بود ولی‌ اصرار آقای قطبی را برای چیدن بازیکنان بدین نحو نمیفهمم ! چرا از فرمول کلاسیک اصلی‌ که حتی از ۴-۴-۲ همیشگی‌ بهتر است استفاده نمی‌شود ؟! چه اصراری بر تنها گذاشتن خط اول نوک حمله است ؟ احتمالا شانس گًل زدن ایران بیشتر میشد اگر با ۲ و یا حتی با ۳ حمله به جلو بازی انجام میشد !

هماهنگی تیم ملی‌ بهتر از بازیهای قبل (دوستانه) بود،نکته جالب این بود که عراقیها نفس کم می‌اوردند و همانجور که قبلا حدس زده بودم "فیت" نیستند !

-دریبل  های پی‌ درپی خلعتبری قشنگ بود ولی‌ زیادی آن کار دست تیم میدهد !

-ضعفی که در خط میانی احساس میشود،به خاطر این است که بازیکنان تیم ملی‌ اغلب به جلو فرار میکنند اما بدون پشتیبانی گروهی ! این میتواند خطرناک باشد و با یک توپ از دست دادن،نتیجه بازی به نفع تیم حریف عوض بشود،این اشکال باید برطرف شود.

-مبعلی خیلی‌ بهتر از سال قبل ظاهر شد و اعتراف می‌کنم که اصلا انتظار نداشتم،بازی را در خیلی‌ از مواقع خوب میچرخاند،همین به تیم ملی‌ نیرو میدهد و بازی تیم حریف را خراب!

-خط دفاع تیم ملی‌ نیمه دوم دستپاچه نبود،مشخص بود که آقای قطبی روی پاس‌ها و حرکات تکنیکی‌ این بازیکنان کار کرده بود و صورت خط میانی تا به نکونام هم جای امید برای من پیدا کرد که اگر مرحله بعد به کرهٔ خوردیم،آنجا تیم ملی‌ خیلی‌ میتواند حرف برای گفتن داشته باشد.

-امشب اماراتیها یک امتیاز حساس را از کرهٔ شمالیها داشت کردند که حواس تیم ملی‌ باید جمع باشد..کرهٔ شمالی‌ برای بازی شنبه در برابر ما حتما یکنواخت حمله خواهد کرد و از تنها شانسش استفاده خواهد کرد! کرهٔ شمالی‌ در خط میانی پر قدرت نیست اما بسیار گروهی بازی می‌کند و پر جمعیت در دفاع !

***

این برد زیبا و شیرین را به هم وطنان ایرانی،دوستداران ایران زمین و به مردم پاک و نجیب ایران تبریک عرض می‌کنم.

همیشه شاد باشید.


Anahid Hojjati

Thanks Faramarz for your blog.

by Anahid Hojjati on

great that Iran won. we Iranians need some good news.


Abarmard

Nice

by Abarmard on

Hope they can keep up, I'll try to watch the next match live.


Bavafa

I am not too worried about parting too much

by Bavafa on

ولی لطفا دوغ و یک دست چلو کباب قبل از بازی نخورید.  همینطور که قبلا مشاهده کردید، دوغ آدم رو سست و خواب الو می‌کنه

Mehrdad


ebi amirhosseini

Faramarz e gera'mi

by ebi amirhosseini on

 Sepaas for providing the link in other blog,I could watch the game at work!!.

Bachehaa Motshakerim 

Ebi aka Haaji